Maskinen starter og stopper igen
Fra : Peter Møller Christe~

Dato : 01-09-03 22:53

Hej med jer!

Min nabo kaldte mig ind for at kigge på sin computer, der stopper få
sekunder efter at den er startet.
Den når lige at vise, at det er en Pentium III 400 MHz-processor og
tælle de 128 Mb RAM op, før den slukker af sig selv.
Jeg kan end ikke nå at trykke mig ind i BIOS, før den stopper.
Naboen fortæller, at der ikke har været foretaget fysiske ændringer ved
maskinen, og at den i øvrigt har fungeret uden problemer indtil for 8-10
dage siden, hvor den stod af.
Både blæseren i strømforsyningen og på processorkøleren snurrer rundt
som de skal.
Styresystemet er Windows 98, men harddisken når altså overhovedet ikke
at blive kontaktet, før maskinen går i stå.

Hvad kan der være galt?

Venligst
Peter

Fra : Henning

Dato : 01-09-03 23:07

On Mon, 01 Sep 2003 23:53:12 +0200, Peter Møller Christensen
<pmcNOSPAM@post1.com> wrote:

> [...]
>Styresystemet er Windows 98, men harddisken når altså overhovedet ikke
>at blive kontaktet, før maskinen går i stå.

Alt - start med at strippe ned til basal konfiguration, dvs. pil
indstikskort, diske osv. fra. Stopper den stadig? Cpu, psu, ram el.
mb. Hvis nej, så sæt tingene i een ad gangen, og se hvor det går galt.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Kasper

Dato : 04-09-03 08:00

Henning <newsmail@mailme.dk> wrote in message news:<hlg7lv435paivs8qbubsma1aopev1qf3em@4ax.com>...

> Alt - start med at strippe ned til basal konfiguration, dvs. pil
> indstikskort, diske osv. fra. Stopper den stadig? Cpu, psu, ram el.
> mb. Hvis nej, så sæt tingene i een ad gangen, og se hvor det går galt.

Hvis ikke det hjælper kan du evt. prøve at slette indstillingerne fra
CMOS, de fleste bundkort har en jumper til formålet. Jeg har set en
BIOS gå ned før den nåede til at initialisere tastaturet, så jeg kan
da også forestille mig, nogen kunne finde på at slukke.

Fra : danni plougmann

Dato : 03-09-03 18:29

PSU'en i maskinen er højst sansynlig færdig.
jeg havde engang samme problem med en computer der nogen gange kunne finde
på at slukke lige pludselig på hvilke som helst tidspunkt.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-03 20:42

danni plougmann wrote:
> PSU'en i maskinen er højst sansynlig færdig.
> jeg havde engang samme problem med en computer der nogen gange kunne finde
> på at slukke lige pludselig på hvilke som helst tidspunkt.

Sådan en PSU har jeg faktisk liggende.
Var din også en Macron MPT-301?