Nyhedsgruppe for brugshundefolk ?
Fra : Eifelvuf

Dato : 01-09-03 22:29

Hej alle brugshundefolk.......

Er der nogen af jer der ved så meget om Usenet etc., at i kan give en
opskrift på, hvordan man kan få dannet en nyhedsgruppe der primært
henvender sig til brugshundefolk ? Hvem henvender / skriver man sig til
?

Spørger af uvidenhed på dette område, og fordi det kunne være virkeligt
skønt, hvis det kunne lade sig gøre.

Vil selv gerne ligge et stort arbejde i, at få sådan en nyhedsgruppe
etableret.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mari

Dato : 01-09-03 23:01

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opskrift på, hvordan man kan få dannet en nyhedsgruppe der primært
> henvender sig til brugshundefolk ? Hvem henvender / skriver man sig

Man skriver for det første IKKE fra en kommerciel Kandu.dk...........
man går ind på http://www.usenet.dk og læser der.

/Mari

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-09-03 02:27

"Mari" skrev d. 01-09-03 23:01 dette indlæg :

> Man skriver for det første IKKE fra en kommerciel Kandu.dk...........
> man går ind på http://www.usenet.dk og læser der.
>
> /Mari

Hej Mari.

Endnu rystet over at der kan forekomme så informative svar i denne NG
som dit til mig, vil jeg gerne takke dig varmt og hjerteligt herfor.
Uden dette, havde jeg nok opgivet enhver tanke om at forsøge at få
etableret den omtalte gruppe.
Endnu engang ; hjerteligt tak for dit svar.

Omvendt vrider jeg mig stadig i skam og ydmygelse over, at være afsløret
som bruger af den kommercielle hjemmeside www.kandu.dk
At siden er kommerciel, ok - det er jo der det hele kuldsejler ! ! Jeg
mener ; havde jeg anet det mindste om dette, havde jeg naturligvis med
øjeblikkelig varsel nedlagt mig selv som bruger af dette svinske og
umoralske sted.
Kan man i øvrigt klage over fremtidige brugere af www.kandu.dk der går
ind på Usenet.dk til nogen ?, f.eks. en offentlig myndighed ?, eller
evt. Politiet ? Og hvordan kan disse brugere straffes ? (på den anden
side, dette hører vel mere under jura.dk - gruppen, så jeg tror jeg vil
stille mit spørgsmål der).

Når dette er sagt - er der andre brugshundemennesker herinde, der kunne
tænke sig at støtte er forslag om, at gruppen "brugshunde" bliver
oprettet ?

Hvis "ja", tilkendegiv det da venligst hér. Du behøves ikke tilkendegive
dit "ja" med et megalangt indlæg, blot sådan at det er muligt at se, om
forslaget har opbakning overfor dk.admin i Usenet.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kimmi

Dato : 02-09-03 16:02

Eifelvuf <Eifelvuf.news@kandu.dk> wrote in message

YES!!!!!!!!!!!

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 02-09-03 19:44

> [...]
>dit "ja" med et megalangt indlæg, blot sådan at det er muligt at se, om
>forslaget har opbakning overfor dk.admin i Usenet.

Jeg synes det ville være fint hvis brugshundeemner begyndt at få
indpas her i nyhedsgruppen. Jeg tror mudderkastning kan opstå i alle
nyhedsgrupper uanset hvor snævert emnet er. Det skyldes blandt andet
den bedrevidende og arrogante tone nogle mennesker har en vane med at
fare frem med.

Mvh
Søren

Fra : Mari

Dato : 03-09-03 00:12

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Omvendt vrider jeg mig stadig i skam og ydmygelse over, at være
afsløret
> som bruger af den kommercielle hjemmeside www.kandu.dk

Underdriv nu endelig ikke......... men vil du deltage i en OTD, må den
nødvendigvis udfærdiges i det forum, hvor den skal diskuteres og
vedtages.

og diskussionerne om oprettelse af nyhedsgrupper foregår i news:dk.admin

/Mari

Fra : Lou

Dato : 03-09-03 07:16

> [...]
> dit "ja" med et megalangt indlæg, blot sådan at det er muligt at se, om
> forslaget har opbakning overfor dk.admin i Usenet.

Ja.....
mvh
Louise

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-09-03 02:28

Fra : Mic

Dato : 02-09-03 07:20

> [...]
> dit "ja" med et megalangt indlæg, blot sådan at det er muligt at se, om
> forslaget har opbakning overfor dk.admin i Usenet.

Ja

/Michael

Fra : dog2dog

Dato : 02-09-03 07:56

JA!

Fra : Ann K

Dato : 02-09-03 09:21

Hejsa.
Eifelvuf skrev:
>Når dette er sagt - er der andre brugshundemennesker herinde, der kunne
tænke sig at støtte er forslag om, at gruppen "brugshunde" bliver
oprettet ?

<> Svaret er NEJ!
Årsagen er at jeg personligt mener at en sådan gruppe ville ødelægge
mere end den gavnede!!!
Jeg ville som ny bruger af usenet ikke have mulighed for at skelne
mellem to hundegrupper - og derfor ikke ane hvilken gruppe jeg skulle
poste et evt indlæg i... Det vil måske betyde at nye brugere vil opgive
at søge evt hjælp og oplysning
Dertil kommer at en sådan speciel gruppe ville "dræne" denne gruppe for
viden og kompetance... noget, der _altid_ er uønsket!!!

Som før sagt... brug dog krudtet på at besvare de indlæg man synes er
relevante - og spring så tåbelighederne over!!!
Jeg ved at andre meget kompetente og dygtige hundefolk praktiserer dette
i denne gruppe...
Når de så alligevel blander sig ind i diskussioner med "tåberne" (som de
nok ville betragte nogle skribenter) så kommer der ganske vist nogle
monstertråde - og sprogtonen kan til tider være meget grim og barsk...
men der kommer _også_ en fantastisk udveksling af viden og erfaringer!
Og dét kan da kun være til gavn for andre, der ikke er udenfor
pædagogisk rækkevidde - ikk'???

Mvh Ann - der har fået meget gode råd til brugstræning i denne gruppe...
og som endda har fulgt nogle af dem

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-09-03 08:36

> [...]
> opskrift på, hvordan man kan få dannet en nyhedsgruppe der primært
> henvender sig til brugshundefolk ? Hvem henvender / skriver man sig

At danne en ny gruppe i det danske usenet hieraki er en langsommelig
og besværlig process. Prøv at læse denne: http://www.usenet.dk/otd/
hvor proceduren står beskrevet ganske letforståelig.
Med venlig hilsen
Lar Hoffmann

Fra : René Kofoed

Dato : 03-09-03 10:51

> [...]
> skønt, hvis det kunne lade sig gøre.
>
> Vil selv gerne ligge et stort arbejde i, at få sådan en nyhedsgruppe

Hej Eifel.
Synes det lyder som en god ide.
Men er dog ikke et pc-geni, så hvis du kan lave en genvej til mig, hvis det
bliver aktuelt.
MVH Susanne.

Fra : dpl

Dato : 03-09-03 18:58

Eifelvuf wrote:
> [...]
> skønt, hvis det kunne lade sig gøre.
> Vil selv gerne ligge et stort arbejde i, at få sådan en nyhedsgruppe

Hejsa!
Personlig synes jeg det ville være synd at splitte gruppen her op i
flere. Der går viden tabt, og der kommer trods alt ikke flere
meddelelser dagligt, end man let kan springe dem over man ikke gider
læse. Eller indlæg fra folk man af erfaring har lært ikke at læse... *smil*

Kigger man på internationale hundegrupper, som f.eks. rec.pets.dogs, er
de ofte blevet splittet op i sundhed, opdragelse, købe hund, aktiviteter
etc. Ideen lyder måske meget god, men i realitet er det drøn
irriterende. Mange nye har ikke megen viden om Usenet og måden tingene
hænger sammen på, og når de ser alle disse grupper, gør de det de tror
giver bedst respons, nemlig krydsposter deres spørgsmål om Fidos
irriterende vaner ud på alle grupper der har noget med hunde at gøre!

Resultatet er forudsigeligt: Ud over de få brugbare svar, kommer der 23
indlæg der mugger over krydsposten, 45 der mugger over dem der mugger,
12 der ikke gider høre mere muggeri, 19 personlige angreb, osv. osv...

Alle disse efterfølgende indlæg bliver naturligvis sendt som
krydsposter, og grupperne fyldes af så meget bavl, at mange simpelthen
ikke gider læse dem mere. Og den oprindelige spørger... ja de tør aldrig
nærme sig Usenet igen!

Mon ikke to danske hunde-grupper er en for meget på nuværende tidspunkt?

Hvis du gerne vil have en mindre kreds af mennesker der diskuterer et
nøje afgrænset emne, synes jeg du skulle overveje at oprette en
mail-gruppe. Som moderator bestemmer du selv hvad emnerne skal (må)
være, og hvem man gider (eller ikke gider) have som medlem. Jeg har selv
haft meget glæde af diverse Yahoo nyhedsgrupper, der fungerer virkeligt
godt.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Herman Persson

Dato : 06-09-03 05:24

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mon ikke to danske hunde-grupper er en for meget på nuværende tidspunkt?

Det synes jeg ikke.

Den anden kunne f.eks være en gruppe, hvor der altid gåes efter bolden og
aldrig manden. En gruppe med fuld respekt for andre synspunkter end ens
eget.
Med en stemning af gensidig respekt og en atmosfære af venlighed,
hjælpsomhed og tollerance. En gruppe om brugshunde kunne måske slippe for de
værste nedladende indlæg, der måske skræmmer folk væk fra denne guppe.

Hvis spørgsmålet om elektrisk halsbånd blev stillet i en brugshundegruppe,
kunne svarene måske være noget i retning af:

Det kræver stor erfaring og ekspertice at bruge sådan et
korrekt...efterfulgt af principperne for anvendelsen.

Halsbåndet kan købes i Xfirma, men det er ulovligt at anvende på hunde i
Danmark. Det er ikke ulovligt at købe, sælge og eje, og det må bruges på en
del andre dyr.

Ligeledes kunne det være en greuppe, hvor man gjorde sig den ulejlighed
grundigt at sætte sig inde i spørgerens behov, når der spørges hvilken race
man vi anbefale. Her er der en besynderlig tendens til at foreslå sin egen
race, uanset om den falder indenfor spørgerens behov.

Herman.

Fra : Kurt Becher

Dato : 06-09-03 05:44

"Herman Persson" <Hr.Mand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man vi anbefale. Her er der en besynderlig tendens til at foreslå sin egen
> race, uanset om den falder indenfor spørgerens behov.

Hej

Nu må jeg lige....

I en ny hundegruppe ville du da få samme slags indlæg, som i denne gruppe...

Til dit eksempel ville jeg f.eks. promte skrive:

"Hvis man har stor erfaring og ekspertice bruger man SLET IKKE
strømhalsbånd!
At henvise til forhandler mener jeg er direkte uetisk. Det er forbudt at
bruge og når man henvender sig i dette forum med spørgsmål af den art, går
jeg ud fra at man hverken har erfaring eller ekspertice til at lade være med
at prøve! Så er man desperat!!!"

Se så er vi jo lige vidt! Så er det op til os to at holde en sober debat.

Gør som jeg. Når jeg ser den slags indlæg, tænker jeg bare at de må have en
dårlig dag (dage for nogles vedkommende). Der er mange tråde, jeg slet ikke
læser igennem, især dem, der drejer sig om en bestem slags hunde. Nogle dage
er det spild af tid, og andre dage er det jo bare frem med "popcorn og cola"
som et godt udtryk lyder i denne NG. Og jeg skal da ikke sige mig for god
til, at have leveret en enkelt eller to dumme kommentarer i et anløbent
øjeblik. En NG er jo ikke et ekspertpanel, du kan henvende dig til for at få
entydige og eviggyldige sandheder. Især ikke når emnet er hunde!!!

MVH

Fra : Herman Persson

Dato : 06-09-03 06:37

"Kurt Becher" <kurtbecher@pedal.dk> skrev i en meddelelse

> "Herman Persson" <Hr.Mand@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> I en ny hundegruppe ville du da få samme slags indlæg, som i denne
gruppe...

Jeg tvivler, men så kommer vi jo ikke længere.

> Til dit eksempel ville jeg f.eks. promte skrive:
>
> "Hvis man har stor erfaring og ekspertice bruger man SLET IKKE
> strømhalsbånd!

Der er erfarne og dygtige jægere og brugshundefolk, der bruger dem. Der kan
opstå situationer, hvor brugen er berettiget. Jeg har prøvet at fåt stød af
ét, på hånd og lår, og det er ikke særlig smertefuldt. Hunde har vistnok
højere smertetærskel end mennesker.

> At henvise til forhandler mener jeg er direkte uetisk. Det er forbudt at
> bruge

Ikke specielt til dig, men overholdelse af f.eks. hundeloven er ret elastisk
her i gruppen.

og når man henvender sig i dette forum med spørgsmål af den art, går
> jeg ud fra at man hverken har erfaring eller ekspertice til at lade være
med
> at prøve! Så er man desperat!!!"

Ja, og måske kunne halsbåndet sammen med en erfaren bruger løse et
vanskeligt problem.

Så er det op til os to at holde en sober debat.

Kunne ikke være mere enig.

> Gør som jeg. Når jeg ser den slags indlæg, tænker jeg bare at de må have
en
> dårlig dag (dage for nogles vedkommende).

Sammenlignet med andre grupper, f.eks. sejlsport, biler og heste er der et
påfaldende stort antal dårlige dage her

Der er mange tråde, jeg slet ikke
> læser igennem, især dem, der drejer sig om en bestem slags hunde

Det er da skidt for gruppen at det er sådan.

En NG er jo ikke et ekspertpanel, du kan henvende dig til for at få
> entydige og eviggyldige sandheder. Især ikke når emnet er hunde!!!

Det gælder for de fleste grupper, og jeg kan ikke se, hvorfor det især
skulle gælde hunde.

Herman.

Fra : Pia J

Dato : 06-09-03 08:12

"Herman Persson" <Hr.Mand@mail.dk> wrote in message news:3f597261$0$97171

> Sammenlignet med andre grupper, f.eks. sejlsport, biler og heste er der et
> påfaldende stort antal dårlige dage her

Hvad får dig til at tro, folk vil tale anderledes til hinanden bare fordi
gruppen hedder noget andet? Mange af dem som sviner folk til, er sq da dem,
som påstår de har åh så mange 100 års erfaring og blot gør grin med dem som
ikke deltager i konkurrencer.

Eftersom nyhedsgrupper ikke er eksklusive klubber, kan du ikke forhindre, at
andre end dine interessefæller kommer med over - tværtimod vil mange
spørgsmål sikkert blive krydspostet.

:Pia

Fra : Leyna

Dato : 06-09-03 11:06

On Sat, 6 Sep 2003 09:11:54 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

> [...]
>som påstår de har åh så mange 100 års erfaring og blot gør grin med dem som

Det var rent faktisk osse min tanke.
Jeg synes det er fint, at folk med lang erfaring kan vidergive deres
erfaringer, men når der kun bliver givet "råd" som "Gå dog til
træning, lige som jeg gør", så er det ikke ret meget man kan bruge de
råd til. Og det er jo de samme mennesker, som ønsker en mere seriøs
gruppe. Det hænger da ikke helt sammen.
For mit eget vedkommende synes jeg at det er helt i orden at der
bliver opført en gruppe mere, men jeg tror ikke at argumentatione for
en sådan holder en meter. Hvis folk gerne vil svine hinanden til, så
kan det jo gøres i mudderkastning, såeh...
Jeg mener, at der er rigeligt plads til os allesammen her, men vi er
hver især nødt til at udvise en smule respekt... også når vi bestemt
ikke er enige.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Claus

Dato : 06-09-03 18:06

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> træning, lige som jeg gør", så er det ikke ret meget man kan bruge de
> råd til. Og det er jo de samme mennesker, som ønsker en mere seriøs

Der føler jeg mig lidt ramt.
Jeg siger altid folk skal melde sig ind i en klub, hvad er der galt i det. ?
Efter intenettet er kommet så tror folk at alt kan læres over nettet men
sådan hænger det ikke sammen.

Claus

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 06-09-03 18:15

On Sat, 6 Sep 2003 19:06:09 +0200, "Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk>
wrote:

>Jeg siger altid folk skal melde sig ind i en klub, hvad er der galt i det. ?

Måske tonen........

Mvh
Søren

Fra : Claus

Dato : 06-09-03 19:00

"Søren Lausten-Hansen" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Måske tonen........

Hver fugl synger med sit næb.
Her er ng, er mange så nærtagende at det gør ondt, hvis man vil ha' mine råd
så må man tage dem som de er og hvis ikke så kan man bare lade være.

Claus

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 06-09-03 19:27

On Sat, 6 Sep 2003 19:59:47 +0200, "Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>Her er ng, er mange så nærtagende at det gør ondt, hvis man vil ha' mine råd
>så må man tage dem som de er og hvis ikke så kan man bare lade være.

<citat>
Kamphunde eller ikke kamphunde...det skal fandme opføre sig ordentlig
når de
færdes på gaden.
<citat slut>

.....er det et 'råd'?

Mvh
Søren

Fra : Claus

Dato : 06-09-03 19:43

> [...]
> wrote:
> Kamphunde eller ikke kamphunde...det skal fandme opføre sig ordentlig

Nej Søren..det er en konstatering...hvis ikke de gør det, så ender det med
de bliver forbudt.!!
Se det har jo intet med et råd at gøre, det er min personlige mening og den
fiver jeg udtryk for som jeg vil.

Mener du måske noget andet i den sag.?

Claus

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 06-09-03 20:04

On Sat, 6 Sep 2003 20:43:17 +0200, "Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>de bliver forbudt.!!
>Se det har jo intet med et råd at gøre, det er min personlige mening og den

Så er der jo lagt op til mudderkastning.

>Mener du måske noget andet i den sag.?

Hvad jeg ved om kamphunde er stort set hvad der blive sagt i denne
gruppe, og det er ikke det emne jeg har mest fokus på.

De to jeg har kendt er to som Holly jævnlig har leget med i Østre
Anlæg, og de har været meget glade og legesyge og totalt 'ufarlige',
ellers møder jeg aldrig en kamphund hvor jeg færdes.

Mere overordnet mener jeg af egen erfaring at en hund kan have nogle
problemer som ligger så grundlæggende dybt forankret at det kræver
mere end almindelig ihærdighed og hundeviden at få bugt med det. For
mit eget vedkommende har jeg ikke blandt nogen trænere, klubber eller
adfærdsterapeuter mødt større vilje hhv. evne til at hjælpe (ikke at
jeg ikke anbefaler folk at gå til træning, men nu spurgte du selv).

Mvh
Søren

Fra : Claus

Dato : 06-09-03 20:29

> [...]

> Anlæg, og de har været meget glade og legesyge og totalt 'ufarlige',
> ellers møder jeg aldrig en kamphund hvor jeg færdes.

Når man læser her i ng. er der åbenbart mange der har probs med at styre
deres hunde kamphunde eller andre racer, mener du ikke at det er et
problem.?

> [...]
> adfærdsterapeuter mødt større vilje hhv. evne til at hjælpe (ikke at
> jeg ikke anbefaler folk at gå til træning, men nu spurgte du selv).

En sjov ting her i ng. Der er mange der henviser til adfærdsfolk eller
psykologer, for de ved noget om hunde, de har jo brugt masser tid på at
sætte sig ind i tingene. Hvis jeg siger at jeg har trænet brugshunde i
rigtig mange år og har undervist og haft med vanskelige hunde at gøre i de
klubber jeg har været i...se det tæller ikke en skid jeg skal ikke tro at
jeg er noget.

Når man gang på gang møder den holdning så bliver man sådan lidt ligeglad og
ens svar bliver lidt hårde, så får man straks at vide man er arogant.
Hundepsykologer får gode penge for at hjælpe folk, så de skal være søde i
munden, ude i klubberne gør trænerne det gratis og jeg er færdig med at
kysse r.. jeg siger tingende som jeg synes de er.

Claus

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 06-09-03 21:32

On Sat, 6 Sep 2003 21:28:45 +0200, "Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>
>Når man læser her i ng. er der åbenbart mange der har probs med at styre
>deres hunde kamphunde eller andre racer, mener du ikke at det er et

Jo, det har jeg aldrig afvist

> [...]
>klubber jeg har været i...
>se det tæller ikke en skid jeg skal ikke tro at

Hvor mange forskellige har nu også givet udtryk for det? Er det
virkelig så mange er det giver behov for at der skal oprettes en ny
gruppe?

>Når man gang på gang møder den holdning så bliver man sådan lidt ligeglad og
>ens svar bliver lidt hårde,

Hvad kom først: Hønen eller ægget? Hvis du påstår 'hønen', så ok for
mig

Mvh
Søren

Fra : Claus

Dato : 06-09-03 23:08

> [...]
>
> Hvor mange forskellige har nu også givet udtryk for det? Er det
> virkelig så mange er det giver behov for at der skal oprettes en ny

Har du set noget sted at jeg har givet udtryk for at der skal være en ng.
brugsfolk. ?

Claus

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 07-09-03 14:00

On Sun, 7 Sep 2003 00:08:22 +0200, "Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk>
wrote:

>"Søren Lausten-Hansen" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

>Har du set noget sted at jeg har givet udtryk for at der skal være en ng.
>brugsfolk. ?

Nåh nej, det var jo Eifelvuf, sorry

Mvh
Søren

Fra : Kimmi

Dato : 07-09-03 06:46

Søren Lausten-Hansen <slh@DELETEcity.dk> wrote in message
> Hvor mange forskellige har nu også givet udtryk for det? Er det
> virkelig så mange er det giver behov for at der skal oprettes en ny
> [...]
Hej Søren.
Måske ikke så mange Søren. Men årsagen til at de få mener at der måske bør
oprettes en ny gruppe er måske fordi de føler at man kan få en mere saglig
debat omkring ting så som pighalsbånd,strøm,bidearbejde osv osv hvad ved
jeg. Det er jo netop sådanne ting der er ilde hørt i denne her gruppe,og som
gør sig udtryk i at man er et svin,idiot, og man bør skamme sig. Sådanne
udtalelser kommer kun fra folk med mangel på indblik og forståelse over for
sådanne værktøjer og diverse metoder.
mvh/kimmi

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 07-09-03 07:16

On Sun, 7 Sep 2003 15:46:05 +1000, "Kimmi" <Denaus@bigpond.com> wrote:

> [...]
>udtalelser kommer kun fra folk med mangel på indblik og forståelse over for

Hej Kimmi,

Jeg kan godt se dit synspunkt.

Men er du overbevist om at ingen af dem med 'svin'-udtalelser og
lignende ikke også vil følge debatten i en brugshundegruppe?

Vedr. bidearbejde vil jeg nu snarere sige at det tjener at formål at
få informeret til så mange som muligt hvad det virkelig drejer sig om,
så man ikke skal gå og føle sig som en suspekt person fordi man træner
den slags.

Mvh
Søren

Fra : Kimmi

Dato : 08-09-03 14:43

> [...]
>
> Men er du overbevist om at ingen af dem med 'svin'-udtalelser og
> lignende ikke også vil følge debatten i en brugshundegruppe?

Hej Søren
Det vil de sikkert, og det vil jeg på sin vis også håbe at de gør. Det giver
brugshundegruppen en bedre mulighed for an frembringe en forståelse omkring
disse ting. Flertallet af gruppen vil bestå af brugshundefolk, mindretallet
har muligheden for at lytte,lære,forstå eller forladen gruppen, ligesom
mange dygtige brugshundefolk på samme vis har forladt denne gruppe.Det
virker såment meget godt i andre brugshundegrupper og lister her på nettet!

> [...]
> få informeret til så mange som muligt hvad det virkelig drejer sig om,
> så man ikke skal gå og føle sig som en suspekt person fordi man træner
Helt enig Søren!

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-09-03 15:47

"Kimmi" <Denaus@bigpond.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør sig udtryk i at man er et svin,idiot, og man bør skamme sig. Sådanne
> udtalelser kommer kun fra folk med mangel på indblik og forståelse over

Mener du virkelig det????

Mig bekendt er den slags værktøjer også forbudt på rigtig mange
brugshundetræningssteder.

Hvis en brugshundegruppe ville se positivt på den slags, så kunne det være
selv jeg ville tage skældsordene i brug.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kimmi

Dato : 08-09-03 15:19

Nina El Falaki <cats@feca.dk> wrote in message
> "Kimmi" <Denaus@bigpond.com> skrev i en meddelelse
> som
> for
>
> Mener du virkelig det????
Hej Nina.
Ja, helt bestemt! ellers ville jeg nok ikke havde sagt at det var en mangel
på indblik og forståelse.

> Mig bekendt er den slags værktøjer også forbudt på rigtig mange
> brugshundetræningssteder.

Det har du ret i Nina! og det bør de også være efter min mening. Dermed ikke
sagt at de ikke bliver brugt!

> Hvis en brugshundegruppe ville se positivt på den slags, så kunne det være
> selv jeg ville tage skældsordene i brug.

Den er helt ok! alle har ret til deres mening. Det har vel nok noget med at
gøre om hvordan " den slags" bruges og under hvilken forhold. Og resultatet
af den slags er nødvendigvis ikke negativ, tværdigmod.
mvh/kimmi

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-09-03 17:35

> Hej Nina.
> Ja, helt bestemt! ellers ville jeg nok ikke havde sagt at det var en
mangel
> på indblik og forståelse.

Jamen har man indblik og forståelse for hunden, behøver man ikke de metoder,
som *jeg* vil kalde dyrplageri.

> Det har du ret i Nina! og det bør de også være efter min mening. Dermed
ikke
> sagt at de ikke bliver brugt!

Og det synes jeg er sørgeligt (se ovenfor)

> Den er helt ok! alle har ret til deres mening. Det har vel nok noget med
at
> gøre om hvordan " den slags" bruges og under hvilken forhold.

Ikke for mig, for mig er det mere end nok at de overhovedet bruges.

>Og resultatet
> af den slags er nødvendigvis ikke negativ, tværdigmod.

Nej, men metoden er negativ og helt unødvendig

Sikke en pæn tone vi holder, hihi

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kimmi

Dato : 09-09-03 16:16

> [...]
> mangel
>
> Jamen har man indblik og forståelse for hunden, behøver man ikke de
Hej Nina

Det jeg mente med indblik og forståelse var med hensyn til viden omkring
halsbåndet og hvordan de fungere. Nu ved jeg ikke rigtig hvad du mener med
at have forståelse for hunden og hvad dette måtte være.Er det en forståelse
set ud fra hundens synspunkt eller dit personlige synspunkt.Men at have
indblik i hundens funktioner er også uhyre vigtig, og mener hermed at man må
have kendskab til begge. Hvis man ikke har det i orden, så vil *jeg* også
kalde det dyrplageri.

> ikke
>
> Og det synes jeg er sørgeligt (se ovenfor)

Det synes jeg også, især når reglerne ikke bliver overholdt.

> at
>
> Ikke for mig, for mig er det mere end nok at de overhovedet bruges.

Jammen det er helt i orden Nina, det synspunkt vil jeg respektere til hver
en tid.

> Nej, men metoden er negativ og helt unødvendig

Her er vi ikke helt enige Nina, metoden behøver ikke at være negativ for
hunden. Men hvis du mener noget andet, så er det også i orden. Men måske så
prøve at forklare hvad det er der er negativ.

> Sikke en pæn tone vi holder, hihi

Det manglede vel også bare! Almindelig høflighed tager man vel ikke skade
af.
mvh/kimmi

Fra : Kimmi

Dato : 07-09-03 06:09

Søren Lausten-Hansen <slh@DELETEcity.dk> wrote in message

> Kamphunde eller ikke kamphunde...det skal fandme opføre sig ordentlig
> [...]
Hej Søren.

Ja! det mener jeg godt det kunne være, og om ikke andet så i det mindste en
opfordring, og det er det fordi som Claus siger, hvis vi vil beholde
vores kamphunde er det nødvendig at vi kan vise resten af verden at vi også
kan kontrollere og træne dem. Det er jo mange slags hunde der her er på
tale, og de kan alle trænes til at opføre sig ordenligt.
mvh/kimmi

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 07-09-03 07:03

On Sun, 7 Sep 2003 15:09:11 +1000, "Kimmi" <Denaus@bigpond.com> wrote:

> [...]
>kan kontrollere og træne dem. Det er jo mange slags hunde der her er på
>tale, og de kan alle trænes til at opføre sig ordenligt.

Fint nok. Det var tonen jeg havde en kommentar til

Mvh
Søren

Fra : x Vuf x

Dato : 07-09-03 13:30

Sat, 06 Sep 2003 12:06:21 +0200, Leyna wrote:

> [...]
>erfaringer, men når der kun bliver givet "råd" som "Gå dog til
>træning, lige som jeg gør", så er det ikke ret meget man kan bruge de

Tjaaa nu er det altså sådan, at træning løser de fleste problemer,
så det er nok ikke kun sagt ud fra, at personen selv går til træning!

>Jeg mener, at der er rigeligt plads til os allesammen her, men vi er
>hver især nødt til at udvise en smule respekt... også når vi bestemt
>ikke er enige.

Ja det vil jeg godt se ske, inden jeg tror det!

--
Mvh Sonja hvis sider atter kan ses i al deres skønhed!

Http://www.sonpet.dk sonpet@***pc.dk

Fra : Herman Persson

Dato : 06-09-03 11:22

> Hvad får dig til at tro, folk vil tale anderledes til hinanden bare fordi
> gruppen hedder noget andet?

Fordi den vil tiltrække andre end denne. Fordi en gruppe om brugshunde
ville få en anden 'kultur'. Der ville komme mere focus på målrettet
opdragelse
og dressur. Der ville forhåbentlig være meget erfarne folk, som kunne give
gode
og anvendelige råd til novicer. Og sikkert en masse andre ting.

Mange af dem som sviner folk til, er sq da dem,
> som påstår de har åh så mange 100 års erfaring og blot gør grin med dem
som
> ikke deltager i konkurrencer.

Det har jeg ikke været her nok til at kunne erklære mig (u)enig i.

> Eftersom nyhedsgrupper ikke er eksklusive klubber, kan du ikke forhindre,
at
> andre end dine interessefæller kommer med over - tværtimod vil mange
> spørgsmål sikkert blive krydspostet.

Så kan man høfligt anmode om at emnet bliver behandlet i den relevante
gruppe.
Selvfølgelig vil der være emner, som er relevante i begge grupper, men det
behøver
ikke at bliv det helt store problem.

Herman.

Fra : Lou

Dato : 07-09-03 19:36

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> wrote in message news:<3f53baf7$0$48908$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> skønt, hvis det kunne lade sig gøre.
>
> Vil selv gerne ligge et stort arbejde i, at få sådan en nyhedsgruppe

Hej Eifel & co

Jeg syntes at du skulle forsøge at starte en sådan nyhedsgruppe
:))))))
Folk ka jo bare lade være med at logge sig ind hvis de ikke syntes om
det!

Det kunne være dejligt med et forum for brugshunde folk, så man kunne
få vendt relavante problemer ...Og nej det er ikke for at diskutere
hvor meget og hvor lidt man må bruge et dressur halsbånd...for at det
grænser dyrplageri....
Os brugshunde folk kunne godt bruge en ng, også for at undgå en masse
fnidder fra puddel og skotte ejere der alligevel ikke ved noget om
emnet - omvendt må de da gerne spørge,, så kunne det da være at de fik
lidt forståelse for arbejdet med brugshunde - For det er ALTSÅ ikke
det samme.

Så klem på - vi er menge som er interesserede

mvh
Lou

Fra : Lou

Dato : 07-09-03 19:36

Fra : Lou

Dato : 07-09-03 19:36

Fra : Luna dc

Dato : 07-09-03 19:55

Hvad forstår man ved en brugshund? er det en bestemt race eller en hund der
bruges til noget bestemt?
Skal man træne nogle besemte steder for at ens hund kan betegnes som en
brugshund?
Skal man træne noget besemt?

Fra : Claus

Dato : 07-09-03 20:13

"Luna dc" <leifcla@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> bruges til noget bestemt?
> Skal man træne nogle besemte steder for at ens hund kan betegnes som en

Efter minm mening er de fleste racer brugshunde, jagthunde, hyrdehunde osv.
men det de fleste nok forbinder med reugsracer er Schæfer, Rottweiler,
Boxer, Mallinois osv
De fleste forbinder ordet brugstræning med Politihundeforeningen eller BHP
og IPO programmerne, her i ng er der flere der træner i de programmer.

Jeg har trænet og konkureret i PH men nu træner jeg IPO som der næsten er
det samme som BHP.

Claus

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 07-09-03 20:25

>Jeg har trænet og konkureret i PH men nu træner jeg IPO som der næsten er
>det samme som BHP.

Hej Claus,

Hvorfor foretrækker du IPO frem for PH?

Mvh
Søren

Fra : Claus

Dato : 07-09-03 20:44

> Hvorfor foretrækker du IPO frem for PH?

Da jeg skiftede var det af nød pga. af et dårligt helbred men nu ville jeg
ikke bytte tilbage.
Det som jeg synes at der er fordelen ved IPO/BHP:

Du bestemmer selv hvornår du vil til prøve, der er mange flere prøver end i
PH.
Der bliver holdt Internationale mesterskaber.
Det er meget publikum venligt.
Jeg kan tage prøver i udlandet.
Jeg kan tage prøver i andre raceklubber.

Kommer du som nyt medlem i PH så virker klubben meget lukket og svær at
komme ind i.
Men jeg har da haft mange ngode år i PH

Claus

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 07-09-03 21:17

> [...]
>Jeg kan tage prøver i andre raceklubber.
>
>Kommer du som nyt medlem i PH så virker klubben meget lukket og svær at

OK, tak for info.

Mvh
Søren

Fra : Luna dc

Dato : 07-09-03 21:11

"Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

>Politihundeforeningen eller BHP

Hvad er BHP?

Kan jeg konkludere at man hvis man har en schæfer og ikke går til træning så
har man en ikke trænet brugshund?
Hvis man træner IPO med en fx. Puddel så har man en brugshund?
Medens en puddel som ikke er trænet "bare# er en hund?

Hvis man træner i DCH alm. dvs. med Rundering og frit søg men ikke med
bidarbejde har man så en brugshund?
eller skal hunden være en bestemt race før det er en brugshund?

Fra : Claus

Dato : 07-09-03 21:31

> Hvad er BHP?

Det er det program man træner i Schæferklubben.

> [...]

> bidarbejde har man så en brugshund?
> eller skal hunden være en bestemt race før det er en brugshund?

Man kan konkluderer hvad man vil, men når man træner nogle af de programmer
så har det altid heddet at man træner brugshunde men det er kun bestemte
racer der kan gå til prøver i de her programmer.

Claus

Fra : Jytte

Dato : 07-09-03 21:42

Luna dc wrote:
> [...]
> bidarbejde har man så en brugshund?
> eller skal hunden være en bestemt race før det er en brugshund?

Du kan gå ind på www.danskph.dk under kåringsprogram. Der kan du se de
racer, man normalt forstår ved brugsracer. Retrieverne er oprindelig
jagthunde, men nogen af dem kan klare kåringsprogrammerne. Jagthunde er
selvfølgelig også brugshunde, men kaldes jo jagthunde.
FCI racerne er inddelt i forskellige grupper, nogen racer er mere alsidige
end andre f.eks. retrieverne.
Schæferhunden er oprindelig en hyrdehund, men også et eks. på en alsidig
race.
De forskellige racer er fra gammel tid avlet til forskellig brug, derfor er
en hund ikke bare en hund.
Det er klogt, når man ønsker sig en hund at sætte sig ind i de forskellige
racers egenskaber. Der er meget forskel.
Du kan jo prøve at gå på udstilling, der kan du få en masse at vide om de
forskellige racer.

Hilsen
Jytte