Navle piercing
Fra : AEK

Dato : 01-09-03 20:42

Hej !

jeg ved ikke, om dette er den rette gruppe at spørge

Jeg overvejer at få lavet ovenstående.
Hvad er Jeres erfaring med dette ?

Venlig hilsen
Knudsen

Fra : Jane

Dato : 02-09-03 16:33

AEK skrev i <news:bj07da$drvpq$1@ID-119019.news.uni-berlin.de>:

> Hvad er Jeres erfaring med dette ?

Jeg har ikke prøvet navlen (så jeg kan ikke tilbyde erfaringer
med det emne men der kommer nok nogen forbi) derimod kan jeg
supplere med et pr tips om piercing generelt: Hvis du har
problemer med arvæv (keloid) er det ikke smart at få lavet
piercinger fordi det kan vokse.

Det viser sig eksempelvis ved store ar efter operationer
eller ar efter vaccinationer på størrelse med ærter/blommer
under huden. Keloid tendenser er som regel arvelige, så du kan
tjekke om dine forældre har problemet for at få et hint før
du udsætter dig selv for en "test". Hvis du er mørklødet (eks.
afrikaner) har du større risiko for keloid.

Hvis du skulle være så uheldig at få Keloid så skal du hellere
få det behandlet med indsprøjtninger end plastikkirurgi (har
selv meget dårlige erfaringer med sidstnævnte på ørerne).

Ellers vil jeg bare sige god fornøjelse. Jeg syntes piercinger
er flotte og kender flere som har dem (også i navler). Jeg er
vildt misundelig.

Jane

Fra : Janne

Dato : 04-09-03 19:46

AEK <2468SLETTES@jubiimail.dk> skrev:
>Hej !
>
>jeg ved ikke, om dette er den rette gruppe at spørge

> [...]

Hej
Min datter fik sin navlepeircing da hun var 13. Det var før de
unge blev beskyldt for at være ludere fordi de gik i mavebluse,
og gerne ville være smarte. Det har aldrig været problemer med
den, og hun syntes ikke engang at det gjorde særlig ondt. Jeg var
selv med hende da hun fik den lavet, bare sørg for at det er et
ordentligt sted, hvor hygiejnen er i top. Det var både sødt og
smart men nu har hun taget den ud for hun syntes det er mest for
de små.Hun er 16 nu.
janne

Fra : AEK

Dato : 05-09-03 08:54

"Janne (slet 9QUL7)" <gajs@9QUL7post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ordentligt sted, hvor hygiejnen er i top. Det var både sødt og
> smart men nu har hun taget den ud for hun syntes det er mest for

Tak for svar . 16 år, og for gammel til piercing *G* - den var god

/ Knudsen.

Fra : Anne Stokholm

Dato : 06-09-03 13:19

"AEK" <2468SLETTES@jubiimail.dk> wrote in message

> Hvad er Jeres erfaring med dette ?

Jeg fik min lavet for et par år siden, og havde betændelse i skidet i
et halvt år efter jeg fik det lavet. Men jeg fik også at vide at jeg
skulle rense med klorhexidinopløsning, hvilket jeg senere har hørt
skulle forhindre "såret" i at hele. Derfor vil jeg anbefale et par
teske fulde salt i et glas med vand, blandet godt, og så op på navlen
med det. Simpelthen at lægge sig med et glas saltvand på maven. Det
virker rensende. Og har man allerede fået betændelse i det, er det
også en ideel løsning. Man kan ligefrem se betændelsen flyde rundt i
glaset bagefter... Yummi..

Håber at du kan bruge mit svar til et eller andet.

--
Venlig hilsen
Anne Stokholm

I know that I have done many things
to give you reason not to listen to me
- Sinead O'Connor -

Fra : Miss T

Dato : 07-10-03 23:44

AEK wrote...

Jeg har selv en og har haft den i 5 år. Jeg synes heller ikke at det gjorde
ondt at få det lavet. Et godt råd er. Lad være med at røre ved den uden at
have vasket hænder, der vil altid sidde nogle bakterier og så går det galt
med betændelse i hullet (det gør skide ondt) Ellers vil jeg bare sige Go for
it
/Miss T

Fra : Maria

Dato : 08-10-03 06:40

Jeg får helt lyst at få sådan en også.
Hvordan er det i forhold til en i næsen, synes nemlig den i næsen gjorde
ondt at få lavet.