Læserbrev Erhvervsbladet "Jagt - en primit~
Fra : Eric

Dato : 01-09-03 17:11

Er der ikke lige en velformuleret person der kan skrive et indlæg og sætte
den narrøv på plads inden der går fuldstændig Walt Disney og "en rede så
lun" i det hele?, ikke fordi jeg tror at nogen tager et så følelsesladet
indlæg alvorligt, men alligevel bør det ikke stå umodsagt.
http://makeashorterlink.com/?C2DB523C5

Mvh
Eric

Fra : Frans Jensen

Dato : 01-09-03 19:28

On 01 Sep 2003 16:10:59 GMT, Eric <eric@noemail.no> wrote:

> [...]
>lun" i det hele?, ikke fordi jeg tror at nogen tager et så følelsesladet
>indlæg alvorligt, men alligevel bør det ikke stå umodsagt.

har prøvet efter bedste evne:
http://www.erhvervsbladet.dk/nyhedsservice/mForum.asp?strArtID=108267&strForumID=108353

--
statistik for dk.politik
http://www.koldby.friserverplads.dk/statistik.htm

http://www.retsliberal.dk/pdf/jordrenten.pdf

Fra : Bnice

Dato : 02-09-03 08:23

> har prøvet efter bedste evne:
> http://www.erhvervsbladet.dk/nyhedsservice/mForum.asp?strArtID=108267&s
> trForumID=108353

Smukt og sobert indlæg, tusind tak for hjælpen!, min mavesyre er nu back to
normal.

Eric

Fra : Mars

Dato : 02-09-03 09:55

Evnerne er ok :))

ms

Fra : EXLEX

Dato : 01-09-03 20:27

"Eric" <eric@noemail.no> skrev

> [...]
følelsesladet
> indlæg alvorligt, men alligevel bør det ikke stå umodsagt.

Ynkeligt........
Man burde som et minimum fordre, at den som ønsker at beskrive
eksisterende forhold negativt, i det mindste ville sætte sig blot
lidt ind i det emne man omtaler.

Og nej.
Det burde ikke stå uimodsagt - men der findes tumper som jeg end
ikke gider at spilde min tid på. En tak til Frans Jensen, som
åbenbart synes at have en større tålmodighed end jeg selv for et
udemærket svar.

EXLEX

Fra : Frans Jensen

Dato : 01-09-03 22:35

On Mon, 1 Sep 2003 16:26:44 -0300, "EXLEX"
<blablabla@nowhere.com> wrote:

> [...]
>Man burde som et minimum fordre, at den som ønsker at beskrive
>eksisterende forhold negativt, i det mindste ville sætte sig blot

ytringsfriheden er det nok klogest at beholde,

der findes vitterligt folk som i ramme alvor tror at når en eller
anden vildtbestand, hvadenten den er jagtbar eller ej,
er på retur eller endog helt forsvundet så er det fordi jægerne
har skudt dyrene

hørte i radioen for et stykke tid siden at der er forsvundet
flere arter af sommerfugle her i Danmark,
gad vide om det er nogle jægere der har bortskudt hele bestanden?

>Og nej.
>Det burde ikke stå uimodsagt - men der findes tumper som jeg end
>ikke gider at spilde min tid på.

det kan man desværre blive nødt til, når tumberne får spalteplads
kan det være nødvendigt at modsige deres værste vås, ellers er
der folk der tror på våset

>En tak til Frans Jensen, som
>åbenbart synes at have en større tålmodighed end jeg selv for et
>udemærket svar.

jeg har før været i "kamp" med nogle ret arge jagtmodstandere

det jeg finder mest betegnende for disse mennesker er at de i
stor udstrækning bruger følelser som argument,
konkret viden mangler ofte, og prøver man at rette lidt op på
uvidenheden får man skudt alle mulige skumle motiver i skoene

Frans -

som faktisk lige så gerne går på jagt bevæbnet med
kamera+telelinse som med et skydevåben

Fra : EXLEX

Dato : 01-09-03 23:29

"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> skrev

> ytringsfriheden er det nok klogest at beholde,

Naturligvis......
Men ytringer bragt uden sans for realiteter kan man godt undvære.

> [...]
> anden vildtbestand, hvadenten den er jagtbar eller ej,
> er på retur eller endog helt forsvundet så er det fordi jægerne

Dette udstiller folks tåbelighed.
Hverken mere eller mindre.

> hørte i radioen for et stykke tid siden at der er forsvundet
> flere arter af sommerfugle her i Danmark,
> gad vide om det er nogle jægere der har bortskudt hele
bestanden?

Sikkert.......
Samme logik.

> det kan man desværre blive nødt til, når tumberne får
spalteplads
> kan det være nødvendigt at modsige deres værste vås, ellers er
> der folk der tror på våset

Kan vi godt blive enige om.
Men jeg tiltror mine medmennesker lidt mere omtanke end det.
Og ja...... jeg er blevet skuffet masser af gange. Desværre ofte
af folk som burde vide bedre.

> [...]
> konkret viden mangler ofte, og prøver man at rette lidt op på
> uvidenheden får man skudt alle mulige skumle motiver i skoene

ja, er det ikke mærkeligt.

> Frans -
>
> som faktisk lige så gerne går på jagt bevæbnet med
> kamera+telelinse som med et skydevåben

Kan jeg faktisk ikke sige.
Men jeg nyder min .22´er mere end min haglbøsse.

EXLEX

Fra : Lars Beck Jensen

Dato : 02-09-03 00:03

Frans - du lyder som en fornuftig mand. Jeg bakker dig op i dit svar til
den infantilt skrevet artikel.

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 03-09-03 12:01

Eric <eric@noemail.no> wrote in
news:Xns93E9B9043F9ACericnoemailno@62.243.74.162 in dk.fritid.jagt:

> [...]
> rede så lun" i det hele?, ikke fordi jeg tror at nogen tager et så
> følelsesladet indlæg alvorligt, men alligevel bør det ikke stå

Jeg har givet min egen tilfæjelse til artiklen, det der bekymrer mig mest er
at det er en amtsformanden for miljø og teknik, der er så uoplyst omkring
jagtens vilkår i Danmark!

http://www.erhvervsbladet.dk/nyhedsservice/mForum.asp?strArtID=108267
&strForumID=108456

mvh.

   Søren Hjelholt

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 03-09-03 21:50

Søren Hjelholt wrote:
> [...]
> mest er at det er en amtsformanden for miljø og teknik, der er så
> uoplyst omkring jagtens vilkår i Danmark!

Var der ikke noget om at amterne skulle nedlægges ?

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

Fra : Morten

Dato : 07-09-03 15:43

PHILIP HEIMBÜRGER FORMAND FOR TEKNIK & MILJØ FREDERIKSBORG AMT
http://makeashorterlink.com/?C2DB523C5

Hej Gruppe !

Ja, hvad skal man sige ??

Plastik er sagen !
" i den nærmeste kolonialbutik kan købe 5 dybfrosne kyllinger for mindre end
man bruger til indkøb af sine patroner"
(hvordan var deres liv, fristes man til at spørge, og hvem fan.. skyder
kyllinger, ud over Finn& Jacob, og der er der rammegaranti)..............

Næh, i supermarkedet, de kan det der p..
Her skal man ikke forholde sig til instinkt, liv, død, ensige tilberede/
forberede,
dufte, møwvejr, dejligt vejr, ler på gummistøvle, hund, kvinden i vores liv,
når vi skal afsted,
barn/børn der vil med & være sammen, vejrbidte kinder, nat, frost, livet,
der med sagt , alt det, vi jægere, kender til.
Alt det kan vi "spare" os selv for hvis nu drøner ned i "frostfætteren" og
"nakker" 5 af de dybfrosne.
Og blæs på hvor/hvad de kommer af, eller hvad indpakningen har haft af
konsekvenser for miljøet, eller for den
sags skyld hvad den indledende forarbejdning af dette menneskefoder har
forårsaget.

Personligt kender jeg ikke nogen af de i artiklen nævnte, " skydegale
velhavere", denne udlæggelse må bero på et
kendskab som Hr. Philip Heimbürger personligt har erfaret og jeg er
overbevist om vi jægere gerne vil have uddybet
hvilken beklagelig hendelse Hr. Heimbürger har været udsat for, så kan vi
nemligt gøre noget.

Vi har nogen utroligt engagerede, dygtige, foreninger, og det vil være
alletiders at få fat i det konkrete,
og hvem vil nægte os det, vi har jo alle et ansvar, så kan vi nemligt skride
ind.
Vi er nemligt ikke lystmordere, men ganske alm. mennesker der omgåes naturen
på er værdig,
ansvarsfuld, beundrende måde, og nyder "det bekræftende i at føle livet",
hvor jeg læser at
nogen bruger sin tid til at sidde og belaste miljøet, med CO2, mens man
holder i kø for at komme ned
i den nærmeste kolonialbutik og kan købe 5 dybfrosne kyllinger for mindre
end man bruger til indkøb af sine patroner,
, der er 25 "skrald" i en kasse, det er ca. = med 20 ænder. Når et "skrald"
koster ca. 2,5 kr, de resterende
5 "skrald" røg fordi, (Til oplysning flyver de kanont hurtigt, måske var det
noget at komme med et oplæg om
opsættelse af påbudsskilte, for dem der flyver for "vildt", ville et eller
andet sted spare os andre 5 "Skrald"
og dermed 5 stk mere i fryseren).Som du kan læse er jeg mere til and en
kylling.

Kyllinger stikker nogen gange en and, men det beror på naturkendskab...mener
jeg jeg har hørt.
Eller også var det noget helt andet

Sidder i skrivende stund og funderer over hvormange kyllinger man kan køre
ned, hvis ellers man brugte den energi,
man bruger på at holde i kø til den "lokale", selvsagt selv møjsommeligt har
sparet sammen til at få i tanken på bilen,
og vi lever endnu i et "frit" land, men en to måske tre stykker, på 20 liter
af den goé hos Shell.

Uland, Ulandshjælp, jo tak, jo tak, jeg er overbevist om der er mange af de
vore jægere der vil sige tusinde tak
for en jagtoplevelse i udlandet, vi er jo veluddannede som jægere herhjemme,
hvilket viser sig gang på gang når
der søges om jagttilladelse i de lande danske jægere ansøger, jeg syntes
det er flot at vi altid er velkomne.
Godt gået, er nok det der ligger nærmest!
Eller var det ikke det der mentes ?????

"som iflg. annoncer i dagspressen er 27.500 for lov til at deltage i
orgiet."
Det er vist frit fra Finn&Jacob, med rammegaranti. Ingen humor! Hvem kan
tage det seriøst ?

Men kommentar som "som iflg. annoncer i dagspressen"
Hvilken presse ? Hvornår ? Vær saglig !

"Ca. 30% af vore fugle skamskydes og flyver således rundt med mere eller
mindre lethale sår som på den ene eller anden måde gør en ende på deres i
forvejen svære liv i en verden som beskytter jagt og dermed dyrplageri."

"En flyvende skamskudt" !
Behøver vist ikke nogen kommentar.

"Altså lystmordet for de få som ikke har opdaget værdien af at nyde naturen
uden at skulle " realisere sig selv" eller for at komme hjemmefra konen
fordi man ikke der er i centrum eller ikke mere "

Den her scorer man på, ....... vel undt !

"Vor egen races ulidelige fremgang"

Personligt holder jeg kanont meget af mine børn, min kone, selv
svigerfamilien mine svogere/svigerinder,
brødre, svigerbørn,for blot at nævne en brøkdel, faktisk er der mange jeg
også godt kan lide
første gang jeg møder dem, men beklager meget dem der desværre ikke er
kommet dertil
endnu, håber meget de også får blot en lille del af den "kage" i deres
forum, et sted langt ud i fremtiden,
jeg er overbevist om det ikke er nemt i en hverdag hvor man omgives af sin
egen ulidelige race,
men fat mod, se frem, mød nye positive mennesker, så kommer det helt af sig
selv.

Uha man kan blive ved !

Waldmannsheil fra en hjemmeborger

Fra : Jan lassen

Dato : 07-09-03 23:53

> Plastik er sagen !
> " i den nærmeste kolonialbutik kan købe 5 dybfrosne kyllinger for mindre
end
> man bruger til indkøb af sine patroner"

Ja det er billigt hvis man da kan få sig til at medvirke til bevarelsen at
så modbydelig opdræt ved at købe dem.

> (hvordan var deres liv, fristes man til at spørge, og hvem fan.. skyder
> kyllinger, ud over Finn& Jacob, og der er der rammegaranti)..............
Hvem ved, anhænger nok af hvilken slags du køber

Måske de havde et bedre liv end mange af de vilde dyr der dagligt bliver
opskræmt at kondiløbere, ornitologer, folk der lufeter deres hunde og
jægere, men ja de havde nok ikke et særigt godt liv.

> [...]
> konsekvenser for miljøet, eller for den
> sags skyld hvad den indledende forarbejdning af dette menneskefoder har

Supermakeder forsyner befolkningen, det er forbrugerne der bestemmer hvad
der sælger.

> [...]
> overbevist om vi jægere gerne vil have uddybet
> hvilken beklagelig hendelse Hr. Heimbürger har været udsat for, så kan vi

De findes, desværre er der nok ikke meget at gøre ved det.

> [...]
> alletiders at få fat i det konkrete,
> og hvem vil nægte os det, vi har jo alle et ansvar, så kan vi nemligt

Tænker næsten du kan finde det meste at toppen i jægerforbundet i disse
jagte.

> [...]
eller
> andet sted spare os andre 5 "Skrald"
> og dermed 5 stk mere i fryseren).Som du kan læse er jeg mere til and en

Hvor mange af de 5 "forbiere" tror du der fik et par hagl i kroppen??

> [...]
> forvejen svære liv i en verden som beskytter jagt og dermed dyrplageri."

Siger lidt om at med dine 20% forbiere bidrager du nok med din del.

> "En flyvende skamskudt" !
> Behøver vist ikke nogen kommentar.

Har set fugle med et ben skudt af, så jo det behøver en kommentar.

> [...]
> fordi man ikke der er i centrum eller ikke mere "
>
> Den her scorer man på, ....... vel undt !

Enig.

> [...]
> egen ulidelige race,
> men fat mod, se frem, mød nye positive mennesker, så kommer det helt af

Ja, men du skulle have stoppet noget før, jeg tror ikke man vinder meget
forståelse med det ene angreb efter det andet med hvor meget dyr i
køledisken har lidt eller alle der ikke er 100% jagt tilhængere er 100%
modstandere, lad dog andre have deres fordomme og prøv i stedet at vinde
forståelese for vores hobby, hvem ved, måske der ikke er så mange fanatiske
modstandere aligevel.

Vi må jo nok indrømme, at vi ikke behøver at gå på jagt for at få kød, vi
går på jagt fordi vi kan lide det.
Jan

Fra : Per, Odense

Dato : 08-09-03 15:41

"Morten" <morten@fam-larsen.dk> wrote in message
> PHILIP HEIMBÜRGER FORMAND FOR TEKNIK & MILJØ FREDERIKSBORG AMT
> http://makeashorterlink.com/?C2DB523C5
>
> Hej Gruppe !
>
> Ja, hvad skal man sige ??

I følge Frederiksborg Amt´s hjemmeside, har han denne mailadresse hvis man
vil sige det til ham selv:
PHH@FA.DK

Per, Odense

Fra : Arne Jacobsen

Dato : 09-09-03 00:47

Stop dog dette vanvid!!!
Jeg sku har aldrig set noget lignede, såfremt Philip Heimbürger inden han
skrev hans indlæg mistænkte os jægere for at være idioter, ja, så har han
da i hvert tilfælde fået bekræftet en stor del af hans mistanke nu.
Jeg håber sandelig ikke denne debat giver udtryk for hvordan flertallet af
jægere i denne gruppe tænker??
Ligefrem at begynde at lede efter mandens e-mail adresse for at opfordre til
chikane af ham, tilsvine ham for hans politiske baggrund og position, komme
med link til sider man skal kigge efter "grusgrav" og prøve at latterliggøre
ham ved hans påståede manglende viden om hvordan et projektil opføre sig,
denne debat er den blevet vendt til en skamplet for os der gerne vil være
på god fod med resten af befolkningen.
Efter at have læst hele debatten er jeg selv begyndt at tro, at nogle jægere
her på gruppen er en flok idioter der ikke kan tåle en smule modsigelse uden
man absolut skal tilsvine alle der ikke lige har samme mening som dem selv.
Håber sku ikke der er ret mange der har læst denne debat..............
Arne J

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 15-09-03 15:15

"Arne Jacobsen" <aj@mail.tele.dk> wrote in
news:3f5d1466$0$16889$edfadb0f@dread11.news.tele.dk in dk.fritid.jagt:

> [...]
> lige har samme mening som dem selv. Håber sku ikke der er ret mange der
> har læst denne debat.............. Arne J

Der vel ikke tale om at chikanere manden hvis man sender et sagligt svar til
ham, som nogle af os har gjort i forbindelse med hans indlæg i
erhvervsbladet. Når manden står frem som en offentlig person med en sådan
kritik, må det også være rimeligt at give svar på tiltale, men selvfølgelig
på en saglig måde, med velunderbyggede argumenter, således at vi ikke synker
ned på hans niveau.

/Søren Hjelholt