Sørge funktion?
Fra : Thomas Brejner

Dato : 01-09-03 16:30

Jeg har lavet noget til en søgefunktion, men jeg synes ikke den virker helt.
Den finder blot alt hvad der ligger i databasen. Kan i se fejlen i den?

<%
if request.querystring("type") = "anmeld" then
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("databaseanmeldelser2003.mdb")
Conn.Open DSN
strSQL = "Select DISTINCT* From anmeldelser where felt1 LIKE '%" &
request.form("ord") & "%'"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
If not rs.EOF Then
Do While Not rs.EOF
strNavn = rs("felt1")
strLink = "<a href='seanmeldelse.asp?id=" & rs("Id") & "'>" & strNavn &
"</a>"
%>
<% Response.Write "" & strLink & "" %><br>
<%
rs.MoveNext
Loop
else
Response.write "Vi kunne ikke finde noget til dig"
End if
Conn.Close
Set Conn = Nothing
end if
%>

Mvh Thomas

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-09-03 16:56

On Mon, 1 Sep 2003 17:30:06 +0200, "Thomas Brejner"
<thomasb@postbilen.dk> wrote:

>Jeg har lavet noget til en søgefunktion, men jeg synes ikke den virker helt.
>Den finder blot alt hvad der ligger i databasen. Kan i se fejlen i den?

>if request.querystring("type") = "anmeld" then
<snip>

>strSQL = "Select DISTINCT* From anmeldelser where felt1 LIKE '%" &
>request.form("ord") & "%'"

Du kan ikke både have en If Request.QueryString og en Request.Form til
at have indhold samtidig.
SÅ hvis din første If er Sand, vil Request.Form være tom - med det
resultat, at alt vil blive vist.

Prøv at lave lidt om på logikken

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Thomas Brejner

Dato : 01-09-03 17:22

Okay nu er jeg ikke så syg til asp men jeg havde lavet den opstilling.
www.grineflippet.dk/searc.txt kan ses i aktion her
www.grineflippet.dk/searc.asp hvordan kan jeg lave noget lignende. Skal bare
lige have et hint til hvordan det kan bygges op :)