Problemer med PHP-funktionen nl2br()
Fra : Jesper Holm

Dato : 01-09-03 16:23

Hejsa NG!

Når jeg henter data fra min MySQL-database, gør jeg det med denne
kode:

<?
$tekst = mysql_query("SELECT * FROM pages WHERE id = '$id' ");
while ($data = mysql_fetch_array($tekst)) {
echo $data;
}
?>

Jeg vil dog godt bruge nl2br() til automatisk at udskifte alle
"\n" med "<br>".

Derudover vil jeg også godt bruge funktionen eval() så browseren
udfører den PHP-kode, der evt. måtte være indtastet i databasen.

SPØRGSMÅL: Når jeg kombinerer disse to funktioner med hinanden
får jeg hele tiden en fejlmelding... Hvordan kan jeg bruge
nl2br() og eval() på samme tid????

Med venlig hilsen - og på forhånd RIGTIG mange tak for hjælpen!
Jesper Holm

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Holm

Dato : 01-09-03 16:26

Jeg beklager dybt at dette indlæg er blevet postet flere gange, men
da jeg ikke kunne se mit indlæg, jeg havde skrevet, prøvede jeg igen
- men uden held...

Det er først NU ta jeg kan se at det er blevet postet flere gange

Håber I alligevel vil være mig behjælpelig med at løse problemet,
for jeg har prøvet ALT og har endnu ikke fundet nogen løsning...???

Med venlig hilsen - og dyb beklagelse!

Fra : Dennis Møllegaard Pe~

Dato : 02-09-03 23:59

On Mon, 01 Sep 2003 15:26:18 +0000, Jesper Holm wrote:

> Det er først NU ta jeg kan se at det er blevet postet flere gange
> Håber I alligevel vil være mig behjælpelig med at løse problemet,
> for jeg har prøvet ALT og har endnu ikke fundet nogen løsning...???

Har du overset mit svar?

http://groups.google.com/groups?safe=images&ie=ISO-8859-1&as_umsgid=pan.2003.09.02.14.05.32.587278@moellegaard.invalid&lr=&hl=en

Eller misforstår jeg dit problem?

--
Dennis Møllegaard Pedersen

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 01-09-03 17:48

"Jesper Holm" <holmidk2003@holm.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Derudover vil jeg også godt bruge funktionen eval() så browseren
> udfører den PHP-kode, der evt. måtte være indtastet i databasen.
eval() evaluerer php-kode, og ikke html med php-kode mellem <? og ?>.

Hvis du ønsker at evaluere php-koden, bliver du nødt til at adskille den fra
resten af teksten først..

Måske ville det være en idé at omstrukturere dit site, så du henter selve
tekstindholdet fra databasen, men holder php-koden til .php-filer..

Martin

Fra : Jesper Holm

Dato : 02-09-03 07:51

> Måske ville det være en idé at omstrukturere dit site, så du henter selve
> tekstindholdet fra databasen, men holder php-koden til .php-filer..
>

> Martin

Hej Martin!

Desværre vil det ikke være muligt at adskille php-kode og tekst fra databasen,
som du foreslår.

Det er ikke muligt af den grund, at jeg henter mine "undersider", altså den
tekst, der dukker op når man klikker på de forskellige links til undersiderne.
Disse "undersider" bliver altså hentet fra databasen, og det er derfor ikke
muligt at beholde php-koden i php-filen og teksten i databasen...

Men tak for dit svar alligevel

Med venlig hilsen