Det må jo være mode ???
Fra : Tikka

Dato : 01-09-03 15:31

At skyde ænderne på vandet......

Min sidemand på Dronningborg Bredningen Rds. fjord.

Skød så hertil morgen 2 ænder på vandet, og

forsøgte med en 3, men ramte forbi. HA HA

Giv da lide anden en chance.

God jagt.

Mvh. Tikka

Fra : NEWS

Dato : 01-09-03 17:09

Det er faktisk ikke uetisk forkert, Jeg ved ikke hvor reglerne kommer fra,
men det at skyde en and på vandet var i gamle dage helt ok. Personlig bryder
jeg mig ikke selv om det, bla fordi, at på andetræk syntes jeg skuddet gerne
skal falde over øjenhøjde for at undga skader på medjægere. Navlig efter
mørket frembrud
mvh
Poul

Fra : Mars

Dato : 01-09-03 17:12

Nu kan jeg ikke vide hvilken jagt form manden udøvede, men hvis han lå i en
kravlepram er det meget almindeligt og brugt at første skud går på vandet og
nummer to i opfløjet.

ms

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 01-09-03 21:46

On Mon, 1 Sep 2003 16:30:55 +0200, "Tikka" <Tikka@REMOVEadslhome.dk>
wrote:

<snip>
>Giv da lide anden en chance.

Til... å bli skadeskutt ?!?

Hvorfor ta større sjanser enn man er nødt til ?

Fra : EXLEX

Dato : 01-09-03 22:11

"Jon Inge Bragstad" <sivertbITTJNÅSPAM@online.no> skrev

> Til... å bli skadeskutt ?!?
>
> Hvorfor ta større sjanser enn man er nødt til ?

Rolig nu Jon.......
Der er tale om misforstået "sportslig" moral....

Hvis man virklig ønsker at dræbe anden, gør man det naturligvis
på den mest sikre måde. Og ligger den stille der på vandet, så er
der INGEN grund til at jage den forskræmt op så man kan bomme
skuddet. Hellere afgive et stille, fattet og roligt skud. Anden
vil aldrig opdage hvad der skete.

EXLEX

Fra : 22

Dato : 01-09-03 22:32

Troede ikke du bekymrede dig om moral ;)
44

Fra : EXLEX

Dato : 01-09-03 23:20

"22" <who@care.com> skrev

> Troede ikke du bekymrede dig om moral ;)

Hvad i alverden skulle dug have bragt dig på den ide?

EXLEX

Fra : 22

Dato : 02-09-03 00:42

22ér er sjovere end 7,62

Fra : EXLEX

Dato : 02-09-03 00:45

"22" <who@care.com> skrev

> 22ér er sjovere end 7,62

Ja, det synes jeg også.
7,62 er underholdende og ganske udemærket til det meste.
Men intet slår .22´eren i længden.

EXLEX

Fra : 22

Dato : 02-09-03 00:53

gr eller dk?

Fra : EXLEX

Dato : 02-09-03 01:00

"22" <who@care.com> skrev

MegEt GRumSet fOR tIdeN

EXLEX

Fra : EXLEX

Dato : 02-09-03 01:13

"22" <who@care.com> skrev

jeg antager desuden at tallet 22/40 betyder en hel del for dit
kluns?

EXLEX

Fra : 22

Dato : 02-09-03 01:24

Det lyder nærmere som målene på et kugleleje til en vaskemaskine end kaliber
på en riffel ;))

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 02-09-03 16:07

On Mon, 1 Sep 2003 18:10:50 -0300, "EXLEX" <blablabla@nowhere.com>
wrote:

>"Jon Inge Bragstad" <sivertbITTJNÅSPAM@online.no> skrev

>Rolig nu Jon.......

Jeg er rolig.

>Der er tale om misforstået "sportslig" moral....

Enig.

> [...]
>der INGEN grund til at jage den forskræmt op så man kan bomme
>skuddet. Hellere afgive et stille, fattet og roligt skud. Anden

Nettopp.

Fra : Tommy Hansen

Dato : 03-09-03 13:42

> Giv da lide anden en chance.
>
> God jagt.
>
> Mvh. Tikka

Din holdning på bero på en misforstået sportsånd.

--
Vh
Tommy