XML og PHP hjælp
Fra : Michael Jensen

Dato : 01-09-03 15:14

hejsa

Jeg har surfet lidt rundt på nettet for at finde noget om PHP og XML, og ja
der er meget. Dog syntes jeg næste at de alle gør det samme: Parser hele
filen.

Hvis jeg nu har :
<cder>
<cd>
<nr>201>
<band>Pink</band>
</cd>
<cd>
<nr>202</nr>
<band>Dolly</band>
</cd>
</cder>

Hvis jeg så gerne vil gå ind på se band.php?nr=202

Så vil jeg gerne undgå manuelt at skulle parse hele filen ind i et array og
derefter søge i det array. Findes der en klasse der gør noget lignende eller
er det noget indbygget i php' xml funktioner.

fx. $xml->getData('band.xml', 'nr', '202');

og så henter den alle informationerne om den cd som har nr. 202
--
med venlig hilsen

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK]DK

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 01-09-03 18:37

Michael Jensen wrote:
> Hvis jeg så gerne vil gå ind på se band.php?nr=202

XML er ikke et format man slår op i - det er et format, som man læser fra
start til slut eller fra start til et punkt.

Hvis du vil slå direkte op, bør du konvertere din XML fil til et database
format. Brug evt. dbm eller en SQL database såsom MySQL.

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : Michael Jensen

Dato : 02-09-03 11:28

"Lars Dybdahl" <lars@dybdahl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du vil slå direkte op, bør du konvertere din XML fil til et database
> format. Brug evt. dbm eller en SQL database såsom MySQL.

Dvs. jeg skal bruge xml til at udveksle data mellem forskellige parter med,
og når jeg så selv skal bruge dem (dataene) så kan jeg godt tilllade mig at
smide det i en database, for at gøre det hurtigere at arbejde med...

Michael Jensen