Hvorfor nu det ??
Fra : Alice Nielsen

Dato : 01-09-03 13:21

Hej gruppe.

Jeg oplever på det seneste ikke at få leveret ( HTML) mail, sendt af min
kollega, som bruger Stofa.

Vi har brug for at kunne sende 'grafik mail' til hinanden, da vi underviser
i grafisk program. Der har aldrig før været problemer, men pludselig får jeg
bare ikke de mail hun sender til mig mere. Jeg skal lige huske at fortælle
at jeg er TDC kunde. Hvis hun ( min kollega ) derimod sender dem til min
bedre halvdels computer, og han sender dem videre til mig, får jeg disse
mail - Hvad kan pludselig være sket ??

MVH
Alice
www.pspskole.dk

Fra : Erik Nielsen

Dato : 01-09-03 15:56

On Mon, 1 Sep 2003 14:20:44 +0200, "Alice Nielsen"
<alice_nielsen@privat.dk> wrote:

> [...]
>bare ikke de mail hun sender til mig mere. Jeg skal lige huske at fortælle

Jeg har oplevet det samme, når jeg sender rtf-filer til TDC-kunder.

Jeg får mailen retur med denne besked:

said: 554 Mail assumed to contain virus, test and/or clean
your system (in reply to end of DATA command)

Final-Recipient: rfc822; __________ @mail.dk
Action: failed
Diagnostic-Code: X-Postfix; host
---- besked slut ----

--
Erik Nielsen
Rønne

Fra : Alice Nielsen

Dato : 01-09-03 16:10

"Erik Nielsen" <spamfilter3@post.cybercity.dk> skrev i

> Jeg har oplevet det samme, når jeg sender rtf-filer til TDC-kunder.

> Jeg får mailen retur med denne besked:

Tak Erik . Min kollega får slet ingen meddelse, om at hendes mail ikke
er leveret

Jeg forsøgte at sende en zippet fil i aften, og den fik jeg gentagne gange
tilbage, med samme pålydende som din. Jeg skiftede så til en anden mail
adresse som jeg har, og den gik fint igennem ...............Kan vi
konstatere at 'fejlen' ligger hos TDC ???

VH
Alice

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-03 17:31

Alice Nielsen skrev:

> [...]
> anden mail adresse som jeg har, og den gik fint igennem
> ...............Kan vi konstatere at 'fejlen' ligger hos TDC ???

Underligt, for nu har jeg sendt med vedhæftede
rtf og doc filer fra min Ofir konto til min TDC
konto og der var no problem what so ever.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Alice Nielsen

Dato : 01-09-03 17:45

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir.dk> skrev

> Underligt, for nu har jeg sendt med vedhæftede
> rtf og doc filer fra min Ofir konto til min TDC
> konto og der var no problem what so ever.

Thjaaa jeg ved det ikke, det er dybt mystisk ! Min bedre halvdel modtager
glad og gerne de mail som jeg ikke kan modtage, og han er TDC Bredbånds
kunde. Kan det være fordi, jeg har en såkaldt 'free konto' ?? ( Det
oprettede jeg for at vi kunne få sorteret vores mail - Vi kører netværk ).
Der skal dog lige siges, at jeg sagtens kan modtage mange andre 'script
mail' bare ikke min kollega's sendt fra Stofa Net.

Min bedre halvdel modtager de selv samme mail, som jeg ikke får. Og jeg har
ingen problemer med at modtage dem, når bare de har været en tur forbi hans
computer ????

VH
Alice

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-09-03 17:57

"Alice Nielsen" <alice_nielsen@privat.dk> skrev :

>Der skal dog lige siges, at jeg sagtens kan modtage mange andre 'script
>mail' bare ikke min kollega's sendt fra Stofa Net.

Det er ikke fordi de er for store?

Hvis det er freemail vi snakker om, så kan du max. have 5
vedhæftede filer på 2 MB ialt.
--
Knud

Fra : Alice Nielsen

Dato : 01-09-03 18:05

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Det er ikke fordi de er for store?

Hej Knud ..........Nej de er ikke for store !

> Hvis det er freemail vi snakker om, så kan du max. have 5
> vedhæftede filer på 2 MB ialt.

Min kollega har forsøgt at sende varierede størrelse, dog max omkring 300 KB

VH
Alice

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-03 18:20

Alice Nielsen skrev:

> Min kollega har forsøgt at sende varierede størrelse, dog max omkring
> 300 KB

Det er ikke sådan at du har "spærret" for
vedhæftede filer.
I indstillinger for OE og fanebladet Sikkerhed
er der et punkt som skal markeres.
(Kan ikke lige huske det nøjagtig, da jeg
bruger 5.5)

Fra : Alice Nielsen

Dato : 01-09-03 19:55

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir.dk> skrev

> Det er ikke sådan at du har "spærret" for
> vedhæftede filer.

Nej Gevaldi, det har jeg bestemt ikke . Så ville jeg da vist være en
dårlig underviser, da jeg så ingen løsninger ville kunne se

Det er 'kun' fra min kollega der driller, og så episoden med at jeg ikke
selv kunne sende vedhæftet zip fil i går

VH
Alice

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-09-03 13:18

Gevaldi (georg_valdi (at) ofir.dk) skrev følgende:

> [...]
> I indstillinger for OE og fanebladet Sikkerhed
> er der et punkt som skal markeres.
> (Kan ikke lige huske det nøjagtig, da jeg

Men mailen går igennem alligevel. Man kan bare ikke åbne den vedhæftede fil.

- Martin

Fra : Alice Nielsen

Dato : 02-09-03 14:22

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev

> Men mailen går igennem alligevel. Man kan bare ikke åbne den vedhæftede
fil.

Hej Martin.

Nej mailen kommer ikke igennem.

VH
Alice

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-09-03 10:38

Alice Nielsen (alice_nielsen@privat.dk) skrev følgende:
> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev

> Hej Martin.
>
> Nej mailen kommer ikke igennem.

Det var Gevaldi's indlæg jeg svarede på... Vedr. den sikkerhedsindstilling
der gør at man ikke kan åbne vedhæftede filer.

- Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-09-03 14:24

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev :

>Men mailen går igennem alligevel. Man kan bare ikke åbne den vedhæftede fil.

Tjah, så kunne man jo prøve kigge på OEs indstillinger

Funktioner => Imdstillinger => Sikkerhed => resten skulle give
sig selv.
--
Knud

Fra : Alice Nielsen

Dato : 02-09-03 16:00

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Tjah, så kunne man jo prøve kigge på OEs indstillinger

> Funktioner => Imdstillinger => Sikkerhed => resten skulle give
> sig selv.

Hej Knud

Jeg fik mig vist forklaret rigtig dårlig i min mail / svar til Martin.
Der er intet galt med mine indstillinger, jeg får alle mine mail pånær fra
min kollega.
Men nu for lidt siden skete der pludselig det, at der kom 'hul' igennem.
Pludselig kan jeg igen modtage min kollegas script mail. Hvor der er blevet
pillet ved jeg ikke om det er hos TDC som er min udbyder eller om det er hos
Stofa net, som er min kollegas udbyder ved jeg ikke. Nu virker ALT igen som
før )

VH
Alice

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-09-03 10:37

Knud Gert Ellentoft (knudgert@mail.tele.dk) skrev følgende:

> Tjah, så kunne man jo prøve kigge på OEs indstillinger
>
> Funktioner => Imdstillinger => Sikkerhed => resten skulle give
> sig selv.

Prøv lige at læse det indlæg jeg svarer på.....

- Martin

Fra : Erik Nielsen

Dato : 01-09-03 22:37

On Mon, 1 Sep 2003 18:30:46 +0200, "Gevaldi" <georg_valdi (at)
ofir.dk> wrote:

>Alice Nielsen skrev:
>Underligt, for nu har jeg sendt med vedhæftede
>rtf og doc filer fra min Ofir konto til min TDC
>konto og der var no problem what so ever.

Jeg fik fejlmeddelelsen for en mail til bl. a. 3 modtagere, der er
kunder hos TDC.

Jeg anvendte Eudora 5.2, Windows.

Rtf-filen var mindre end 10 kB.

Hvis jeg sendte fra min sol.dk-adresse, var der ingen problemer. Jeg
har dog ikke fået bekræftet modtagelsen, men jeg har ikke fået denne
mail retur.

Jeg har for lidt siden igen sendt en rtf-fil til en TDC-modtager og
får mailen retur straks:

<________ @post3.tele.dk>: host fpo.mail.dk[195.41.46.251] said: 554
Mail assumed to contain virus, test and/or clean your system (in reply
to end of DATA command)
Reporting-MTA: dns; cicero2.cybercity.dk
Arrival-Date: Mon, 1 Sep 2003 23:34:05 +0200 (CEST)