/ Forside / Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Højere uddannelser
#NavnPoint
Nordsted1 1588
erling_l 1224
ans 1150
dova 895
gert_h 800
molokyle 661
berpox 610
creamygirl 610
3773 570
10  jomfruane 570
Mandlige kønsorgan og væsker
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 01-09-03 12:11

Er det teknisk muligt at den mandlige kønsorgan kan udskille urin og sæd
samtidigt?



 
 
Rømer (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Rømer


Dato : 01-09-03 12:15

Ja - efter en prostataoperation vil sæden udtømmes i blæren - hvorefter man
ved vandladning afleverer begge dele samtidigt -

Men det var vel ikke det, du mente?




Pettersen; Roald (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Pettersen; Roald


Dato : 01-09-03 23:20

NB! Svar postes automatisk i dk.videnskab.sundhed ikke dk.videnskab
Dette kan selvfølgelig omgåes manuelt.

Rømer:
....
> Ja - efter en prostataoperation vil sæden udtømmes i blæren
> - hvorefter man ved vandladning afleverer begge dele samtidigt -

Normalt vil ringmuskelen ved blærehalsen
trække sig sammen under ejaculationen,
netop for at forhindre sæden i at gå tabt i blæren.
Åbenbart hindres urinen samtidigt i blandes med sæden.
Modsat vil erektionen medføre forøget urinrørstværsnit,
netop for at lette sædens udstødning ved ejaculationen.

Lidt udenfor emnet læser jeg også,
at en fyldt urinblære kan trykke på venerne fra penis,
således at blodfraløbet fra svulmelegmerne nedsættes.
Resultatet bliver ufrivillig erektion.

Jeg har hørt at erektion skyldes en afslapning af visse muskler,
og at nogen skulle have demonstreret det ved at bedøve penis,
hvorefter erektion indtrådte.
Er dette en skrøne?

Peter Lind (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter Lind


Dato : 02-09-03 10:08

Pettersen; Roald wrote:
> NB! Svar postes automatisk i dk.videnskab.sundhed ikke dk.videnskab
> Dette kan selvfølgelig omgåes manuelt.

Ja, det har jeg så gjort, da jeg ikke ser nogen grund til at flytte debatten
endnu.

> Rømer:
> ...
>> Ja - efter en prostataoperation vil sæden udtømmes i blæren
>> - hvorefter man ved vandladning afleverer begge dele samtidigt -
>
[snip af god forklaring på musklernes arbejde under ejakulation]
>
> Jeg har hørt at erektion skyldes en afslapning af visse muskler,
> og at nogen skulle have demonstreret det ved at bedøve penis,
> hvorefter erektion indtrådte.
> Er dette en skrøne?

Nej, det er helt korrekt. Svulmelegemerne eller blodkamrene eller hvad de nu
hedder, i penis vil blive fyldt med blod og derved give erektion, hvis de
ikke aktivt lukkes af. Derfor sidder der en lille muskelgruppe som altid er
spændt, der lukker for blodtilførslen. Hvis man ikke formår at slappe af og
slippe grebet med disse muskler, så vil erektionen ikke ske.
Der findes indsprøjtninger som man kan give sig selv i tilfælde af impotens
(ihvertfald før Viagra) som bedøver disse muskler, og giver en langvarig
erektion.
Det skulle også være derfor at stress og overdreven nervøsitet ofte medfører
rejsningsbesvær.

Jeg har også hørt at det sker ganske ofte under operationer i de nedre
regioner at patienten får pludselig erektion. Det er dog muligt at det er en
myte.

Mvh
Peter Lind



Bertel Lund Hansen (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 01-09-03 15:10

Jesper Nielsen skrev:

>Er det teknisk muligt at den mandlige kønsorgan kan udskille urin og sæd
>samtidigt?

Hvis der står urin i kanalen når man får udløsning, vil det ske.
Men den er som regel 'skyllet igennem' med smørevæsken først.

Hvis du mener om man kan give sig til at tisse midt i en orgasme,
så tvivler jeg fordi det jo bl.a. kræver at man kan slappe af.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Klaus Alexander Seis~ (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 01-09-03 16:00

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvis du mener om man kan give sig til at tisse midt i en orgasme,
> så tvivler jeg fordi det jo bl.a. kræver at man kan slappe af.

Det er absolut muligt at lære at slappe af under en orgasme.


// Klaus

--
><>    unselfish actions pay back better

Bertel Lund Hansen (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 01-09-03 16:35

Klaus Alexander Seistrup skrev:

>Det er absolut muligt at lære at slappe af under en orgasme.

Ja, men også i de muskler som det er nødvendigt at slappe af i?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Klaus Alexander Seis~ (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 01-09-03 18:53

Bertel Lund Hansen skrev:

>> Det er absolut muligt at lære at slappe af under en orgasme.
>
> Ja, men også i de muskler som det er nødvendigt at slappe af i?

Ja, det er jeg sikker på. Til gengæld har jeg ikke undersøgt om
det er muligt at tisse samtidig.


// Klaus

--
><>    unselfish actions pay back better

Bertel Lund Hansen (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 01-09-03 20:49

Klaus Alexander Seistrup skrev:

>Ja, det er jeg sikker på. Til gengæld har jeg ikke undersøgt om
>det er muligt at tisse samtidig.

Hvis du har en kæreste, så må du endelig gøre forsøget, og husk
at fortælle os om alle detaljer - især kærestens reaktion.

Måske skulle man overveje at forlægge residensen til
dk.snak.seksualitet? (som jeg dog ikke har planer om at følge).

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Bo Warming (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 02-09-03 06:48


"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message
news:li87lv0ms6pg0r2rolibq7ds099jht5pea@news.telia.dk...
> Klaus Alexander Seistrup skrev:
>
> >Ja, det er jeg sikker på. Til gengæld har jeg ikke undersøgt om
> >det er muligt at tisse samtidig.
>
> Hvis du har en kæreste, så må du endelig gøre forsøget, og husk
> at fortælle os om alle detaljer - især kærestens reaktion.
>
> Måske skulle man overveje at forlægge residensen til
> dk.snak.seksualitet? (som jeg dog ikke har planer om at følge).

Netbetjent-skitzofreni er indbygget i fundatsen, som jo både angiver
vejledende regler
OG
foreslår, at der skal tages højde for stemningen og klub-atmosfæren blandt
brugere der kender hinanden..

Jo, vi vil gerne høre folk krænge intime detaljer ud, og især nogen vi
kender, altså nogen som optræder i de ng, vi abbonerer på.
Hvis folk lod sig hundse over i en ng, der pludselig er lidt mindre OT til
det emne som hyggesnakken har associeret sig over i, så kommer de til at
skrive for indspiste loger, der er uinteresserede i, at en newbie krænger
"alle detaljer" ud.
Lev og lad leve. Regler er here kun vejledende



Erik G. Christensen (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 01-09-03 22:05

Klaus Alexander Seistrup wrote:
>
> Bertel Lund Hansen skrev:
>
> >> Det er absolut muligt at lære at slappe af under en orgasme.
> >
> > Ja, men også i de muskler som det er nødvendigt at slappe af i?
>
> Ja, det er jeg sikker på. Til gengæld har jeg ikke undersøgt om
> det er muligt at tisse samtidig.

Tag et kursus i mandens anatomi..

Har du aldrig oplevet ståp.. om morgenen,
det er naturens svar på vandladning under søvn, for mænd,
da svulmelegemet blokerer urinrørets udgang,
og det ganske uden erotisk påvirkning.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.
Søhøjlandets Landboforening tlf 8682 2666

Klaus Alexander Seis~ (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 02-09-03 06:47

Erik G. Christensen skrev:

>> Til gengæld har jeg ikke undersøgt om det er muligt at tisse
>> samtidig.
>
> Tag et kursus i mandens anatomi..

Tak, det har jeg allerede taget.

> Har du aldrig oplevet ståp.. om morgenen,
> det er naturens svar på vandladning under søvn, for mænd,
> da svulmelegemet blokerer urinrørets udgang,
> og det ganske uden erotisk påvirkning.

Der er intet som helst i vejen for at man kan tisse med stådreng på,
se <http://www.keepstill.com/0_holds_barred/gallery/piss-hardon/02/>,
men det kan være at det kræver øvelse og/eller koncentration.


// Klaus

--
><>    unselfish actions pay back better

Preben Riis Sørensen (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 01-09-03 17:03


Klaus Alexander Seistrup <spam@magnetic-ink.dk> skrev > Det er absolut
muligt at lære at slappe af under en orgasme.
>

Jo, man kan jo give sig til at læse med i den avis, konen er igang med
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Klaus G. (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 01-09-03 17:50

> Det er absolut muligt at lære at slappe af under en orgasme.
>
Nu er det sjældent at man under udløsning(sædafgang) for orgasme...Mange
tror disse to ting er det samme.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to do
nothing - Edmund Burke(1729-97)



Bo Warming (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-09-03 18:21

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:dNK4b.63554$Kb2.2828729@news010.worldonline.dk...
> > Det er absolut muligt at lære at slappe af under en orgasme.
> >
> Nu er det sjældent at man under udløsning(sædafgang) for orgasme...Mange
> tror disse to ting er det samme.

For mig og for mange jeg kender sker de to ting ihvertfald samtidig og
opleves så identiske, som urinering og den lystfølelse som det giver at få
lettet spændingen i en overflydt urinblære.

Bøsser - som man kan have mistænkt for at ville opfinde og opreklamere noget
de har, og som andre ikke har, vil gerne tro på en særlig
prostata-stimulations-orgasme som kan gentages mange gange i timen, lissom
kvinders orgasme kan.
Bøsseorgasmen kræver ikke sæd - er finere - mere spirituel!

Jeg tror at kvindens orgasme, der jo ikke er vigtig for graviditetsopnåelse,
er så tillært som latter. Dvs ikke helt tillært - blinde ler, selvom de ikke
har hørt eller set andre le.

Men det kan undværes og sexlivet kan være perfekt uden orgasme - når man er
kvinde.

Psyken oplever optræk til klimax - som ved latter.

På et tidspunkt hvor hun føler sig værdsat og fornemmer at det er rette tid
i fællesritualet, lader hun udløsningen ske - oftest ret ubevidst styret,
ligesom grineanfald jo heller ikke er helt under viljens kontrol.


Nys har også lighed med latter og orgasme - der skal en fjer til for at
skabe 5 høns. En lille irritation og hvis tingene klapper så et befriende
nys.


En massagepige spurgtes af en kunde "Får du nogensinde orgasme?" Han mente
ved købesex.
Hun troede han havde kommende købsaftale i tankerne og ikke var generelt
nysgerrig, så hun svarede
"Så koster det ekstra"

" Sexlivet er i sig selv bedøvende ligegyldigt. Og selv om orgasme
kan være meget spændende, så er den hurtigt overstået. Det, mennsker bør
søge hos hinanden, er hensynsfuldhed, omsorg, poesi og ømhed - først og
sidst. Elsa Gress



" Sæd får succes hvis kvinden får orgasme. To engelske biologer, Robert
Baker og Mark Bellis, har opdaget, at hvis kvinden får orgasme lige før
eller inden for 45 min. efter mandens udløsning, beholder hun langt mere sæd
inden i sig, end hvis hun ikke havde fået orgasme. Forsøgene viser, at i de
perioder, hvor kvinden er utro, beholder hun mindre sæd fra sin
hverdags-partner inden i sig. Under stævnemøder med elskeren får hun
derimod hyppigere orgasme. De engelske forskere mener derfor, at orgasmen er
kvindens ubevidste middel til selv at vælge, hvem hun vil besvangres af.
Den amerikanske forsker Stephen Jay Gould mener, at kvinders orgasme har
lige så stor en funktion som mænds brystvorter og en blindtarm.
Illustreret Videnskab nr. 10/96.p26



" Den glæde, som en orgasme giver en kvinde, rangerer på hendes værdiskala
langt efter den, som hun får ved ata deltage i et cocktail party eller ved
at købe et par auberginefarvede lakstøvler. Esther Vilar



" Denne lille latterlige krampetrækning. Elsa Gress



One orgasm in the bush is worth two in the hand. Graffiti



Orgasme er som et svagt angreb af apoplexi. Demokritus



Trods årtusinders erfaring ved manden stadigvæk lige så lidt om kvinden
som maddiken om ferskenkerner. Norma Woods



Women are never disarmed by compliments
men always are.that is the difference between the two sexes
Kvinder er aldrig afvæbned af komplimenter mænd er altid
det er forskellen på kønnende Oscar Wilde

Hoh Women have intelligence; men have character and passion.
Nietzsche

Hoh Women love us for our faults.If we have enough of them
they will forgive us everything.even our intellects
Kvinder elsker os for vores fejl.hvis vi har nok af dem
de vil tilgive os alt selv vores intelligens Oscar Wilde

SPHoh Å forføre ens neste til en god oppfatning om en og senere
selv tro fullt og fast på nestens oppfatning. Hvem kan gjøre kvinnene et
slikt kunststykke etter?- Nietzsche



Hohhs For hvis hun begynder at sige sandheden, skrumper sikkelsen i
spejlet ind; hans livsduelighed formindskes.
Hvordan skal han blive ved at dømme, bringe kultur til de infødte, give
love, skrive bøger, klæde sig ud og holde taler ved middagsselskaber,
medmindre han kan se sig selv i dobbelt størrelse ved morgenmaden og
frokosten?Virginia Woolf citeret af H Lerner i Kvinders selvbedrag 1929

hohmk Hvis du vil elskes, vær elskelig. Ovid

ho

Bortset fra kønsorganerne, de sekundære kønskendemærkers og orgasmens
særpræg findes der ingen virkelige forskelle mellem mand og kvinde. Kate
Millett



hohsbHh Hør nu, søde Malle, sig mig Din Mening ganske oprigtigt! Er
det ikke en frivillig Sag om han vil gi'e de 250 eller ikke: jeg tvinger ham
jo ikke dertil?

Du tvinger vist Ingen til at gi'e Dig Noget, kjere Johan, dertil er Du
altfor ædel og uegennytting

..Og Skavanken, den behøver jeg da ikke at tale om?

Du veed jo slet ikke om Hesten feiler noget, Du troer det jo kun.Ja, ikke
sandt?

Jeg kan jo ikke se Dyret indvendigt! Godnat, Du er en sød Kone, Godnat!
Fritz Jurgensen

SPHok Through love, Women actually become what they appear to be in
the imagination of their lovers. Nietzsche

hok Women make fools of the spiritual men. And when, as men, they´ve
gone flop in their spirituality, they can´t pick themselves up whole any
more. So they just crawl, and die detesting the female, or the females, who
made them fall. DH Lawrence

hokl/hs Kysset er den mest oprigtige form for smiger. Anonym

SHhoklh No man has ever lived that had enough, / Of children's
gratitude or woman's love. William Butler Yeats

holøhs Kys er, hvad der er blevet tilbage af paradisets sprog.
Joseph Conrad

Homkh Kjønnene tar feil av hverandre. Det fører til at de egentlig bare ærer
og elsker seg selv (eller sitt eget ideal, for å uttrykke det noe
mildere -). Derfor ønsker mannen seg en fredsommelig kvinne, - men nettopp
kvinnene er vesentlig ufredsommelige, som kattene uansett hvor mye de har
øvd seg på å gi inntrykk av fredsommelighet. Nietzsche

Hos Jeg oplever clitoris-orgasmerne for "marxistiske, subjektorienterede
individualistiske lyst-oplevelser" og vaginal orgasmerne for "dionysiske
zen, buddhistiske lyst-oplevelser" Maria Damsholt

hos May I Feel Said He?-may i feel said he-(i'll squeal said she-just
once said he-it's fun said she)--(may I touch said he-how much said she-a
lot said he)-why not said she--(let's go said he-not too far said she-what's
too far said he-where you are said she)--may i stay said he-(which way said
she -like this said he-if you kiss said she)--may i move said he-is it love
said she)-if you're willing said he-(but you're killing said she--but it's
life said he-but your wife said she-now said he-ow said she--(tiptop said
he-don't stop said she-oh no said he)-go slow said she--(cccome? said
he-ummm said she-you're divine! said he-(you are Mine said she) -EE Cummings

> "Hun sagde:
> Hej du der, dur du til noget
> er du værd at ta med hjem?
> Han sagde:
> Mig,jeg ka både vaske op
> og lægge børnene i seng
>
> Hun sagde:
> Nej, jeg mener, er værktøjet i orden
> kan du udrette noget stort?
> Han sagde:
> Jah? jeg har sådan set lige bygget
> carport til mig og lillemor
>
> Og jeg ka strikke dig en sweater, jeg ka amme dine børn
> elske hårdt og brutalt og være sød og rar
> og jeg skal gerne hjælpe til med at hamre mig selv
> over fingrene, hvis jeg blir for dygtig og smart
> men gi mig lige et praj
> når vinden vender igen
>
> Hun sagde:
> Hej baby, vil du med mig i seng
> og prøve en ny og farlig leg
> Han sagde:
> Nåh, ligesom på films, ja
> det er lige noget for mig
>
> Hun sagde:
> Come on, la os elske
> sådan vildt og inderligt
>
> Han sagde:
> Åh, du er godt nok dejlig
> voksen sanselig og fri
>
> Og jeg kan bygge dig en udestue, stoppe dine strømper
> tænde varmen i gulvet, være rå og blød
> og jeg skal gerne lægge ryg til endnu en dametur
> rundt i manegen mens du hviner af fryd
> men gi mig lige et praj
> når vinden vender igen"
>
> - Steffen Brandt
>



One orgasm in the bush is worth two in the hand. Graffiti



Orgasme er som et svagt angreb af apoplexi. Demokritus



Sex er til af begynde med ganske tilokkende, men det, der tæller i længden,
er magt. Jiang Qing (hustru til Mao)



She deceiving, I believing;/ What need lovers wish for more?
Sir Charles Sedley



We don't love a woman for what she says, we like what she says because we
love her. Andre Maurois



Hos kvinden opstår lysten til at behage før trangen til at elske.
Ninon de Lenclos



After a personal quarrel between a man and a womean , the former suffers
chiefly from the idea of having wounded the other, while the latter suffers
chiefly from the idea of not having wounded the other enough. Thus she will
endeavour by tears, sobs and discomposed mime to make his heart even
heavier. Nietzsche



Women are a decorative sex.They never have anything to say, but they say it
charmingly. Oscar Wilde



Bertel Lund Hansen (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 01-09-03 18:26

Klaus G. skrev:

>Nu er det sjældent at man under udløsning(sædafgang) for orgasme...

Det kommer nok an på hvad du mener med "orgasme". Jeg synes ikke
det er sjældent, men det er da rigtigt at sædafgang kan være lige
så kedeligt som at tisse.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

sune vuorela (02-09-2003)
Kommentar
Fra : sune vuorela


Dato : 02-09-03 16:43

En der kalder sig Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> skrev:

>Det kommer nok an på hvad du mener med "orgasme". Jeg synes ikke
>det er sjældent, men det er da rigtigt at sædafgang kan være lige
>så kedeligt som at tisse.

Hvis man virkelig skal tisse, så kan det være næsten lige så godt
som...



--
Sune

Zalza (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Zalza


Dato : 01-09-03 00:04


> Nu er det sjældent at man under udløsning(sædafgang) for orgasme...Mange
> tror disse to ting er det samme.

sjældent !!??.. gå til læge hvis du oplever dette.

(ved godt det er _muligt_ at få sædafgang uden orgasme.. men sjældent synes
jeg nu ikke det er)

/Z



Jørgen Christiansen (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen Christiansen


Dato : 02-09-03 01:02

"Zalza" <no.sp@m> wrote in message
news:3f53d09f$0$32447$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> (ved godt det er _muligt_ at få sædafgang uden orgasme.. men sjældent
synes
> jeg nu ikke det er)

og vice versa



Klaus G. (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 02-09-03 16:27

> sjældent !!??.. gå til læge hvis du oplever dette.
>
> (ved godt det er _muligt_ at få sædafgang uden orgasme.. men sjældent
synes
> jeg nu ikke det er)
>
Jeg har læst, og set et par tv-udsendelser, hvor nogen påstår at bare fordi
man har sædafgang, og det føles godt, så er det ikke ensbetydne med at man
har orgasme. Der var en mand som har haft sex de sidste 35år, han mente helt
sikkert han havde oplevet alt, lige til han sagde han en dag havde fået en
orgamse... False or True, ved jeg ikke.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to do
nothing - Edmund Burke(1729-97)



Bertel Lund Hansen (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 02-09-03 19:01

Klaus G. skrev:

>Jeg har læst, og set et par tv-udsendelser, hvor nogen påstår at bare fordi
>man har sædafgang, og det føles godt, så er det ikke ensbetydne med at man
>har orgasme.

Det bliver et rent definitionsspørgsmål.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Bjarke Walling Peter~ (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Walling Peter~


Dato : 02-09-03 20:20

Bertel Lund Hansen skrev:
> Det bliver et rent definitionsspørgsmål.

Hvilke anvendte definitioner ser man?

Mvh. Bjarke



Bertel Lund Hansen (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 03-09-03 01:28

Bjarke Walling Petersen skrev:

>> Det bliver et rent definitionsspørgsmål.

>Hvilke anvendte definitioner ser man?

Det ved jeg ikke. Men man kan definere orgasme som udløsning -
altså en rent teknisk hændelse. Så får man jo altid orgasme når
man får udløsning.

Mon ikke de fleste vil kræve en vis mængde rar fornemmelse inden
man kalder det orgasme og ikke blot udløsning? I så fald render
man ind i en håbløs debat om hvor meget/stor glæde der skal til
før det kaldes en orgasme.

Og så lige en joke:
Ved I godt at mænd kan blive hiv-positive af at onanere?
Jo mere de hiver, jo mere positive bliver de.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Preben Riis Sørensen (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 03-09-03 18:45

> Og så lige en joke:
> Ved I godt at mænd kan blive hiv-positive af at onanere?
> Jo mere de hiver, jo mere positive bliver de.
>
> --
> Bertel


Vi tager lige en mere med det samme: Hvorfor kalder mænd deres 'dims' forsk.
kælenavne? Jo, de vil gerne være på fornavn med ham der tager alle
beslutningerne....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Jens og Jannie (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Jens og Jannie


Dato : 02-09-03 20:36

Bertel Lund Hansen wrote:
> Det bliver et rent definitionsspørgsmål.

Ja det må det være. jeg har det sådan at der findes rigtig gode
orgasmer/udløsninger og der findes rigtig dårlige/kedelige
orgasmer/uløsninger, og så er der alt der imellem, hvis der var udløsning og
orgasme som to helt forskellige ting, burde der jo ikke være alt det
imellem, altså enten skulle det være rigtigt godt eller også skulle det være
rigtigt kedeligt.

forøvrigt er der forsket utroligt meget i den menneskelige sexualitet på et
biologisk plan, og hvis der biologisk set var forskel på de to ting ville
det være bevidst, og vi ville ikke have denne diskution, så kan der
selvføljelig være en spykologis forskel, og så mener jeg vi er tilbage i det
ovenstående.

Jens



Bo Warming (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-09-03 18:08


Klaus Alexander Seistrup" <spam@magnetic-ink.dk> wrote in message
news:3f535eed-8372bc58-19d0-4905-ab9f-68b243eff48e@news.szn.dk...
> Bertel Lund Hansen skrev:
>
> > Hvis du mener om man kan give sig til at tisse midt i en orgasme,
> > så tvivler jeg fordi det jo bl.a. kræver at man kan slappe af.
>
> Det er absolut muligt at lære at slappe af under en orgasme.

For manden er det næppe muligt at urin- og sæd-afgang sker kort efter
hinanden, hvis ikke fejl betyder at sæd er opblandet i urinen.

For kvinden er der bulbo-uretrale kirtler der kan udtømmes i forbindelse med
sexuel ophidselse og det kan vist også urin og når en lille eller stor
vædning af sengetøjet sker, pga kvinden, så er der vist ikke nogen der har
analyseret eller blot lugtet og fastslået hvad er hvad og hvad kom først -
det er jo uvæsentligt og kvinder er jo oftest forskellige så hvad skal man
med kortlægninger og generaliseringer?



LR (01-09-2003)
Kommentar
Fra : LR


Dato : 01-09-03 21:10

> Er det teknisk muligt at den mandlige kønsorgan kan udskille urin og sæd
> samtidigt?

Jeg tror det ikke, da musklerne, som pumper sæden ud er de samme
muskelsystem ("pubococcygeus") som det, der blokerer for urinvejen.

Måske kan urin og sæd udskilles på skift i korte intervaller?

Mvh,

Lasse



Bertel Lund Hansen (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 01-09-03 21:59

LR skrev:

>Jeg tror det ikke, da musklerne, som pumper sæden ud er de samme
>muskelsystem ("pubococcygeus") som det, der blokerer for urinvejen.

Det var nok det jeg tænkte.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste