Barton eller Thoroughbred
Fra : Thomas Klosowski

Dato : 01-09-03 12:10

Hej

Jeg har tænkt mig at at samle en rimelig maskine både ydelsesmæssigt og
prismæssigt, og er kommet frem til følgende specs:

Bundkort Asus A7N8X-X
Ram 256mb PC2700
Og enten Athlon Thoroughbred XP 2200+ (1800MHz) eller Athlon Barton XP 2500+
(1833MHz)

Jeg hælder mest til Thoroughbred fordi den kun koster 490kr, men jeg vil
meget gerne vide om det er de ca. 200kr ekstra værd at give for Barton, og
jeg har ikke i sinde at overclocke.

Håber i kan hjælpe mig (evt. også om det er det rigtige bundkort jeg har
valgt til prisen).

På forhånd tak

Mvh Thomas

Fra : JK

Dato : 01-09-03 12:32

On Mon, 1 Sep 2003 13:09:45 +0200, "Thomas Klosowski"
<invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>jeg har ikke i sinde at overclocke.
>
>Håber i kan hjælpe mig (evt. også om det er det rigtige bundkort jeg har

barton har jo dobbelt så stor cache.
Det er måske ikke sikkert du kan mærke det.

hilsen

John

Fra : phg1

Dato : 01-09-03 12:41

"Thomas Klosowski" skrev d. 01-09-03 12:10 dette indlæg :
> [...]
Barton, og
> jeg har ikke i sinde at overclocke.
>
> Håber i kan hjælpe mig (evt. også om det er det rigtige bundkort jeg

hej thomas
barton processorren har mere L1 ogL2 cache der for er den hurtiger
selvom der ikke er den store forskel på mhz
mvh poul

http://www.kandu.dk/

Fra : Gismo

Dato : 01-09-03 15:04

phg1 wrote:

> barton processorren har mere L1 ogL2 cache der for er den hurtiger
> selvom der ikke er den store forskel på mhz

Nu er det ikke kun mhz det kommer an på. barton er 2500+ og
thorougbred'n er 2200+, selvom der kun er 33 mhz forskel skulle
barton arbejde merer end 300 mhz hurtigere + at den nemt kan OC til 2
ghz eller mere.

--
Gismo

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-03 14:43

> [...]
>meget gerne vide om det er de ca. 200kr ekstra værd at give for Barton, og
Jeg og en del jeg kender har diskuteret det en del, men det var mellem en
XP2600 og Barton2500, hvor min XP2600 var klart hurtigst i en cputest, men
vi blev alligevel enige om at det bedste bur var Bartonen, den den extra
chache nok første træder til i windows brug og ikke så meget i en cputest.
Der er en simpel cputest/skema på min HS.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Duelund

Dato : 01-09-03 15:40

Jeg har et Asus A7N8X-X og en Barton 2500+

Mit system kører stabilt ved 2,1 Ghz med box køleren (10,5 *200)
Ved standard volt. Den klarer prime95 testen fint. Processoren bliver
faktisk ikke
varmere end da den kørte 166 FSB. Lige nu er min processor 38 grader. Hvis
man kører prime95 stiger temp. til ca. 56 grader. Så -why not?
Vær opmærksom på at A7N8X-X ikke understøtter dualchannel ram. Men
bundkortet er klar til de nye 200 Mhz FSB processorer
(måske er det derfor kortet er nemt at overclocke med.)

Fra : Lasse

Dato : 01-09-03 17:31

Det er en smagssag vil jeg tro...

Har lige testet en Barton 3000+ og en Tbred 2400+ som begge kørte 11,5*200
på et Epox 8RDA3+ (nForce2 Ultra 400) og 2*256MB Performance GeIL Dual som
kørte ved 5-2-2-2 @ 2,9v

Tbreden vandt alle de tests jeg kørte (Sisoft Sandra (cpu, multi og mem),
3DMark01 og 03 og Aida32 (mem)), selvom de dog var tæt på hinanden.

Jeg har læst et sted, at man ikke får så meget mere ud af en Barton ved at
øge FSBen som hvis det er en Tbred. I dette tilfælde passede det jo også.

* MEN, du siger jo du ikke skal overclocke, så jeg ville nok tage en Barton
2500+.

MVH
Lasse