Klatremiljø, MaxiZoo Næstved
Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 01-09-03 10:07

Har lige talt med butikken, og de har pt. omkring 20 klatremiljøer
tilbage, hvis nogen er hooked på et.
Man kan se det på deres hjemmeside:
http://www.maxizoo.dk/
tryk på "Tilbudsavis", det er på side 4

Med venlig hilsen Miver og Mulle's mor
Heidi Tengstedt

Fra : Vibeke J

Dato : 01-09-03 10:43

> Har lige talt med butikken, og de har pt. omkring 20 klatremiljøer
> tilbage, hvis nogen er hooked på et.
> Man kan se det på deres hjemmeside:
> http://www.maxizoo.dk/
> tryk på "Tilbudsavis", det er på side 4

Kunne jeg evt få dig til at måle grundarealet af pladen for neden (jeg kan
ikke rigtig læse hvad der står i annoncen)? Jeg bliver jo nødt til at have
lavet dybdegående research for at få overtalt gemalen *g*

Mvh
Vibeke

Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 01-09-03 11:17

> [...]
> ikke rigtig læse hvad der står i annoncen)? Jeg bliver jo nødt til at have
> lavet dybdegående research for at få overtalt gemalen *g*

Bundpladen måler 80x50 cm og jeg er faktisk ret overrasket over hvor
lidt gulvplads det faktisk optager (min stue er ikke så stor, omkring
28m2)
Højden kan varieres fra 240cm til 265cm

Med venlig hilsen Miver og Mulle's mor
Heidi Tengstedt

http://hei.homepage.dk/kattegaard.html
(klatremiljøet kan ses nederst på denne side)

Fra : Vibeke J

Dato : 01-09-03 12:20

> Bundpladen måler 80x50 cm og jeg er faktisk ret overrasket over hvor
> lidt gulvplads det faktisk optager (min stue er ikke så stor, omkring
> 28m2)
> Højden kan varieres fra 240cm til 265cm

Jammen dog - så kan det jo liiiige stå inde i hjørnet hvor vi alligevel bare
har en gammel forstærker og lign. stående. Og højden er helt perfekt :)
Fylder det mere ud i rummet end grundpladen?

Mvh
Vibeke

Fra : Heidi Tengstedt

Dato : 01-09-03 12:46

> [...]
> har en gammel forstærker og lign. stående. Og højden er helt perfekt :)
> Fylder det mere ud i rummet end grundpladen?

Øhh....jeg må lige blive dig svar skyldig, da jeg ikke er hjemme lige
nu. Men så vidt jeg erindre fylder "kattehulen" lidt mere end
bundpladen. Men jeg kan tjekke iaften, når jeg kommer hjem :o

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 01-09-03 18:44

"Heidi Tengstedt" <zasha_xKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Altså, det fylder faktisk 8 cm mere i såvel længde som bredde - det er
kattehulen der rager ud over bundpladen....men det er først oppe i højden
fra 57 til 87cm.

Fra : Kong Kent

Dato : 01-09-03 12:52

> [...]
> har en gammel forstærker og lign. stående. Og højden er helt perfekt :)
> Fylder det mere ud i rummet end grundpladen?

Uha... pas nu på!! Som værende af "det andet køn", kan jeg roligt sige, at
din bedre halvdel måske ikke synes det er verdens bedste ide at skifte en
forstærker ud med et kradestræ :)

Ville selv skide grønne grise hvis min kæreste kom hjem og sagde, at
hjemmebiffen skulle ud af vagten fordi kattene skulle have et kæmpe
kradestræ.

Så træd varsomt. Vi mænd har det med at stejle når anlæg (forstærker, video,
dvd, fjernsyn, højtalere etc.) må lade livet fordi "kvinden får en ide"

Men held og lykke. Jeg fik da lov at beholde mit anlæg selvom der er kommet
to kradsetræer op i huset. *ånder lettet op*

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Stina Hofmann

Dato : 01-09-03 13:05

Kong Kent skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Ville selv skide grønne grise hvis min kæreste kom hjem og sagde, at
>hjemmebiffen skulle ud af vagten fordi kattene skulle have et kæmpe
>kradestræ.

Sådan en mand har jeg også haft. Han gik helt i spat da jeg
installerede en ekstra kat (Anakin) og et gulv-til-loft-kradesetræ.
Og så ved vi jo alle at der kun er 1 mulig løsning:
Skift ham ud

Mvh
Stina og drengene - der også er tilfredse med udskiftningen. Ellers
havde de jo ikke haft hinanden

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 01-09-03 15:57

> Sådan en mand har jeg også haft. Han gik helt i spat da jeg
> installerede en ekstra kat (Anakin) og et gulv-til-loft-kradesetræ.
> Og så ved vi jo alle at der kun er 1 mulig løsning:
> Skift ham ud

*G* jeg kan godt li' din indstilling ! Det er utroligt som de mænd tror
at det er dem der skal bestemme det hele, hvis der er noget jeg virkelig
ønsker mig ( ny kat, kanin, chinchillaer, Porche ................;) )
så skal manden da ikke " gi´ mig lov " !!!!

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 01-09-03 16:06

"Hrönn Samsonardóttir" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ønsker mig ( ny kat, kanin, chinchillaer, Porche ................;) )
> så skal manden da ikke " gi´ mig lov " !!!!

Allerførst: Jeg VED godt det her er holdt i en humoristisk tone

En anden ting er at man vel skal tale om tingene. Ganske rigtigt har man da
sådan set lov til at komme hjem med en ny kat og et gigantisk klatremiljø
uden at have aftalt det med sin mand/kone, men så skal man jo altså heller
ikke bliver sur hvis vedkommende kommer hjem dagen efter med en fuldvoksen
rottweiler og et nyt stereoanlæg

~Lisbeth

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 01-09-03 16:23

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan set lov til at komme hjem med en ny kat og et gigantisk klatremiljø
> uden at have aftalt det med sin mand/kone...

Er det ikke det gamle kneb med at fortælle ham, hvor han vil have, at skabet
skal stå? *G*
Da "vi" sagde ja til at overtage Emse og Albert, glemte jeg vist at spørge.
Fremfor: kunne du ikke tænke dig en (eller to) NFO?, blev det så vidt jeg
husker til: Du kunne godt tænke dig....!

-Og så er det endda den sande historie *G*

MVH Mette

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 01-09-03 16:40

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fremfor: kunne du ikke tænke dig en (eller to) NFO?, blev det så vidt jeg
> husker til: Du kunne godt tænke dig....!

Hehe det kender jeg godt. Det var lidt den måde vi fik Basil på. Nu holder
John så strengt på at det var mig der ville ha' den kat, hver gang det søde
lille dyr uforvarende kommer til at æde en af Johns sokker eller vælte hans
modelbane eller sådan noget *G*

Han har også erklæret at hvis ikke han får en brun kat som den næste, så
skal vi slet ikke ha' flere. Så det er jo samtidig det samme som at sige at
*når* vi har fået den brune, så må jeg gerne få en blå, og en hvid, og en
siamissekat mere, ikke?! *store himmelblå øjne*

~Lisbeth
(der ikke er sikker på at det også er mandens opfattelse af den sag)

Fra : Stina Hofmann

Dato : 01-09-03 16:59

Lisbeth Hviid Jakobsen skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

> [...]
>ikke bliver sur hvis vedkommende kommer hjem dagen efter med en fuldvoksen

Hehe. Min var så typen der - let modstræbende - faktisk gik med til at
jeg måtte få en skovbamse. Da så "leveringsdatoen" nærmede sig, så
blev fusserne koldere og koldere Da jeg spurgte om det ikke var en fin
idé med et stort kradsetræ, så vi undgik tapetskader, var han helt
enig. Da det ankom og det gik op for ham at "skrumlet" ikke skulle stå
i et klædeskab, men frit fremme (!!!!), så var der ballade igen.
Da så først Anakin kom sad han og nussede med ham når jeg ikke så det
Men han var godt nok ikke glad for Fie.

Den "nye" mand havde til gengæld aldrig forestillet sig at han skulle
have en kat. Magen til kravl. Nu har han sine to drenge og han har nok
at gøre med at opdrage på dem. Og så er det egentlig ham der har
forelsket sig lidt i Gritts Galadriel og ham der (næsten helt selv)
godt kunne tænke sig en killing efter hende.

Men midt i det humoristiske var der egentlig en helt seriøs pointe,
omend måske ikke bevidst i første omgang: For mig er det vigtigt at
vide at jeg f.eks. kunne smutte ned forbi Marianne, forelske mig i
Coco og tage hende med hjem. At jeg kunne tage en nødstedt killing med
hjem, hvis jeg fandt en. At Anakin ikke blev nødt til at være enebarn,
da Fie blev aflivet. At jeg nok skal få "min" sorttortie en dag.
At jeg, ligegyldigt hvilken beslutning jeg tager, har en mand der
mener at det da bare er kanon, så længe jeg er glad

Hvad jeg må give til gengæld for at få den grad af frihed? Ja,
foreløbigt har jeg måttet love at han slipper for at tage på flere
katteudstillinger

Mvh
Stina og drengene.

Fra : Vibeke J

Dato : 01-09-03 13:07

> Ville selv skide grønne grise hvis min kæreste kom hjem og sagde, at
> hjemmebiffen skulle ud af vagten fordi kattene skulle have et kæmpe
> kradestræ.

Hehe, nu er det ikke en forstærker som er tilsluttet, så skaden er vist ikke
så stor. Men jeg er udemærket klar over hvor meget vores anlæg betyder for
gemalen *g*. For mig var det alt rigeligt med en lille radio - da det reelt
set er det vi bruger vores anlæg til, men nejnej - det er bestemt ikke nok
*G*. Har højtalere på væggen, og det helt store gear *g* Ikke at jeg fatter
det. Men det er jo et kompromis - ligesom han også nu har indtaget
stuebordet for at lave serieproduktion af maling af små warhammer figurer -
hvad man ikke gør for et kradsetræ ;).

/Vibeke

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 01-09-03 19:26

Hejsa Heidi

Tak for den besked .. Jeg tøffer lige omkring storcenteret i morgen -- ( jeg
bor jo ved Skælskør og læser i Vordingborg, så jeg kører næsten lige forbi )

Det ser ret lækkert ud - vi har længe haft kig på Likitas det "store" til
1100 kr -- men det her ser da mindst lige så fint ud !!! Og så tror jeg også
at vi må eje den der kurve-ting ( som de sikkert bare bruger til at væsse
kløer i, men pyt ) ..

Hilsen Pia og misserne .. som overvejer hvor deres nye legetøj skal stå ..

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :