Regler for jagttegnsprøven
Fra : Jane Kiilerich

Dato : 31-08-03 23:13

Hej

Jeg er måske en vordende jæger, ja jeg går allerede nu på jagt, men på
nuværende tidspunkt kun som hundefører med min flatcoated retriever,
ikke at det er kedeligt (overhovedet ikke) men jeg overvejet at få taget
det tegn.

Nu har jeg ikke den store lyst til at følge en fast kursus, jeg vil
hellere selv læse teorien og jeg kender flere der gerne vil lære mig det
praktiske. Det jeg nu vil høre er:

Hvordan er regnerne? Skal man deltage på et kursus for at kunne gå op
til prøve? Eller er der andet jeg skal tænke på. Jeg har hørt at det
eneste krav der er, er at man skal have været på skydebane nogle gange
med instruktør for at kunne gå op til prøven. Passer det?

Jane

Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-03 05:02

> [...]
> eneste krav der er, er at man skal have været på skydebane nogle gange
> med instruktør for at kunne gå op til prøven. Passer det?

hvad jeg har kunne læse mig til så er det ikke et krav at modtage
undervisning i teorien kun at man skal have et våbenkursus som skal gives af
en inst. Men der er kun hvad JEG har kunne finde for at være sikker så prøv
at skrive til skov og naturstyrelsen de ved sikkert besked

--
Med Venlig Hilsen
Brian "NITROX" Larsen

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 02-09-03 20:08

Hej Jane!

du er hjertelig velkommen til at læse selv.
Jeg vil nu citere fra Vildt og Jagt i Danmark:
Kapitel 8 side 32 § 6 stk. 2:
Inden prøven aflægges, skal den enkelte aspirant forevise legitimation
med sit personnummer for den prøvesagkyndige. For aspiranter på 18 år og
derover skal legitimationen være fotolegitimation. Desuden skal
aspiranten forevise gyldigt bevis for deltagelse i et våbenkursus,
afholdt af en af Skov- og Naturstyrelsen godkendt våbenkursuslærer.
Beviset er gyldigt i de to på hinanden følgende prøveperioder efter
udstedelsen.

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand