Test af hastighed
Fra : Sune

Dato : 31-08-03 22:52

Hvordan er det nu lige man kan teste sin hastighed ?

Jeg har lige opgraderet fra 256/256 til 512/512.

--
vh Sune
Kia Clarus 1.8 SLX

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-09-03 00:16

Hej Sune, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvordan er det nu lige man kan teste sin hastighed ?

Der er (vist) noget hastighedstest på bl.a. Telestyrelsens site,
ligesom TDC (vist) også har noget i den stil.

Personligt vil dog af flere grunde anvende fx
<ftp://ftptest1.tele.dk/pub/>, hive en ret stor fil ned (mindst 10 MiB,
gerne 30-50), tage tiden med et stopur og aflæse filstørrelsen på det,
jeg har hentet.

Det giver et ret reelt mål. (Husk dog at der som tommelfingerregel
typisk går omkring 15% til overhead).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Allan Schmidt

Dato : 01-09-03 07:59

> Hvordan er det nu lige man kan teste sin hastighed ?

Denne her skulle også kunne klare dit behov uden brug af stopur:

http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/erhverv/produkter/internet/bredbaand/tjekdinforbindelse.shtml

Fra : -Thomas H-

Dato : 01-09-03 16:03

"Allan Schmidt" <pingu@NOSPAMwanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Denne her skulle også kunne klare dit behov uden brug af stopur:

http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/erhverv/produkter/internet/bredbaand/tjekdinforbindelse.shtml

Ja, den passer bare ikke... den passede ikke da jeg målede min linie, og jeg
prøvede flere gange i træk..

Med Venlig Hilsen

-Thomas H.-

Fra : -Thomas H-

Dato : 01-09-03 16:07

"-Thomas H-" <condor-9@mail.xx> skrev i en meddelelse
> Ja, den passer bare ikke... den passede ikke da jeg målede min linie, og
jeg
> prøvede flere gange i træk..

Hmm, det kunne være jeg skulle finde min staveplade frem

Med Venlig Hilsen
-Thomas H.-

Fra : Allan Schmidt

Dato : 02-09-03 10:02

> jeg

Havde du andre ting kørende sideløbende (udownload) som kan påvirke
resultatet? Jeg har prøvet den mange gange og den holder hver gang. Men som
tråden viser, der er mange andre muligheder..

Fra : Rune Manscher

Dato : 01-09-03 08:38

"Sune" <formel999@hotmail.com> wrote in message
> Hvordan er det nu lige man kan teste sin hastighed ?

Eller her:

http://speedtest.homepage.dk

*Rune

Fra : Sune

Dato : 01-09-03 14:30

Hej - tak for hjælpen.

Det viste sig, at opgraderingen ikke var foretaget, men nu kom den på
plads.
vh Sune

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-09-03 16:22

"Sune" <formel999@hotmail.com> writes:

>Hvordan er det nu lige man kan teste sin hastighed ?

Download et eller andet. Det med at teste sin hastighed og tro,
man kommer frem til et entydigt resultat, giver ikke mening.

Mvh.
   Klaus.