Hastighed på duelokker
Fra : Martin

Dato : 31-08-03 21:20

Hej NG

Først og fremmest knæk og bræk til alle imorgen.
Endelig oprindt dagen vi alle har ventet på.

Jeg skal på duejagt og afprøve den nye
hjemmefabrikerede motoriserede duelokker, - men
hvor hurtigt skal duerne egentligt "flyve"?

Vi har en radius på 2 m, hvilket giver en ca.
omkreds på 12,5 m. Jeg har justeret den til ca 25
omgange i minuttet. Men er det en passende
hastighed?

Egentligt burde det være, for da vi testede den i
eftermiddags, slog duehøgen på ned på de roterende
lokkeduer, en sjov oplevelse til generalprøven.

Knæk og bræk

/Martin

Fra : Carsten Høgh

Dato : 04-11-03 19:32

Jeg tror at 28 omgange er lige den helt rigtige hastighed
Mvh. Calle

Fra : Mars

Dato : 05-11-03 15:55

Kommer der ingen duer hvis den kører 29 ??? :))

Fra : john

Dato : 05-11-03 18:19

Nix, duer er nemlig kloge
JR