disabled hvis ???
Fra : Is

Dato : 31-08-03 21:01

Hej, jeg roder stadig med en medlemsliste via en Access DB og nogle asp
sider.
Nu vil jeg gerne kunne bestemme hvem der må rette hvad.
Jeg har en "rettighdsværdi" der er sat ved login;

niveau = session("niveau")

niveau er så et tal mellem 1 & 30

Men hvordan får jeg flettet det ind i en "select" ??

Jeg har som et forsøg lavet:

strnineau ="disabled"
<select <% =strniveau%> name...

men det virker ikke ! hvordan skal jeg lave det ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Thomas Voller

Dato : 31-08-03 21:35

> strnineau ="disabled"
> <select <% =strniveau%> name...

Du har lavet en stavefejl i den første linie. Det er sikkert det.
Til en anden god gang så husk at bruge Option Explicit. Det hjælper med at
fange sådan nogle småfejl.

Mvh. Voller
voller@nospam.voller.dk
http://voller.dk/

Bemærk nospam i e-mailadressen.

Fra : Is

Dato : 01-09-03 18:36

"Thomas Voller" <voller@nospam.voller.dk> skrev i en meddelelse

> Du har lavet en stavefejl i den første linie. Det er sikkert det.
> Til en anden god gang så husk at bruge Option Explicit. Det hjælper med at
> fange sådan nogle småfejl.
---
Jeg har ikke kopieret det ind, så slåfejlen er ikke årsagen ? Og jeg bruger
Option Explicit.

Så snart jeg har skrever
<select <% =%> name...

går der noget galt med select !!

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Is

Dato : 01-09-03 19:43

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas Voller" <voller@nospam.voller.dk> skrev i en meddelelse

---

Hmm, det forstår jeg ikke, i aftes kunne jeg ikke få det til at virke , men
det gør det nu ??
(nå, der er meget jeg ikke forstår)

men når nu jeg har mange felter og select hvor jeg skal tildele "disabled"
eller ""

nu er jeg startet med:

<%
Dim strniveau
If niveau > "45" Then
strniveau =""
else
strniveau ="disabled"
end If
%>
<select <% =strniveau%> name="kony" onChange="DatoSamling5()"
size="1">
....osv

bør jeg lave et nyt navn (strniveau) til hvert select & felt, eller kan jeg
"nul stille" strniveau mellem hvert felt/select, og dermed benytte samme
hele vejen igennem ?

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 01-09-03 19:09

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>

> strnineau ="disabled"
> <select <% =strniveau%> name...
>
> men det virker ikke ! hvordan skal jeg lave det ??

Jeg er ikke helt med på hvor det er du vil have noget til at være disabled?

Kan du ikke skrive et fuldt eksempel, evt som ren html, så kan du nemmere få
hjælp til at skifte det ud med noget asp kode.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-