oms og omi
Fra : mbi

Dato : 07-04-01 09:55

Jeg prøver på at få mit DVD drev til at spille på Linux. Hentede oms og
kompilerede det, men når jeg nu prøver at kompilere omi (grafiske frontend
for oms) får jeg hele tiden at vide at oms ikke er installeret. Den
opfordrer til at editere oms-config fil. Dokumentation er sparsom og
oms-config fil lille smule uforståelig for mig. Er der nogen af jer der fik
det til at virke? Eller kan en anden DVD player anbefales? Jeg har prøvet
xine, den er ok, men uden menuer og subtitles.

Fra : Peter Makholm

Dato : 07-04-01 10:02

"mbi" <*NOSPAM*mbi@dr.dk> writes:

> Jeg prøver på at få mit DVD drev til at spille på Linux. Hentede oms og
> kompilerede det, men når jeg nu prøver at kompilere omi (grafiske frontend
> for oms)

Hvilken unix bruger du?

Jeg installerede bare debianpakken og det virkede perfekt.

> det til at virke? Eller kan en anden DVD player anbefales? Jeg har prøvet
> xine, den er ok, men uden menuer og subtitles.

Oms/omi har heller ikke menuer eller undertekster. Eller også har jeg
bare ikke fået det til at virke.

Fra : mbi

Dato : 07-04-01 12:53

> Hvilken unix bruger du?
>
> Jeg installerede bare debianpakken og det virkede perfekt.

> Oms/omi har heller ikke menuer eller undertekster. Eller også har jeg
> bare ikke fået det til at virke.

Sorry - RH7.0, kernel 2.4.3, kde 2.1.1, Geforce DDR

Fra : Peter Makholm

Dato : 07-04-01 13:34

"mbi" <*NOSPAM*mbi@dr.dk> writes:

> Sorry - RH7.0, kernel 2.4.3, kde 2.1.1, Geforce DDR

Har du så prøvet at få det til at virke med de RPM'er der er?

Fra : mbi

Dato : 08-04-01 10:30

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message

> Har du så prøvet at få det til at virke med de RPM'er der er?

Øhh. Jeg prøvede med både SRPM og terballs. De melder begge den samme fejl -
altså at oms ikke er installeret, selvom den er det. Men ikke rpm's - det
kan selvfølgeligt være...

Fra : Andreas Hinz

Dato : 07-04-01 18:53

In article <rBAz6.25343$o4.1527070@news010.worldonline.dk>, mbi wrote:

>opfordrer til at editere oms-config fil.

Hej,
du skal tage oms/scripts/config.sample og kopiere den til
~/.oms/config

Desuden bør du se den igennem og evt. redigere den, hvis din opsæt-
ning er anderledes end filen viser.

>Eller kan en anden DVD player anbefales?
>xine, den er ok,

Jeg har desuden brugt mpeg2player et stykke tid.
xine kan jeg ikke få til at virke med "5th element", Reg2.

Måske fordi min bærbare med DVD er lige i underkanten med en
Celeron 433.
Men filmen kan afspilles i OMS med lidt hakkeri en gang i mellem.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüssen

Andreas Hinz

Fra : mbi

Dato : 09-04-01 08:37

"Andreas Hinz" <news1@accci.dk> wrote in message

> [...]
> ~/.oms/config
>
> Desuden bør du se den igennem og evt. redigere den, hvis din opsæt-

Det har jeg selvfølgeligt gjort. Det er mere dette med at "redigere" filen.
Det står mig lidt uklart hvad jeg får ud af det - den ligger jo i min ~/
directory, så det burde have noget at gøre med afvikling af oms, men ikke
med installationen af omi - eller hvordan?