Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
PayPal ?
Fra : Jan

Dato : 31-08-03 20:28

Hejsa

Nogen der ved om PayPal kan bruges fra en almindelig dansk bank-konto ?

Her tænker jeg på at overføre penge til sin PayPal konto !

Jeg har ingen kredit-kort ( og kan heller ikke få det, da jeg er i RKI ), så
denne mulighed kan jeg desværre ikke bruge.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Peter Holm

Dato : 01-09-03 07:35

Jan wrote:
> [...]
>
> Jeg har ingen kredit-kort ( og kan heller ikke få det, da jeg er i
> RKI ), så denne mulighed kan jeg desværre ikke bruge.

Kan du ikke bare prøve at oprette en paypal konto og se hvor langt du kommer
i systemet - et koster jo ikke noget at prøve.

Mvh
Peter

Fra : Jan

Dato : 01-09-03 07:56

> Kan du ikke bare prøve at oprette en paypal konto og se hvor langt du
kommer
> i systemet - et koster jo ikke noget at prøve.

Og hermed konstateret, at det kan man ikke. Har desuden skrevet til dem og
spurgt.......Svaret var at det kommer i nær fremtid, desværre uden
tidshorisont på !

Så må jeg se om ikke jeg kan overbevise min bank om, at jeg skal have et
Visa-kort !

Jan

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-09-03 08:51

> Så må jeg se om ikke jeg kan overbevise min bank om, at jeg skal have
> et Visa-kort !

Hvad skal du bruge paypal til ?

Hvis det bare er en enkelt transaktion i ny og næ, hvad så med "blot" at
lade en i omgangskredsen købe det for dig ?

Hver desuden opmærksom på at danske visa/dankort ikke er velegnede...
Det skylde at de trækker 2$ på dit kreditkort ved oprettelse. På dit
kontoudtog skulle så komme en pinkode som du bruger til at verificere
overfor paypal at det er dit kortnummer du har tastet ind. Men på langt
de fleste danske bankers kontoudtog kommer der bare til at stå usd 2,00
og ikke koden .... Det giver bøbl med at sende en kopi af kortets for og
bagside ....

/A

Fra : Jan

Dato : 01-09-03 09:50

> Hvad skal du bruge paypal til ?

Det er for at kunne bruge Ebay, samt diverse US-shops

> Hvis det bare er en enkelt transaktion i ny og næ, hvad så med "blot" at
> lade en i omgangskredsen købe det for dig ?

Under normale omstændigheder, kommer det ikke venner eller familie ved, hvad
jeg bruger mine penge til !

> Hver desuden opmærksom på at danske visa/dankort ikke er velegnede...

Det er jo ikke så godt. Men ellers er Visa-kortet vel ok til alle former for
køb i udlandet ?

Hvis jeg har kortet, har jeg jo egentlig heller ikke noget at bruge PayPal
til !

Jan

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-09-03 11:10

> Under normale omstændigheder, kommer det ikke venner eller familie
> ved, hvad jeg bruger mine penge til !

> Det er jo ikke så godt. Men ellers er Visa-kortet vel ok til alle
> former for køb i udlandet ?

Yep - men jeg har også et eurocard/mastercard og det bruger jeg oftere
da jeg får flere detaljer på kontoudtoget (og op til en måneds kredit)

> Hvis jeg har kortet, har jeg jo egentlig heller ikke noget at bruge
> PayPal til !

Tjae - jeg oprettet en paypal konto for nogle år siden fordi jeg ville
købe noget af en der ikke kunne tage et kreditkort men godt akceptere en
paypal overførsel. Jeg har brugt det nogle gange siden - vel i snit en
gang årligt.

/A

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-09-03 20:09

On Mon, 1 Sep 2003 09:51:10 +0200, "Anders Majland \(Replace
DOT with . in address for reply by email\)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

> [...]
>overfor paypal at det er dit kortnummer du har tastet ind. Men på langt
>de fleste danske bankers kontoudtog kommer der bare til at stå usd 2,00

Adviseringsteksten kommer vel med på transaktionen i netbank
de fleste steder?

/Knud

Fra : ps

Dato : 02-09-03 14:49

Hvis du har en ordentlig bank, kan du få dem til at kontakte PBS,
som ligger inde med koden. Det gjorde jeg, og det virkede.
Der er mange Paypal-kunder i Danmark, så bankerne er bekendt med problemet.

Peter

Fra : Kell Fachmann

Dato : 21-10-03 05:11

Jeg fik at vide at du bare skulle oplyse din banks ABA nummer således at
PayPal kunne trække usd 2,00 fra din konto ved oprettelse, prøv at få ABA
nummeret på din bank.

/Kell