Hytte i Norge
Fra : Hansen

Dato : 31-08-03 19:59

Hej NG.

Min far og mig har snakket om at tage en uge til Norge til næste år for at
fiske.
Så ville jeg lige høre om der var nogen der havde forslag til områder eller
konkrete hytter.
Det skal være en mindre elv eller lign da vi ikke har grej til det helt
store og nok mest er til store bækørreder frem for store laks, dermed ikke
sagt at der ikke må være laks.
Det må gerne være et stykke oppe i Norge men der skal rimelig nem adgang til
vandet da min
far ikke længere er den store vandrer.Det må gerne være øde og forholdsvis
primitivt.
jeg vil også gerne vide hvor man køber fiskekort mm.

På forhånd tak
Michael Hansen

Fra : Gustav Jensen

Dato : 03-09-03 14:57

"Hansen" <v.m@hansen.mail.dk> wrote in message news:<3f52452d$0$24685$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> primitivt.
> jeg vil også gerne vide hvor man køber fiskekort mm.

Jeg og 2 kammerater tog til Ljørdal i Trysil kommune ca. 250 km fra
Oslo i Hedmark fylke, i Juli måned 2003 for at fiske. Vi havde ikke
nogen erfaring med elvfiskeri, og ville derfor ikke tage en tur til en
dyr lakse elv. Det var et meget flot område med mange elve og bække.
Vi betalte lidt over 2.000 for en 8-personers hytte (Burde hedde 4
personers). Fiskekort som dækker hele kommunen (på størrelse med et
dansk amt) kostede 250 kr. for en uge. Vi fiskede i både elve og søer.
Hytteområdet lå få meter fra den 2. største elv i kommunen. Generelt
var der inden for 1 times kørsel adgang til 15-20 forskellige elve og
søer.
Se link her for hytteområde: http://www.fulufjellet.no/
Se link her for fiskeri:
http://www.trysil-fellesforening.hm.no/Fiske/fiske.htm
Mvh.
Gustav Jensen

Fra : John Hilt

Dato : 09-09-03 10:20

On Sun, 31 Aug 2003 20:58:31 +0200 Hansen wrote:

>Det skal være en mindre elv eller lign da vi ikke har grej til det helt
>store og nok mest er til store bækørreder frem for store laks, dermed ikke
>sagt at der ikke må være laks.

Er laks på tre til fire kilo en passe størrelse ...?

www.bjerkreimselva.no/

http://www.hit-wap.com/

--

- Nynoregsk, for den grauta karken i oss alle.