5½ år - 10 km?
Fra : Vibeke J

Dato : 31-08-03 19:11

Hejsa,

Kan en 5½ årig dreng forventes at kunne gå 10 km på en dag? Vi er blevet
inviteret på en vandretur af nogen venner, hvor vi skal gå 10 km på en dag.
Naturligvis med pauser og frokost undervejs, men kan en dreng det? Han er jo
vandt til at lege nede i børnehaven og gå ture, men jeg har ikke rigtig
nogen ide om hvor langt han er i stand til at gå på en hel dag. Hvad tror I?

/Vibeke

Fra : fritnat

Dato : 31-08-03 20:28

> Kan en 5½ årig dreng forventes at kunne gå 10 km på en dag?

Ja, det mener jeg bestemt men det er selvfølgelig ikke det samme som at
sige din dreng kan klar det. Min datter er lige fyldt 5 år og hun kan
godt klar det. Om et par uger skal vi på en én dags 40 km cykeltur og
der er mange af vores venner der tror vi er tosset!

Hvis du ingen ide har om hvor langt han er i stand til at gå så prøv
det. Min erfaring er at børn kan klar meget mere end man tror men det
skal også være sjov. Psyken er alt afgørende. De voksne skal være
indstillet på at turen er på drengens betingelser. Hvis han ikke kan
klar det så skal han op på skulderen og så skal drengen ikke opleve at
den der bærer ham ikke synes det er sjov. Din tvivl kan også gøre at han
ikke klar det.

Mvh.
Fritnat

http://www.kandu.dk/

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 31-08-03 22:28

On 31/08/03 20:10, in article bitdmo$4ml$1@news.cybercity.dk, "Vibeke J"
wrote:

> [...]
> nogen ide om hvor langt han er i stand til at gå på en hel dag. Hvad tror I?

Hej Vibeke.

Jeg har en ret doven søn på snart fire år.
Han vil helst køres rundt I klapvogn...
For nylig var vi i skoven, og efter hans ønske, varede skov(gå)turen altså
12 timer!!!
Han gik og gik, pludselig uden problemer, så hvis der tages hensyn til hans
tempo, mener jeg sagtens han kan klare det.

God tur

Charlotte
--
Kattepasning: http://miver-service.siamis.com
Bøger & børnetøj: http://www.petit.onlinesalg.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 02-09-03 09:53

In an article of 31 Aug 2003 Vibeke J wrote:

> [...]
> nogen ide om hvor langt han er i stand til at gå på en hel dag. Hvad tror I?

Det kan han sagtens. Jeg har gået 20 km med en knægt på 6½ år, og det
forløb uden problemer.

Men meget af det handler om at gøre gåturen interessant. Den ene kilometer
efter den anden ud ad en kedelig grå vej vil næppe gå godt. Men lægger man
nogle interessante pauser ind undervejs, så kan det snildt lade sig gøre.

--
Uffe Holst

Fra : Uffe Holst

Dato : 02-09-03 09:54

Fra : Hald

Dato : 02-09-03 16:44

Hej Vibeke.

Hvis drengen er normal glad og aktiv dreng kan han godt gå 10 km. bare du
ikke på forhånd fortæller ham det, sig noget med at I skal hygge og gå rundt
og se på ting. Hvis der er andre børn i selskabet hjælper det meget, hvis
der kun er voksne så husk at andre voksne måske ikke har tålmodighed til at
se på snegle i 20 minutter eller gå i hans tempo. Så kan I jo altid aftale
et mødested hvor de andre så kan vente på Jer med madpakken.
Jeg ville ikke tøve med at tage min datter på sådan en tur. Venlig hilsen
Nina Hald