Hvordan fanger man krebs ?
Fra : driver

Dato : 31-08-03 19:09

Jeg er inviteret ud af nogle venner for at fange krebs. De har en sø hvor
der angiveligt er fine krebs, men hvordan fanger man dyret ??
Er det i det hele taget årstid for krebsefangst nu. Det foresvæver mig noget
om, at man i Sverige holder krebsekalas i juni ???
mvh
driver

---

Fra : Schuberti

Dato : 31-08-03 19:45

har aldrig selv praktiseret det som sådan, men jeg har været nogle gange i
sverige og fiske i en å og der tog vi faktisk nogle krebs på bundsnøre, men
det er vidst et tilfælge, jeg tror den mest effektive måde er simpelt hen at
gå i vandet om natten og lyse ned på bunden og simpelhen samle krebsene op
på den måde! kræver selvfølgelig at søren er lavvandet!

derudover tror jeg de kan tages i roser og ellers som man fanger krabber med
børnene!

mvh
schuberti

Fra : Erik Munck

Dato : 31-08-03 19:51

Du kan også stille et vækkeur ved kanten af vandet ( ikke på vandkanten) når
det ringer kommer ............ )

Muncken

Fra : Henrik

Dato : 31-08-03 22:13

Som knægt fangede vi krebs ved hjælp af skalle vi skar i stykker (2-3) og
bandt dem derefter på en fiskeline (med en relativ stiv fiskestang). Lagde
skallestykket ud (så det lå på bunden) og når linen så strammede var det
krebsen, der forsøgte at stikke af med skallen. Derefter løftede vi langsomt
(meget langsomt) fiskestangenstangen og fik, når vi kunne se krebsen, et
lille børnefiskenet listet ind under den - inden den slab grebet i skallen.
Et ret spændende fiskeri, der med lidt øvelse gav rigtig mange krebs

Ved ikke om det er "måden" man fanger krebs på, men vi havde mange gode ture
med masser af krebs og spænding

Mvh Henrik

Fra : Speusenstein

Dato : 01-09-03 19:43