Kombinere eval() og nl2br()
Fra : Jesper Holm

Dato : 31-08-03 18:57

Hej NG.

Lige et sent weekend-spørgsmål for de kloge hoveder

På min hjemmeside henter jeg teksten på alle mine undersider fra
min MySQL-database. Da jeg i teksten fra databasen bruger
linieskift, bruger jeg php-funktionen nl2br($streng) til
automatisk at udskifte alle linieskift med <br>.

Jeg vil dog også godt kunne bruge PHP-kode i den samme tekst, så
når jeg skriver noget php-kode, udføres denne kode når teksten
vises men SAMTIDIG skal alle linieskift fra databasen også
udskiftes med nl2br()

Til at udføre min php-kode, der som sagt hentes fra min database
sammen med den øvrige tekst, bruger jeg eval():

<?
eval(" ?>" . $data_tekst["tekst"] . "<? ");
?>

Da jeg så prøvede at kordinere eval() med nl2br() meldte den om
en fejl.

Hvordan kan jeg bruge disse to funktioner samtidig på en
nogenlunde enkel måde????

På forhånd mange tak for jeres svar!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Møllegaard Pe~

Dato : 02-09-03 15:06

On Sun, 31 Aug 2003 17:56:45 +0000, Jesper Holm wrote:

> [...]
> en fejl.
> Hvordan kan jeg bruge disse to funktioner samtidig på en

Grimt, men jeg tror dette vil virke:

ob_start()
eval(....)
$c = ob_get_contents();
ob_end_clean();
print nl2br($c);

Bemærk; nl2br bliver så også kørt på outputttet af din phpkode. Dvs at
print "<br>\n"; vil blive til dobbelt-linjeskift (Da \n erstattes af <br
\>).

Dennis Møllegaard Pedersen