rsyncd - er gået kold...
Fra : Kim

Dato : 31-08-03 17:13

Hejsa

Øv... jeg prøver og prøver at sætte rsyncd op, men jeg kan kan sgu ik finde
ud af det.
Ønsker at synkronisere to maskiner som sidder i et heartbeat.

Er her en som kender et dokument som fortæller hvad man skal gøre.. sådan
trin for trin ?

Har prøvet flere fra nettet men det lykkedes ik (går snart på druk *ggg*)

Kim
*som snart kommer oven på igen 0: )*

Fra : Heine Laursen

Dato : 31-08-03 21:24

"Kim" <removeXkim@cybercode.dk> wrote in

> Hejsa
>
> Øv... jeg prøver og prøver at sætte rsyncd op, men jeg kan kan sgu ik
> finde ud af det.
> Ønsker at synkronisere to maskiner som sidder i et heartbeat.

Du behøver ikke at køre rsync i deamon mode.
Du kan også køre rsync over rch eller ssh.

rsync -azv -e ssh / <brugernavn>@<ip/dns>:/

Så køre du rsync fra den ene først og bagefter fra den andem.

Heine Laursen

Fra : Thor Dreier

Dato : 31-08-03 22:25

Kim wrote:

> Hejsa
>
> Øv... jeg prøver og prøver at sætte rsyncd op, men jeg kan kan sgu ik finde
> ud af det.
> Ønsker at synkronisere to maskiner som sidder i et heartbeat.

Hvis det er noget der ikke skal være offentligt tilgængeligt vil jeg som
Heine skriver også vælge at gøre det med ssh.

> Er her en som kender et dokument som fortæller hvad man skal gøre.. sådan
> trin for trin ?

Her er hvordan jeg deler mit Debian/Tucows/...-mirror (eller delte, den
disk de lå på er røget). Jeg gør det gennem inetd.

Indsæt noget i retning af

rsync stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd
/usr/bin/rsync rsyncd --daemon

i /etc/inetd.conf (ovenstående er én linie)

Lav filen /etc/rsyncd.conf og sæt noget i retning af følgende ind i den:

[mirrors]
path = /home/share/mirrors
comment = Alle mine mirrors

Og genstart inetd.

Thor

Fra : Kim

Dato : 31-08-03 22:33

Hejsa til jer to :)

Tak for jeres hjælp, jeg vil prøve det en gang til og se om det virker : )

Jeg har godt nok prøvet det i taler om, men det virker ik. Men i får det til
at lyde så let at gøre så jeg prøver et par gange til : )

Takker
Kim