Norges farlige hunde ???
Fra : Kristian Andersen

Dato : 31-08-03 13:03

Hej NG

Jeg så for et stykke tid siden noget om at Schæferhunden skulle være blevet
forbudt i Norge eller være på en liste over farlige hunde. I samme tråd var
der et link til et sted, hvor man kunne se listen over forbudte/farlige
hunde i Norge, er der nogen der evt. kunne hjælpe mig med det link, da det
ikke længere er på min server.

på forhånd tak

Karina/ Gipsy

Fra : Nina El Falaki

Dato : 31-08-03 17:50

Prøv no.alt.hunder de må vide det

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 31-08-03 19:47

On Sun, 31 Aug 2003 14:02:40 +0200, "Kristian Andersen"
<kka1@tdcadsl.dk> wrotd:

> [...]
>hunde i Norge, er der nogen der evt. kunne hjælpe mig med det link, da det

ellers kan du søge under "BSL" breed specific legislation, så finder
du en hel masse sider hvor de beskriver de forskellige hunderacer der
bliver ramt af forbud i forskellige lande og stater, og der er også
sider hvor der er beskrevet racer der er i fare for at blive forbudt,
som eksempel er der flere stater i usa der er begyndt at forbyde
rotweilere samtidig med at de forbyder pitbulls

her er nogle af dem der er populære at forbyde i usa for tiden :

Akita
American Bulldog
American Pit Bull Terrier (APBT)
American Staffordshire Terrier
Bull Terrier
Bullmastiff
Chows
Doberman
Dogo Argentino
Fila Brasilero
Rottweiler
Shar Peis
Staffordshire Bull Terrier (SBT)
Tosa Inu

Og i Tyskland er det endnu værre som de siger : ADOLPH HITLER IS ALIVE
AND WELL

her kan du se hvor udbredt BSL er http://www.staffordmall.com/bsl.htm
og du kan klikke dig ind på de forskellige lande og se hvor slemt det
står til der.
Og nu er de også hoppet på vognen i Norge

Fra : R Meyer

Dato : 11-09-03 08:40

Schæferhunden er ikke forbudt i Norge, og vil heller ikke bli forbudt såvidt
meg bekjent.

De rasene som er forbudt ved lov er Pitbull, Dogo Argentino, Fila Brasileiro
og Tosa Inu.

Fra nyttår blir også Amstaff forbudt ved lov. Dessverre får
Justisdepartementet samtidig mulighet til å forby hunderaser ved forskrift,
og det forbauser meg ikke om departementet i sin iver setter seg ned og
lager en laaaaang liste over raser de ønsker å forby.

Gid jeg bodde i et land hvor politikere visste hva de drev med!

Roxanne

Fra : Claus

Dato : 11-09-03 13:11

"R Meyer" <hundeliste@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gid jeg bodde i et land hvor politikere visste hva de drev med!

Det findes ikke .

Claus

Fra : vri

Dato : 11-09-03 13:46

Et land hvor politikerne ved hvad de gør???............... Sådan et findes
sku ikke!!!!!!!!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-09-03 16:43

On Thu, 11 Sep 2003 09:39:34 +0200, "R Meyer" <hundeliste@hotmail.com>
wrotd:

> [...]
>meg bekjent.
>
>De rasene som er forbudt ved lov er Pitbull, Dogo Argentino, Fila Brasileiro

,Pit Bull Terrier er en god hund der er vild med mennesker og børn,
ligesom Dogoen, Filaen er bare en vagthund men hvis det skulle
forbydes så er der da mange andre vagthunderacer tilbage at forbyde.
Tosaen har jeg aldrig set kun på billeder, men det skal ikke undre mig
om det er en sød hund ligesom alle andre hunde der bliver opdraget
ordentligt.

> [...]
>lager en laaaaang liste over raser de ønsker å forby.
>
>Gid jeg bodde i et land hvor politikere visste hva de drev med!

,,,,,,Sverige ! ingen hunderacer er forbudt i Sverige, så når det
kommer til hundepolitik misunder jeg svenskerne, men så heller ikke på
mange andre områder

If you talk with the animals they will talk with you and you will know each other.
If you do not talk to them you will not know them, and what you do not know you will fear.
What one fears, one destroys

CHIEF DAN GEORGE