strømforsyning/lydkort
Fra : Ejgil Kurt Nielsen

Dato : 31-08-03 08:32

Hej
Jeg har lige to spørgsmål
1. Skærmen på min Compaq presario af ældre dato er begyndt at flimre
når der afspilles lydfiler ? er det skærm eller lydkort der er defekt?
obs. den har seperat lydkort.

2. Min ven´s computer kan ikke starte dvs. den slukker for strømforsyningen
inden
den når at starte windows også i fejlsikkertilstand.
Når den starter kører den scandisk og ca. ved 50% slukker den

Jeg håber der er en der vil hjælpe mig.
På forhånd tak
Ejgil Kurt Nielsen

Fra : René Jensen

Dato : 31-08-03 10:03

Ejgil Kurt Nielsen wrote:
> 1. Skærmen på min Compaq presario af ældre dato er begyndt at flimre
> når der afspilles lydfiler ? er det skærm eller lydkort der er defekt?
> obs. den har seperat lydkort.

Jeg tror bare din skærm er ved at være udtjent, for jeg har meget svært
ved at se hvad dit lydkort (onboard eller seperat) skulle påvirke din
skærm. En anden mulighed kunne være at du har nogle uskærmede højtalere
stående ved siden af din skærm, men så burde der også være
farvedeformationer ved skærmens højre og venstre side.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 31-08-03 18:16

"Ejgil Kurt Nielsen" <ejgilk@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den når at starte windows også i fejlsikkertilstand.
> Når den starter kører den scandisk og ca. ved 50% slukker den

Det lyder som om du har problemer med kølingen.
Prøv at tage siden af kabinettet, rens blæseren og køleprofilen for støv og
lad computeren starte op med åbent kabinet.
Eventuelt med åbent vindue så der bliver fodkoldt.

Rune