T65 - Insert SIM
Fra : Jimmy

Dato : 30-08-03 21:47

Hej

Jeg har lige erhvervet mig en defekt T65.
Den beder om SIM selvom det er sat i.
SIM-kortet er renset og jeg har forsøgt det samme med terminalerne inden i
telefonen.

Sælger sagde, at den havde virket og han havde brugt Telmore ligesom det
kort jeg anvender i den nu.

Kan den være låst på en måde?

Mvh
Jimmy

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-08-03 22:30

Jimmy skrev:

>Kan den være låst på en måde?

Du får lige samme svar her, som du fik på mail (grundet henvendelsen
www.simlock.dk):

Det er ikke SIM-locken, da den siger noget i retning af "Indsæt
korrekt kort". Den fejlbesked du får skyldes, at telefonen simpelthen
ikke kan mærke der sidder et SIM-kort i telefonen. Enten er telefonen
eller SIM-kortet defekt, eller også er der tale om et meget gammelt
SIM-kort (et 5-volts-kort). Det kan der kun være tale om, hvis det er
et TDC- eller Sonofon-kort (ingen andre udbydere er så gamle, at de
har leveret 5-volts-kort). I dag bruger man 3-volts-kort, og de nyere
telefoner kan ikke levere nok strøm til at aktivere de gamle kort. Man
har lavet denne "overgang" fra 5 til 3 volts - simpelthen for at kunne
få batterierne i telefonen til at vare længere.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Siemens M55/S55/C55 m.fl. på vej...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-09-03 18:35

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> Den beder om SIM selvom det er sat i.
> SIM-kortet er renset og jeg har forsøgt det samme med terminalerne inden i

Du skal nok forbi til service med den.. Jeg har fået skiftet "kortlæseren" 2
gange.. efter anden gang, har den aldrig sagt indsæt sim... Prøv evt at
trykke slæden helt ind, og tryk til,, og se så om den kan læse kortet