endelig ADSL i mit område, men.....
Fra : Kenneth Rasmussen

Dato : 07-04-01 00:00

Hej gruppe
Endelig er der etableret ADSL (ifølge TDC) i mit område.
TDC-kunder kommer selvfølgelig i første række - om 1-2 måneder (!!!!).
Er der nogle af jer der har erfaring med, hvornår andre udbydere får adgang
til linien, når først TDC har været der; Måneder, år - hvad skal man regne
med ?

hilsen Kenneth

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-04-01 00:02

On Sat, 7 Apr 2001 00:59:51 +0200, Kenneth Rasmussen wrote:
> [...]
>til linien, når først TDC har været der; Måneder, år - hvad skal man regne

De andre udbydere kan tilbyde adsl når de selv sætter ADSL udstyr op
på centralen (hvilket 100% er deres eget valg), eller hvis de vælger
at købe enkelte DSLAM porte af TDC, mig bekendt er der ingen som gør
det sidste.

Ergo det har ikke noget med TDC at gøre, hvornår de andre udbydere kan
levere ADSL, og du skal spørge dem.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Gevaldi

Dato : 07-04-01 09:29

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på centralen (hvilket 100% er deres eget valg), eller hvis de vælger
> at købe enkelte DSLAM porte af TDC, mig bekendt er der ingen som gør

Hej Jesper

Det vil jeg ikke give dig ret i, min central har været klar i flere måneder,
men når jeg via CC's site tjekker om den er klar til ADSL
så får jeg flg. oplysning:
Du tilhører flg. central : Tyrsted . Centralens status: CyberCity afventer
etableringsmåned fra underleverandør.

Jeg har så kontaktet CC for at få at vide hva' problemet bestod i, og de
måtte indrømme at min central var klar til ADSL, men at de lå i forhandling
med TDC om at leje deres udstyr på centralen, derved kunne CC spare omkring
kr. 200.000 på alle de centraler hvor de kunne leje TDC's udstyr. Jeg kan da
godt forstå at sådanne besparelser er hver at tage med, men de skal lade
være med at skrive at de
"afventer etableringsmåned fra underleverandør", når det er CC der selv er
årsagen til problemerne, de skal lade være med at sende sorteper videre til
andre.

Hvorom alting er så har jeg også besluttet at skifte til Netexpress, da CC
end ikke kunne love mig at kunne få ADSL inden for den 3 mdr. grænse som TDC
ville kunne levere.

Hilsen Gevaldi

Det er ofte lettere at få tilgivelse end tilladelse.

Rygere er i mindretal og mindretal bør man tage hensyn til.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-04-01 15:08

On Sat, 7 Apr 2001 10:28:59 +0200, Gevaldi wrote:

> [...]
>måtte indrømme at min central var klar til ADSL, men at de lå i forhandling
>med TDC om at leje deres udstyr på centralen,

Der er forskel på at ligge i forhandlinger, og så have en aftale på plads,
ikke sandt ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 07-04-01 19:55

> De andre udbydere kan tilbyde adsl når de selv sætter ADSL udstyr op
> på centralen (hvilket 100% er deres eget valg)

Hmm, så har CC løjet for mig så sent som i går! Jeg ringede og hørte om
planerne for min central og de sagde, at det kunne de ikke svarepå, før TDC
havde etableret. Jeg spurgte så, hvordan én af mine venner kunne have fået
CC ADSL på en central, hvor TDC ikke var præsenteret (ifølge TDC's
'centralchecker') og det mente han måtte skyldes en på TDC's hjemmeside...

Grønbech

--
Mail: g@g-web.dk
ICQ# 14654731

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-04-01 10:48

"Michael Grønbech Larsen" <g@g-web.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm, så har CC løjet for mig så sent som i går! Jeg ringede og hørte om
> planerne for min central og de sagde, at det kunne de ikke svarepå, før
TDC
> havde etableret.

TDC skal have etableret samhusning, hvilket der er forsyningspligt på, dvs
det skal være etableret indenfor et givet tidsrum efter bestilling.
Om TDC selv har ADSL på centralen er irrelevant.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-04-01 14:19

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message news:9apc3b$ma2$1@tnews.inet.tele.dk...

> TDC skal have etableret samhusning, hvilket der er forsyningspligt på, dvs
> det skal være etableret indenfor et givet tidsrum efter bestilling.
> Om TDC selv har ADSL på centralen er irrelevant.

Har de så også det?

Er det ikke noget med, at der først laves en undersøgelse om der er plads på centralen.. til denne samhusning.. Derefter kan det så
sættes I værk?

kan du måske give en god forklaring på hvorfor Worldonline ikke har adsl dækning i glostrup..?

på denne central er tilsluttet så mange kunder. At man ikke kan undgå, at det er til fordel for udbyderen!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-04-01 14:44

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Har de så også det?

Jeg mener det, man kan ikke umiddelbart henvise til lovtekst

> Er det ikke noget med, at der først laves en undersøgelse om der er plads
på centralen.. til denne samhusning.. Derefter kan det så
> sættes I værk?

Jo, men hvis der ikke er plads kan der etableres virtuel samhusning.

> kan du måske give en god forklaring på hvorfor Worldonline ikke har adsl
dækning i glostrup..?

Nej, spørg WOL

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-04-01 14:53

On Sun, 8 Apr 2001 15:18:49 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote:

>kan du måske give en god forklaring på hvorfor Worldonline ikke har adsl dækning i glostrup..?

Kan du give en god forklaring på hvorfor, Duckman ikke sendes på DR1?

Hvad med at spørge det firma, der står bag? Alt andet giver da ingen
mening.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Jesper Skriver

Dato : 08-04-01 15:08

On Sun, 8 Apr 2001 15:18:49 +0200, Bjarke Hansen wrote:
>kan du måske give en god forklaring på hvorfor Worldonline ikke har adsl dækning i glostrup..?
>på denne central er tilsluttet så mange kunder. At man ikke kan undgå, at det er til fordel for udbyderen!

At de har valgt ikke at gøre det, f.eks. CC har dækning der, så
man kan få samhusning.

Mit gæt er at WOL's primære transmissions leverandør, PowerCom ikke
kan levere til en acceptabel pris, men det er kun mit gæt - for den
korrekte forklaring kan kun WOL give, såfremt de ønsker det ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jesper Skriver

Dato : 08-04-01 15:08

On Sat, 7 Apr 2001 20:55:14 +0200, Michael Grønbech Larsen wrote:

>Hmm, så har CC løjet for mig så sent som i går!

Nu er løgn et stærkt ord, men de har i al fald givet dig en forkert
forklaring.

Fra : Kenneth Rasmussen

Dato : 09-04-01 22:29

Hej Alle
Mange tak for de mange svar. Sætter mig stille ned og venter på at 'cirkus
kommer til byen'.

hilsen Kenneth