ADSL uden fastnet telefon?
Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 30-08-03 20:52

Hej!

Jeg er lige flyttet hjemmefra og vil høre om der er nogle der har erfaringer
med om det kan lade sig gøre at få ADSL ved en dansk udbyder uden at have et
fastnet-telefon abonnement? I så fald hvor...

Jeg kan få StofaNet hvor jeg bor, men er ikke sikker på kvaliteten af
forbindelsen... Derfor overvejer jeg en ADSL.

--
Troels Pedersen

Fra : WebLock

Dato : 30-08-03 21:12

> [...]
et
> fastnet-telefon abonnement? I så fald hvor...

Hos Cybercity

WebLock

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-08-03 21:46

Hej T r o e l s P e d e r s e n, du skrev i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> erfaringer med om det kan lade sig gøre at få ADSL ved en dansk
> udbyder uden at have et fastnet-telefon abonnement? I så fald

Både Cybercity og Tiscali [1].

> Jeg kan få StofaNet hvor jeg bor, men er ikke sikker på kvaliteten
> af forbindelsen... Derfor overvejer jeg en ADSL.

Jeg kender en del med Stofanet (specielt Århus, men også Horsens og
Ålborg), og jeg har kun hørt positivt om kvaliteten.

[1] Hos Tiscali skal det være det såkaldte "Bredbånd Plus", der er den
"gamle/normale" ADSL-løsning. Den nye såkaldte "Bredbånd" (vedføjet pr.
1. juni, svjh) er noget discount og kræver telefon.

PS: Det ville se pænere ud, hvis du ikke lavede mellemrum mellem
bogstaverne i dit navn. Det er blot ment som et tip.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Claus Olesen

Dato : 31-08-03 02:02

Rudi Stegen wrote:

> Hej T r o e l s P e d e r s e n, du skrev i
> dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg kender en del med Stofanet (specielt Århus, men også Horsens og
> Ålborg), og jeg har kun hørt positivt om kvaliteten.

Jeg vil også gerne være med i gruppen der anbefaler Stofanet.
Jeg boede i Århus i 3 år (fra 2000 til i år) og havde ingen problemer i
den tid. Det var deres Flex-Rate jeg havde, men det kan være du skulle
kigge på deres Flatrate (hvilket jo så ikke er nær så hurtigt som
Flex-Rate, men minder mere om ADSL).

Claus Olesen
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Claus O

Dato : 31-08-03 09:59

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote

> Både Cybercity og Tiscali [1].

ALLE DER BARE OVERVEJER at vælge Tiscali, burde læse
ALT DET LORT der tidl. er skrevet fra Tiscali kunder her i gruppen
samt på www.lortetiscali.dk

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 31-08-03 03:49

"T r o e l s P e d e r s e n" <troels_p@12mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kan få StofaNet hvor jeg bor, men er ikke sikker på kvaliteten af
> forbindelsen... Derfor overvejer jeg en ADSL.

Hej hvis jeg var dig så ville jeg slet ikke overveje at tage Stofanet :) jeg
ville uden at tvivle vælge ADSL fra Cybercity

Cybercity er klart den bedste udbyder som man kan få uden at skulle ha
fastnets abo

Hans Henrik Andersen

Fra : KaiserSoze

Dato : 31-08-03 12:52

[Snip]

> Jeg kan få StofaNet hvor jeg bor, men er ikke sikker på kvaliteten af
> forbindelsen... Derfor overvejer jeg en ADSL.

Hvis du bor i Aalborg skal du IKKE vælge StofaNet. Det er ren og skær
elendighed. Jeg har indløst min Stofa til Tele2ADSL (som nu bliver indløst
til CyberCity).

....Anders

Fra : Allan Joergensen

Dato : 31-08-03 13:26

KaiserSoze <kaisersoze_dk@hotmail.com> wrote:

> Hvis du bor i Aalborg skal du IKKE vælge StofaNet. Det er ren og skær
> elendighed. Jeg har indløst min Stofa til Tele2ADSL (som nu bliver indløst
> til CyberCity).

Kunne du ikke komme med en lidt bedre forklaring på hvorfor man ikke
skal vælge Stofa?

--
Allan Joergensen

"Oh, I could tell you stories." Dax "You already have." Sisko

Fra : Ohan

Dato : 31-08-03 22:12

> [...]
et
> fastnet-telefon abonnement? I så fald hvor...

Du kan ligeledes få ADSL hos TDC uden telefon
Mvh Ole H

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-08-03 22:34

"Ohan" <nn@mail.post.dk> skrev :

>Du kan ligeledes få ADSL hos TDC uden telefon

Nej, man skal have en fastnettelefon.

Medmindre man vælger forbrugsafregnet bredbånd, så behøver det
ikke være hos TDC man har fastnettelefon.

Det har været fremme, at man kunne nøjes med en bærelinje, som
dog koster det samme som et abonnement.
Der står dog vidst ikke noget om på TDCs websider.
--
Knud

Fra : Helmar

Dato : 01-09-03 07:25

Nej man skal ikke ha fast net telefon, men man skal købe en bære line der
koster det samme som oprattels af fastnet telefon, og koster det samme i
kvatal afgift.

Henrik Dalgaard