SONY ERICSSON T300/T310
Fra : Jens

Dato : 29-08-03 22:11

Hejsa

Er der nogen der har erfaringer med forskellen/forbedringer mellem disse to
modeller?

Har prøvet en T300 og er ikke særlig imponeret af taster ogdisplay.

+ og -´er er meget velkommen!

Jens

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 30-08-03 09:19

"Jens" <jeor@mail.dk> skrev i melding
> [...]
> modeller?
>
> Har prøvet en T300 og er ikke særlig imponeret af taster ogdisplay.

Forskjellene er:

T310 har:
Ikke utskiftbart fordeksel
Støtte for 32 kanalers polyfoniske ringetoner (T300 har 24 kanaler)
Kalender og notater (SW-oppgradering, som finnes på alle nyutsendte T310.
Oppdateringen heter "R2B 003". Tlf. med eldre SW kan oppgraderes hos
sonyericsson-godkjente verksteder. Jeg vet ikke om T300 kan oppgraderes til
R2B 003.

For og mot T300/T310:

PLUSS

Utseendet (T310)
Lett å betjene
Scrolletast på siden av telefonen, med mange funksjoner
Man kan scrolle hele sider når man wapper
Rask og god wap-leser (ver. 2.0)
IrDA (IR-port)
Kanonbra kalender!!!!! Gjelder nye eller oppgraderte T310 (Se ovenfor)
Kan kobles til kamera og en masse annet ekstrautstyr
Mange funksjoner til en bra pris
Kjempegod gjengovelse av ringetoner, takket være mange kanaler
Hurtigmeny
Justerbar tekststørrelse i display (liten, middels, stor)
Muligheter for å skreddersy fargetemaer
Mye gratis å finne på nettet. Fargetemaer, logoer, bilder og lyd/ringetoner
MMS
GPRS (det har vel de fleste telefoner i denne prisklassen i dag).
God batteritid

MINUS
Utseendet (T300). Ligner en såpekopp
Frontdekslet (T300) har en overflate som lett blir tilsmusset med
fingermerker.
Ikke kalender (T300, samt T310 uten R3B 003-SW-oppgradering)
Ikke utskiftbart deksel (T310).
Radiofølsomhet ikke på Nokia-nivå. Men normalt klarer man seg godt. Danmark
har en geografi som er noe enklere enn Norge, med sine mange fjell og daler
og ubebodde områder.
Kun 256-fargers display. Billedgjengivelsen er ikke spesielt god, og desom
man kobler til kamera, er displayet omtrent ubrukelig som søker. Men ellers
gjør displayet jobben sin!!

Ja, det var det jeg kom på i farten. Kanskje andre har flere + og - .

Jeg har hatt en T300, og har nå en T310. Jeg likte T310 så godt at jeg
kjøpte den, selv om den ikke hadde kalender (kun påminnelsesfunksjon).
Gleden var stor da jeg fikk vite at den kunne oppgraderes med kalender.
Dette ble utført, og jeg fikk en fantastisk telefon. Savner kun utskiftbart
deksel.

Vennlig hilsen

Thorolv Valentinsen

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 30-08-03 09:51

En ting til:

T300/T310 har e-postklient. Man kan opprette flere POP eller IMAP-kontoer.
Selvfølgelig kan man sjekke e-post via WAP, men med egen e-postleser kan man
sjekke kontoer man normalt har lagt inn i Outlook(Express)

Hva mer?

Telefonene har diktafon-funksjon
Telefonene har ikke handsfree-høyttaler
Telefonene har IKKE java-støtte, men man kan laste ned Mophun-spill. Mophun
er standarden for spill i T300/T310.

Har du vurdert T610? Den har alt T310 har, pluss Bluetooth, java-støtte,
stort 65.000-fargers display osv.