Kan man blive syg af at tale i debiltelefo~
Fra : Thomas

Dato : 26-08-03 08:49

Jeg har hørt, at det skulle være kræftfremkaldende at tale for meget i debiltelefon.

Er det rigtigt?

VH

Thomas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-03 09:07

"Thomas" <th63@ofir.dk> wrote in message
> Jeg har hørt, at det skulle være kræftfremkaldende at tale for meget i
debiltelefon.

Gælder det så kun hvis man har debitel abn. ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Esben

Dato : 26-08-03 09:52

er du ikke syg allerede inden du køber en debiteltelefon ????
du må være til reb når du tegner et abb.ved debitel. for du har svært ved at
slippe fri !!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-08-03 09:57

"Esben" <FJERNES_Esben@mail.tele.dk> wrote in message
> er du ikke syg allerede inden du køber en debiteltelefon ????
> du må være til reb når du tegner et abb.ved debitel. for du har svært ved
at
> slippe fri !!

Derfor har jeg også ved TDC's lillebror Telmore.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Fischer

Dato : 26-08-03 10:04

> Jeg har hørt, at det skulle være kræftfremkaldende at
> tale for meget i debiltelefon.
> Er det rigtigt?

Det skal nok passe.
Problemet er at radiobølgerne rister dine hjerneceller på samme måde som
hvis du stak hovedet ind i en microbølgeovn.
Det er jo så uheldigt at når man sætter mobilen til øret, så vil antennen jo
blive plantet lige ved tindingen.
Der er lavet flere undersøgelser som antyder at mobiltelefoni kan være
skadeligt, men der er vist ikke kommet nogen klokkeklar konklusion om hvor
farligt det egentlig er.
Men naturligvis vil det nok være noget mere skadeligt for dem der snakker i
timevis frem for korte opkald.

Det er også sikkert at børns hjerneceller påvirkes meget mere end voksnes af
de skadelige stråler.

Hvis man bruger et godt håndfri vil antennen komme væk fra hovedet og evt.
skadevirkninger fjernet.

*Fischer

Fra : michael P.

Dato : 26-08-03 10:41

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg sad fornylig og så en udsendelse om emnet.
Der blev der sat spørgsmål ved, om det ikke var den termiske virkning der
var den farligste.
Altså om varmestrålingen ikke er det der skader

Fra : Oros

Dato : 26-08-03 13:28

Blæse være med det...
Livet er jo livsfarligt og i øvrigt kræftfremkaldende alligevel. Fedt at
droppe telefonen for så at få testikelkræft/prostata/lunge/tarm af helt
andre omstændigheder.

Lev livet...

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 06-09-03 04:48

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det skal nok passe.

Jeg har altid synes at den debat var besynderlig. F.eks. lavede forskerne
også engang en undersøgelse
af kraftledningers påvirkning af kroppen og det lød fra alle hjørner at man
kunne få kræft næsten bare ved at se på dem.
Til trods for mange års svægen til dette blev det for få år siden manet til
jorden af en anden forsningsgruppe aom mente det stik modsatte.

Hvordan kan man så med en smule seriøsitet tro at radiobølger fra en
uskyldig mobiltelefon kan give kræft.
Det er jo de samme magnetiske felter dog med en helt anden høj frekvens for
mobiltelefoners vedkommende.
Og så er det jo også man må undres. Jo højere frekvens desto kortere kan
signalet bevæge sig uden at tabe sin styrke og når der så er
adskillige lag hud og en tyk tyk hjernekasse i vejen så må signalerne være
gået så meget tabt inden de når hjernen at de nok kan måles men at de ikke
kan gøre megen skade.

Nu er den så gal igen medf nogle forskere (de er ihvertfald ikke ansat hos
Nokia eller nogle af de andre) der mener at mobiltelefoni
kan ændre cellerne. Om et års tid får vi igen det modsatte at vide.

Min holdning til den slags resultater som forskere i årevis har været enten
for elller i mod er at der er de mennesker der kan lide mobiltelefoner og så
er der dem der hadder dem som pesten. Hvisse forskere der siger at man får
kræft må være tilsluttet den sidste gruppe mennesker. Ellers ser jeg ingen
fornuft i den slags postulater som ryger frem og til bage over disken.

Men bare rolig. Inden du er død af kræft har passiv rygnming samt alle mulig
andre giftige ting i det daglige miljø taget livet af dig.
Lev livet som du altid har gjort. Hvis man skulle fjerne alle farlige
påvirkninger af kroppen er der ikke mere nogen verden at leve i og man kunne
få nok at gøre. Mange af de påvirkninger forskere har fundet kræftrisiko for
er ganske naturligt til stede i naturen og dyr og andre levende væsener har
været påvirket af dem i milioner af år uden at tage skade af dem. Alt er
farligt set i forskeres øjne.
Radiobølger har i miliarder af år før mennesker opdagede dem eksisteret helt
ubemærkede i naturen hvorfor skulle de så pludselig give kræft. Passiv
rygning (for slet ikke at tale om hvis man selv ryger) og bilos er mange
miliarder gange farligere og slår dig ihjel førend mobiltelefonen gør det.

F.eks. fik jeg at vide engang at mit høje saltforbrug ville slå mig ihjel og
at salt var farligt, i dag ved man at salt binder vandet men ikke i
samme grad som før var farligt med mindre man spiser MEGET store mængder.

Om jeg tror at mobiltelefoni er kræftfremkaldende? Absolut nej, men nok er
det vanedandende men det er jo en helt anden ting.

Steven.

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650