Følsom T610
Fra : Niels Jacobsen

Dato : 25-08-03 20:00

Jeg har store problemer med at bruge min T610 indendørs og udendørs
hjemme (Hinnerup).
Jeg kan fint ringe og ringes op, men i løbet af få minutter bliver
signalet svagere og den taber forbindelsen.
Jeg læste noget om at nogle T68i havde problemer med 1800 båndet.
Kan det måske være det samme her?
Eller er den bare meget følsom?
Det virker som om problemet er blevet værre.
Når jeg bruger min gamle Siemens C 25 er der ingen problemer.
Telmore siger at sendemasterne i mit område ikke fejler noget.

M.v.h
Niels

Fra : Christian

Dato : 25-08-03 20:13

On Mon, 25 Aug 2003 20:59:32 +0200, "Niels Jacobsen"

>Jeg læste noget om at nogle T68i havde problemer med 1800 båndet.
>Kan det måske være det samme her?
>Eller er den bare meget følsom?

Jeg skiftede min t68i ud med en T610 og de steder den gamle telefon
havde problemer, ringer den nye uden videre. Din telefon har muligvis
en defekt.

/christian

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 27-08-03 17:36

Christian <christian@fabel.dk> wrote:
> Jeg skiftede min t68i ud med en T610 og de steder den gamle telefon
> havde problemer, ringer den nye uden videre. Din telefon har muligvis
> en defekt.
>
> /christian

Hej alle

Har snakket med Teleservice der mener den måske har en fejl på
netværket, og det vil tage 3 uger at få den efterset/lavet.

Min mistanke er dog at dækningen her i området er lavet om (Telmore),
men det er jo ikke lige sådan at finde ud af.
Har tænkt på om jeg skulle prøve med et Sonofon abb. for at se om deres
dækning er bedre.

M.v.h
Niels

Fra : Henrik Andersen

Dato : 28-08-03 09:21

Det må da være nemmere og billigere at låne en kammerats sonoforn kort og
sætte
det i din telefon???

Mvn Henrik

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 31-08-03 05:27

Niels Jacobsen <niels.k.jacobsenTAENTREO@oncable.dk> wrote:
> [...]
>
> Min mistanke er dog at dækningen her i området er lavet om (Telmore),
> men det er jo ikke lige sådan at finde ud af.

Hej igen

Jeg havde lidt svært ved at tro at min T610 skulle have en defekt, da
den virker fint ude i det åbne landskab, i bilen, og på arbejde.
Nu har jeg så sat celle info til, og kan så konstatere at i hjemmet kan
den kun modtage Hinnerup 6G, og en sjælden gang Hinnerup 3G, altså kun
modtagelse på GSM 900.
Når jeg kommer tæt på sendemasten begynder den også at modtage på GSM
1800 (D) så den kan godt skifte mellem de to.
Problemet er så at den har svært ved at fastholde Hinnerup 6G i hjemmet,
og der er åbenbart ikke en der er bedre, og så slutter samtalen.
Men hvorfor er det kun tæt på masten man modtager GSM 1800?

M.v.h
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-03 21:44

Det lyder utvivlsomt som om Christian har ret. Jeg har ingen problemer med
min.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : John

Dato : 25-08-03 22:10

> [...]
> Når jeg bruger min gamle Siemens C 25 er der ingen problemer.
> Telmore siger at sendemasterne i mit område ikke fejler noget.

Jeg har læst i et par test på Nettet, at følsomheden er en af de ting der
ikke er i top ved telefonen.

Jeg har selv sammenlignet med en Nokia 6210 - og umiddelbart er forskellen
meget minimal - til 6210'erens fordel, men ikke noget jeg bemærker i
hverdagen.

Mvh

John

Fra : Henrik Andersen

Dato : 26-08-03 09:28

Hvor finder man tester over diverse mobilosser???

Mvh Henrik