indkøb af telefon
Fra : S.G

Dato : 25-08-03 00:03

Ved ikke om det er den rigtige gruppe at spørge i.

Jeg er lidt træt af min siemens c45, og overvejer en ny mobiltelefon.
Jeg har lige skiftet abbonement ud til Telmore (havde før sonofon variant),
så abb. har jeg ikke brug for.
Og at købe en telefon uden abb. er ret dyrt.

Så jeg har har overvejet at købe en sony eric. T310 med debitel automatic.
Teroretisk kan jeg vel lade være med at bruge det medfølgende simkort fra
debitel og betale de 99,- pr. måned i abb. (for at tale i 0-100 min, i mit
tilfælde 0 minutter.) de 6 mdr. man er bundet, og så sige abbonementet op
???
Jeg går ud fra at telefonen kan låses op, således at jeg kan smide mit
telmore simkort i så snart den er blevet låst op?
Eller er jeg helt forkert på den?

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-08-03 00:23

"S.G" <diller@fjern.mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg går ud fra at telefonen kan låses op, således at jeg kan smide mit
> telmore simkort i så snart den er blevet låst op?

Du kan jo bare få den låst op med det samme. Der er masser som tilbyder den
slags og det plejer at koste max. 100 kr. og så kan du bruge
Telmore-simkortet med det samme.

Men hvis der medfølger 100 minutters taletid om måneden for de 99 kr.,
hvorfor bruger du så ikke dem? Der er nok noget jeg har misforstået.

Med venlig hilsen
Kim Larsen

Fra : Fischer

Dato : 25-08-03 05:26

> Men hvis der medfølger 100 minutters taletid om
> måneden for de 99 kr., hvorfor bruger du så ikke
> dem? Der er nok noget jeg har misforstået.

Med debitel automatic er der ikke nogen forudbetalte minutter.

*Fischer

Fra : Knud Berggreen

Dato : 25-08-03 18:54

On Mon, 25 Aug 2003 01:02:55 +0200, "S.G"
<diller@fjern.mbox301.get2net.dk> wrote:

>Ved ikke om det er den rigtige gruppe at spørge i.
>
>Jeg er lidt træt af min siemens c45, og overvejer en ny mobiltelefon.

Er der noget specielt som du er utilfreds med?
Ellers så kender du jo tankegangen bag menuerne i Siemens så
hvorfor ikke overveje en S55 eller SL55 - eller venter og
ser om ikke ST55 kommer på det danske marked?
Se http://www.my-siemens.com

> [...]
>tilfælde 0 minutter.) de 6 mdr. man er bundet, og så sige abbonementet op

Kan du så ikke tage et TDC-abonnement til 75,- i de 6 mdr?

>Jeg går ud fra at telefonen kan låses op, således at jeg kan smide mit
>telmore simkort i så snart den er blevet låst op?
>Eller er jeg helt forkert på den?

Det koster at få den låst op inden de 6 mdr - tror det er
500,-
Det er jo det der gør teleoperatøren sikker på at du betaler
abonnementet.

/Knud