Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Opsparing?
Fra : Emil Jensen

Dato : 28-08-03 19:42

Hej NG

Jeg har et fodboldhold som skal deltage i en turnering i Australien i januar
2005. Det siger sig selv at det koster mange penge!
For at hjælpe spillerne på holdet, har jeg tænkt mig at lave en fælles konto
som spillerne kan indbetale på som opsparing.
Spørgsmålet er, om jeg som privat person får økonomiske konsekvenser fra
f.eks. skattevæsnet ved at have kontoen stående i mit navn?
Grunden til at jeg helst ikke vil have at min forening skal stå for
opsparingskontoen, er at foreningens økonomi ikke er helt sund og faktisk
skylder en del kreditorer en masse penge.

På forhånd tak for hjælpen. Det er for iøvrigt første gang jeg poster i
dk.penge

Mvh

Emil

Fra : D.u.n.k.

Dato : 28-08-03 19:54

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opsparingskontoen, er at foreningens økonomi ikke er helt sund og faktisk
> skylder en del kreditorer en masse penge.

For det første: Sørg for at kontoen er oprettet i fælleskab af 2-3 personer,
som alle skal signere for at hæve på kontoen. Så undgår du risikoen for at
blive beskyldt for at 'manipulere' med pengene.
For det andet: I bør stå som en form for forening, da kontoejerne ellers vil
få renteindtægterne medregnet i skattepligtig indtægt.
For det tredje: Står pengene som 'private midler' risikerer i der bliver
gjort udlæg i pengene, hvis en af kontoejerne skulle komme i økonomisk
uføre.

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Hans Pedersen

Dato : 31-08-03 16:14

On Thu, 28 Aug 2003 20:54:06 +0200, "D.u.n.k." <slet091255@iname.com>
wrote:

>For det andet: I bør stå som en form for forening, da kontoejerne ellers vil
>få renteindtægterne medregnet i skattepligtig indtægt.

Præcis. En lille "finte" her er, at oprette en forening med
generalforsamling+vedtægter for spillere+følge, der skal med til
australien. En generalforsamling kan nemt kun bestå af nogle få
personer.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
MSN: h2ns@nospam.dk

Fra : Emil Jensen

Dato : 31-08-03 16:19

Tak til D.u.n.k. og Hans Pedersen. Jeg tager det op med spillerne.

Mvh

Emil

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 01-09-03 18:57

Hans Pedersen wrote:

> [...]
> generalforsamling+vedtægter for spillere+følge, der skal med til
> australien. En generalforsamling kan nemt kun bestå af nogle få

Du kan så naturligvis henvise til de relevante paragraffer, så det
er lovligt at udelade renteindtægter mv fra foreninger, der ikke er
registreret i erhvervs- og selskabsstyrelsen ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.