Placering af løbegård
Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 29-08-03 22:47

Hej,

Jeg skal have sat en løbegård op til min schæferhund. Jeg har to
mulige placeringer:

1) På siden af huset hvor vi sjældent kommer forbi og hvorfra hunden
normalt ikke kan se os hverken i huset eller i haven.

2) I gården ved husets køkkenudgang, hvor vi ofte kommer forbi,
hvorfra hunden kan se os gennem vinduet når vi står ved køkkenvinduet
og ofte vil kunne se os når vi arbejder i haven. Her vil der i øvrigt
også være mest læ, men måske også varmest en sommereftermiddag.

Hvad er bedst for hunden? Vil den føle sig mest indespærret når den
kan se os uden at kunne komme i kontakt i placering 2, eller vil den
føle sig mest forladt når den er helt alene i placering 1?

Med venlig hilsen
Søren

Fra : Kimmi

Dato : 30-08-03 06:54

Hej Søren.
Nummer 2 helt klart den bedste løsning. I kan holde hunde i check og den kan
se jer, der er læ for vind og regn.Hvad varmen angår er det ikke noget
problem så længe den kan finde skygge og vand.
mvh/kimmi

Fra : Musen

Dato : 31-08-03 20:09

Hej Søren
Jeg vil helt klart foreslå nummer to. Vi har selv en kæmpe løbegård til
Samson (grand danois) og den ligger så han kan se os, næsten ligegyldigt
hvor vi er. Han står tit og laver numre for at fange vores opmærksomhed, og
så får vi os jo lige en sludder, og når vi går rundt udenfor hvor han kan se
os, løber han rundt og leger eller ligger og flader ud, men går vi væk så
han ikke kan se os, føler han sig udenfor, og så sætter han sig ved lågen og
kigger meget sørgeligt efter os.

God fornøjelse med løbegården

Venlig hilsen Musen

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 31-08-03 21:46

Tak til begge, jeg er allerede igang med at etablere løsning nr. 2.
Jeg kan også nu selv se at det er den rigtige.
Mvh
Søren

Fra : René Kofoed

Dato : 01-09-03 09:56

"Søren Lausten-Hansen" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan se os uden at kunne komme i kontakt i placering 2, eller vil den
> føle sig mest forladt når den er helt alene i placering 1?

Hej Søren.
Som andre har svaret, er nr 2 nok det bedste sted.
Men skal hunden være i løbegården når I er hjemme???
Hvis ja, hvorfor??
MVH Susanne.

Fra : Leyna

Dato : 01-09-03 10:44

On Mon, 1 Sep 2003 10:56:11 +0200, "René Kofoed" <r-kofoed@image.dk>
wrote:

>Men skal hunden være i løbegården når I er hjemme???
>Hvis ja, hvorfor??

Nu er det jo godt nok ikke mig du spørger, men da jeg også har en
hundegård, hvor hundene er når vi er hjemme, så vil jeg gerne lige
give _min_ forklaring.

Vores have er ikke indhegnet. Det har for så vidt ikke været et
problem før, for Vaks er for det meste pænt blevet i nærheden, og er i
hvert fald kommet hjem når man kaldte. (Vi bor ret langt ude på
landet. Her er mest marker omkring os, og hvis der kører 4 biler forbi
på en dag, så er det MEGET!) Men efter at vi har fået Hansen, så kan
de to altså godt løbe temmelig langt væk, og så kan man råbe lige så
tosset som man vil. De har gang i noget mere spændende, og gider ikke
at høre på moar.
Det er to lab-x'er og de er altså ikke særligt vilde med at være
indenfor. De vil gerne ud og lege og undersøge og jage fugle og andre
smådyr. Derfor kommer de så i løbegården, også mens vi er hjemme, for
dér har de alle muligheder for at lege, løbe, grave, fange smådyr og
ellers te sig tossede. Deres løbegård er ca. 200kvm. så der er plads
til at røre sig, og der er nærmest skovagtigt i en del af den, så der
er også masser af pinde at lege med. Så grunden er, at de får lov til
at udfolde sig rimeligt frit, uden at de dog kan komme til at genere
nogen eller eventuelt blive kørt over af en bil... hvilket der dog
ikke er den store risiko for herude.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 01-09-03 16:49

>Hej Søren.
>Som andre har svaret, er nr 2 nok det bedste sted.
>Men skal hunden være i løbegården når I er hjemme???

Når jeg er på arbejde og min kone er hjemme: Ja; og også i perioder
når jeg er hjemme.

>Hvis ja, hvorfor??

Fordi jeg ikke ønsker at lave et 2 m højt hegn omkring hele haven.

Mvh
Søren

Fra : René Kofoed

Dato : 01-09-03 17:53

> [...]
> når jeg er hjemme.

> Fordi jeg ikke ønsker at lave et 2 m højt hegn omkring hele haven.

Hej Søren.
Ok.
MVH Susanne.