OnExit ved TEdit
Fra : Robert

Dato : 29-08-03 14:05

Hej

Jeg har et TEdit felt, når brugeren forlader dette felt ved at f.eks. trykke
tab skal der foretages noget. Problemet er så at når brugeren trykker tab
for at springe til næste TEdit så går der kage i dette Edit felt, cursoren
mangler men der kan stadig indtastes noget. Hvis man så lige springer til et
andet Edit felt og tilbage så virker det igen. Jeg gætter på at det er fordi
jeg bruger OnExit men hvordan skal man ellers gøre det?

/HK

Fra : Flozzy

Dato : 05-09-03 04:55

Hej Robert
Hvis ellers jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, så kunne det være en rigtig
god ide at bruge OnKeyPress eller OnKeyDown event'en, f.eks:

{OnKeyDown}
if (Key = VK_TAB) or (Key = VK_RETURN) then
begin
{evt. kode her...}
Edit2.SetFocus;
end;

Mvh. Flozzy

Fra : Harald

Dato : 05-09-03 18:40

"Flozzy" <jje@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> god ide at bruge OnKeyPress eller OnKeyDown event'en, f.eks:
>
> {OnKeyDown}
> if (Key = VK_TAB) or (Key = VK_RETURN) then

Det vil jo ikke hjælpe hvis det er musen der bruges.

/HK