Hvem er best på kredittkort håndtering?
Fra : terje

Dato : 29-08-03 22:25

Jeg arbeider med en eshop applikasjon kodet i asp og skal nå integrere denne
med en kredittkort løsning. Jeg har nettopp sett litt på Paypal sin løsning,
men så vidt jeg kan se så gir den meg ikke helt det jeg ønsker.

Jeg ønsker selv å samle inn persondata slik at PayPal, eller en annen,
utelukkende tar seg av selve kredittkortet. Jeg anser det som viktig at
kunden slipper å taste inn mer enn det som er strengt nødvendig, og slipper
å se flere skjermbilder enn det som er strengt nødvendig. F. eks. misliker
jeg at så mange butikker på nettet ber kunden om å opprette en konto med
brukernavn og passord, fordi det kompliserer handelen. Jeg vil gjøre det
maksimalt effektivt og brukervennlig, selv om det betyr at butikken går
glipp av en del ekstra muligheter som ligger i det å ha kundens epost,
telefonnummer, brukerkonto m.m.

Jeg ser for meg at PayPal, eller en annen, kun ber kunden fylle inn: 1) Navn
på kredittkort 2) Kortnummeret 3) Expiration Date 4) Det 3-sifrede nummeret
på baksiden av kortet (som jeg tror alle butikker nå er pålagt (?) å samle
inn). Deretter mottar kunden en grei bekreftelse eller beklagelse, og
returneres tilbake til butikken. Dvs: Helst vil jeg også selv servere for
kunden en bekreftelse eller beklagelse.

Noen som har tips om hvilke (n) tilbyder som kan gjøre dette, og som ikke f.
eks. er kun dk, men internasjonal? (Håper også at jeg har uttrykt meg
forståelig, selv etter et glass vin...)

terje

Fra : Benny Nissen

Dato : 30-08-03 03:01

"terje" <ilovespam2.nidaros2001@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> inn). Deretter mottar kunden en grei bekreftelse eller beklagelse, og
> returneres tilbake til butikken. Dvs: Helst vil jeg også selv servere for

Hvis du vil have danske kort med på siden kræves der en hel del:
Se: http://www.betaling.dk/forret/krav.htm

Læs også hele siden igennem på www.betaling.dk

--
Benny

Fra : terje

Dato : 30-08-03 10:44

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> wrote:

| Hvis du vil have danske kort med på siden kræves der en hel del:
| Se: http://www.betaling.dk/forret/krav.htm

Jeg ser nok for meg internasjonale kredittkort som VISA, Eurocard,
A.express, Diners osv.
terje