tastatr compaq driver søges?
Fra : EGC

Dato : 29-08-03 12:07

Hej
Jeg har et tastatur Compaq med 8 genvejstaster, der fulgte ingen diskette
med, men man kunne downloade drivere, nu kan jeg bare ikke finde det sted.
Der står flere numre bag på, har prøvet flere af dem. Kan nogen hjælpe med
link

Mvh.

Ester C.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-08-03 12:38

"EGC" <kaninen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der står flere numre bag på, har prøvet flere af dem. Kan nogen hjælpe med

Det kan blive svært!

IBM og Compaq har nogle gamle kontrakter med M$, der tillader dem at lave
ændringer og tilpasninger i Windows. Den windows, der følger med en Compaq
maskine kan således være specielt tilpasset med drivere til specielle
keyboards.

Compaq følger *ikke* den "standard" for hotkeys, som de fleste andre
producenter følger (fulgte) og mig bekendt er det ikke altid, at der ligger en
driver til rådighed hos Compaq. Problemet er især kendt fra nogle deres
bærbare, hvor de heller ikke lægger drivere til genvejstaster til DL.

http://h18000.www1.hp.com/support/files/index.html

Her er deres driverside, du skal nok lede i serien Deskpro og Presario. Jeg
går ud fra, at dit tastatur er et med internet genvejstaster....

Du må kigge dig omkring og prøve forskellig drivere, søg evt på google efter
"hotkey" driver.

Claus

Fra : EGC

Dato : 29-08-03 13:20

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg kan ikke se det der. Det er ikke købt sammen med en computer fra Compaq.
Det er købt som enkeltstående tastatur. for ca.2 år siden. Der var de fremme
i flere forretninger. Der er et stykke blåt med 8 genvejstaster, som altså
er programerbare. Det er ikke det med de fire stk. hurtigtaster.
Men tak for linket, jeg leder stadig.

Mvh.

Ester C.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-08-03 20:55

> [...]

> i flere forretninger. Der er et stykke blåt med 8 genvejstaster, som altså
> er programerbare. Det er ikke det med de fire stk. hurtigtaster.

Hvis det er købt som en "rigtig" løsdel, så er der også en driver til det, som
er tilgængelig. Det er jeg temmelig sikker på.

Men bemærk, at hvis det er købt som en ukurant vare, f.eks. overskuds
tastaturer, som er solgt fra en stor sending computere, hvor man har skiftete
tastaturene, så er det ikke sikkert, at der er en driver tilgængelig.

Claus