[access] Lookup?
Fra : Holger Danske

Dato : 29-08-03 21:29

Hej Gruppe

Til tider når der er konstrueret en relation mellem to tabeller, så vil
der forekomme en plus-tegn (+), som man kan trykke på for at se de
tilhørende værdier i den anden database. Det dog ikke altid at denne
mulighed for forekommer, hvor jeg godt kunne tænke mig det. Så er der
nogen mulighed for selv at lave det?

pft

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-08-03 21:47

Holger Danske wrote:

> [...]
> tilhørende værdier i den anden database. Det dog ikke altid at denne
> mulighed for forekommer, hvor jeg godt kunne tænke mig det. Så er der

Der er vel noget Access specifikt noget?
Den mere rigtige gruppe hedder dk.edb.database.ms-access

Der er faktisk en property kaldet "SubDataSheet Name"
Åbn tabellen i design visning, vælg egenskaber/properties for tabellen
Du har nu en liste med forsk egenskaber

"SubDataSheet Name" har [Auto] som standard
Muligvis driller det lidt i dit tilfælde fordi du ikke har lave nogen
relations?

Men ellers er det jo bare et spørgsmål om at vælge den rigtige table/query i
"SubDataSheet Name"

XFUT: dk.edb.database.ms-access

mvh/Peter Lykkegaard