MySql: "is not default"
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-08-03 19:56

Jeg har et datetime-felt, der har default-værdien 0000-00-00 00:00:00 . Jeg
vil nu gerne lave et udtræk, hvor rækker der ikke er blevet opdateret ikke
tages med. Jeg har indtil nu lavet det som

.... WHERE dtSomeField not in ('0000-00-00 00:00:00')

Men jeg synes det er en lidt kluntet måde. Er der ikke en måde at gøre det
lidt mere generisk - som fx "... WHERE dtSomeField is not default" ? Det
kunne jo være defaultværdien var en anden end "null"-datoen.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
The Web submission form is the preferred procedure. However, if you don't