Lydkort problemer
Fra : Christian Meyer

Dato : 06-04-01 18:08

Jeg har i lang tid haft problemer med mit SB 128 PCI. Det har hakkede
under mp3 afspilning når jeg scrollede i dokumenter, websider osv. Bare
det at trykke på 'start' knappen gav knas i lyden. Helt galt gik det, når
jeg aktiverede DMA for mine HD'e. Jeg har nu et gammelt Yamaha PCI
lydkort i maskinen og nu er der ingen problemer. Jeg tror jeg har
indkredset problemet til et IRQ problem. Problemet er, at jeg ikke kan
ændre IRQ for mit SB kort, hverken i Windows 98 eller i BIOS.
Hvis jeg prøver i Win, via 'safe-mode', låser maskinen i opstarten.
I BIOS kan jeg kun tildele IRQ til enten ISA eller PCI slots, ikke til en
bestemt slot. Bundkortet er et Soltek 67 c/ 67cw.

Hvad gør jeg???

--
Mvh.
Christian Meyer

Fra : Brejning Am Børkop

Dato : 07-04-01 07:06

Hej Christian.

Har selv haft et ligende problem, fik det klaret med et lille prg. der
hedder VIA MVP3 CPU-to-PCI Bridge Latency to 0 som er skrevet af Jari
Korhonen, programmet fandt jeg på http://www.geforcefaq.com/
Jeg ved ikke om det kan klare dit problem, du kører jo med et VIA Apollo Pro
Plus chipset.

Bear

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 08-04-01 21:33

"Brejning Am Børkop" <b.hyldgaard@get2net.dk> wrote in message :
> Har selv haft et ligende problem, fik det klaret med et lille prg. der
> hedder VIA MVP3 CPU-to-PCI Bridge Latency to 0 som er skrevet af Jari
> Korhonen, programmet fandt jeg på http://www.geforcefaq.com/

Tak skal du have !
Lige hvad jeg manglede!
Jeg har et AX59Pro med et Creative 512 og ATI eXpert 98
og det virker perfekt selv med DMA slået til !

--
Ejvind