Netværk og win95
Fra : ASC

Dato : 06-04-01 17:17

Hej
Vi har et netværk på min arbejdsplads, hvor der er 4 computere koblet
sammen. Problemet er at kun tre af maskinerne har vi med held fået koblet
til internet-netværket via ADSL med en cisco 677 router. De tre af
computerne har installeret win98 og den sidste win95, hvilket umiddelbart er
forklaringen på vores problem. Spørgsmålet er hvordan vi kobler den sidste
computer med win95 på internet-netværket?????
Håber at der er nogle der kan hjælpe mig.......På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Annette

Fra : Bent skohorn

Dato : 06-04-01 19:35

Hej Anette. Det _kunne_ være at dhcp klienten på din win95 driller. Prøv at
gå i kontrolpanelet, og ind i netværk. Her finder du den tcp/ip der er
bundet til dit netkort, og sætter dne op som følger:

ip: 10.0.0.100
subnetmask: 255.255.255.0
gateway: 10.0.0.1
dns: blabla i værtsnavn, og følgende som servere: 212.242.40.3 og
212.242.40.51

og ellers kan du ringe til deres support på 70101109 :) det er jo det de er
der for :))

skohorn