Kradsebræt
Fra : Heidi Høegh

Dato : 29-08-03 06:04

Hej Kattevenner

Hvad er det lige det hedder det man kan sprøjte på et kradsebræt for at gøre
det lidt mere spændende, er det en urt eller ? Håber i vil hjælpe.

Hilsen
Heidi

Fra : Vibeke J

Dato : 29-08-03 06:06

baldriandråber :)

Fra : Heidi Høegh

Dato : 29-08-03 06:19

Tak for hjælpen!

Fra : Nina Søgaard

Dato : 29-08-03 07:35

Hej Heidi.

Du kan også bruge noget der hedder Feliway.
Det er en duft der minder om kattens egen afmærkningsduft, og som
generelt skulle gøre dem mere trygge og glade for de ting man bruger det
på.

Hilsen Nina Søgaard

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 29-08-03 08:13

"Nina Søgaard" <nina2KATTE@BAKKEa.cirque.tv> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er en duft der minder om kattens egen afmærkningsduft, og som
> generelt skulle gøre dem mere trygge og glade for de ting man bruger det

Nja, det er nu det vi bruger til de steder, hvor der IKKE må kradses, så det
er nok ikke så godt på kradsebrættet.
Fidusen med Feliway er at katten tror den allerede har afmærket stedet, og
derfor ikke behøver at strinte / kradse lige der.

Mvh. ELse.

Fra : Nina Søgaard

Dato : 29-08-03 13:10

> [...]
> Fidusen med Feliway er at katten tror den allerede har afmærket stedet, og
> derfor ikke behøver at strinte / kradse lige der.

Hej igen.
Jeg har nu brugt Feliway til nyankomne katte og til at gøre dem trygge
ved nye ting i hjemmet (bl.a. et kradsemiljø) og de bruger det alligevel
til at hvæsse kløer i.
Det har i hvert fald virket fint for mig

Med venlig hilsen
Nina Søgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ena & Willy Knudsen