Transporttaske af stof
Fra : Tina

Dato : 28-08-03 22:44

Hej allesammen

Som jeg har skrevet om tidligere, så er Mis slet ikke glad for at komme ind
i en transportboks. At være inde i den har han ikke noget imod, men det er
lidt af en kamp at få ham ind bag lås og slå. :)

I dag er løsningen på problemet fundet. Jeg har fået denne transporttaske:
http://avifauna.dk/shop/b6659.jpg af min mor i fødselsdagsgave (først i
næste uge, egentlig).

Mis er vildt begejstret for den. Går selv ned i den, finder sig i at den
bliver lukket og løftet med ham inden i.

Tasken kan varmt anbefales. Den er god at gå med, solid, er afstivet i alle
kanterne, så den ikke falder sammen om katten, bunden er fast, men kan tages
ud og rengøres, der er mulighed for at sætte katten fast til halsbånd eller
sele inde i selve rummet, åbning både foroven og i den ene ende, netdel på
tre sider og et lille rum på den sidste side.

En lille ulempe er, at den kan blive lidt kold om vinteren og når det
blæser, men det må kunne klares med en let foring med et billigt
liggeunderlag i et gammelt dynebetræk el. lignende løsning.

Tasken er rigelig stor til en almindelig størrelse huskat.

En stor fordel er, at en taske forbinder dyret ikke med noget dårligt, som
han gør med en transportkasse.

Tina og Mis (der prøver at gå armgang på mors reoler)
--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk

Fra : Jane

Dato : 28-08-03 22:56

Tina skrev i <news:3f4e76ec$0$13254$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:

> En stor fordel er, at en taske forbinder dyret ikke med noget dårligt,
> som han gør med en transportkasse.

Som nogle måske husker plejer jeg ikke at bruge verbet klog om min
kat, men faktisk er hun ikke bange for sin transportkasse uanset
om hun lige har været hos den væmmelige dyrlæge og få et stik vil
hun samme eftermiddag ligge i kassen frivilligt og sove som om det
er en hule. Tricket er at have kassen stående åben frit fremme hele
tiden så katten ikke forbinder den kun med dyrlægen.

Jane

Fra : Tina

Dato : 28-08-03 23:49

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> [...]
> er en hule. Tricket er at have kassen stående åben frit fremme hele
> tiden så katten ikke forbinder den kun med dyrlægen.

Well, der ER prøvet. Han nægter at gå ind i kassen, uanset hvor lang tid den
end står fremme. Nu er min lejlighed sådan indrettet, at kassen altid er
åben og står et tilgængeligt sted.

Det virker nok på nogle katte, men ikke alle!

Jeg ved jo heller ikke, om han har haft en eller anden meget grim oplevelse
tidligere i sit liv, da han har skulle ind i transportkassen. Han har kun
boet her i to måneder.

En anden kasse er også prøvet. En kasse, der er et helt andet mærke,
udseende og farver. Den nægter han også at nærme sig. Den står også fremme
til fri afbenyttelse.

Tina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 29-08-03 00:44

In article <3f4e862b$0$13180$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Tina
<misstinadk@hotmail.com> wrote:

> Well, der ER prøvet. Han nægter at gå ind i kassen, uanset hvor lang tid den
> end står fremme. Nu er min lejlighed sådan indrettet, at kassen altid er
> åben og står et tilgængeligt sted.

Hæ - og mine ligger glade i kasserne, sover gerne middagslur i dem - så
længe de står i fred i soveværelset. Men når de _skal_ ind i de kasser
- så stritter de imod af alle kræfter
De kender udmærket forskel på at gå derind og ligge frivilligt - og så
at skulle derind...

Fra : Louise Viborg

Dato : 29-08-03 07:47

Jeg har også en sådan taske. Bare lidt anderledes, og så er den lavet af
noget termo. Det er ikke så tit jeg bruger den mere. Det var mere da jeg
kun havde en kat, så gik vi tit ture sammen sådan. Det kunne hun mægtig
godt li

Mvh. Louise

Med venlig hilsen
Louise Viborg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Dorthe Kirstejn Jens~

Dato : 31-08-03 20:22

> [...]
>
> En anden kasse er også prøvet. En kasse, der er et helt andet mærke,
> udseende og farver. Den nægter han også at nærme sig. Den står også fremme

Hej.
Jeg har også en sådan taske, og mine katte reagerer lige som dine,
derfor er vi alle meget glade for tasken.
P.S. den er også god til at have med til stranden - til vådt badetøj !!!

Med venlig hilsen
Dorthe Kirstejn Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar