Hjælp - hvid afføring
Fra : Njet

Dato : 28-08-03 16:18

Hejsa

For ca. 6 uger siden fik min kat killinger. Det går fint med de tre af
killingerne men den fjerde er endnu ikke begyndt på at spise, dens afføring
er hvid og det lugter meget kraftigt. Er der nogen der kan svare mig på om
det er normalt eller om den lille stakkel allerede skal en tur til dyrelægen
??

Mvh.:
MFC

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 28-08-03 16:57

Njet" <slotgitt@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er hvid og det lugter meget kraftigt. Er der nogen der kan svare mig på om
> det er normalt eller om den lille stakkel allerede skal en tur til

Hejsa

Den eneste gang jeg har opserveret hvid ( grøn-gullig-hvid ) afføring var i
forbindelse med en voldsom tarminfektion. Det kostede en killing livet -
inden jeg overhovedet opserverede at der var noget særligt galt med den - og
sygdommen har senere ( a to gange i løbet af ca 8 år ) kostet mange
dyrlæge-penge, men heldigvis ingen dødsfald !!

Tarminfektion ses ved at katten holder op med at spise og drikke - og bliver
LYNHURTIGT dehydreret - så hvis dine killinger er dehydrerede ( hiv i
nakkeskindet, og se om det falder på plads straks - hvis ikke, så er de
dehydrerede !! ) og hvis de er det - så er det afsted til dyrlægen NU !!!

Det kan selvfølgelig også være noget andet ?? Det er bare den eneste gang
jeg har opserveret den der hvid-agtige afføring ..

Hilsen Pia og misserne .. Især Bimmer, som har været hos lægen idag med en
sprunget byld .. stakkels pus

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Louise Viborg

Dato : 28-08-03 17:11

Jeg synes bestemt din killing skal et smut til dyrlægen. Jeg har ingen
ide om hvad det kan være, men hvid afføring lyder godt nok mærkeligt.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-08-03 21:54

In article <sbaskvo6htcsrmf587krhioec4hp7a8q0s@4ax.com>, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrote:

> Jeg har ingen
> ide om hvad det kan være, men hvid afføring lyder godt nok mærkeligt.

Leverproblemer, måske? (ved ikke om det osse er tegn på problemer med
lever/galde hos katte)
Jeg ville søge dyrlæge - og tage en prøve af det med.

Fra : goofy

Dato : 29-08-03 08:02

Hej MFC
> [...]
på om
> det er normalt eller om den lille stakkel allerede skal en tur til

Jeg ville også omgående søge dyrlæge - du kan jo prøve at kikke på dette
link
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=213/sprog=1/grp=2/menu=9/

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk