Abit Vs. Asus
Fra : Christian Pedersen

Dato : 06-04-01 16:27

Hej NG.
Jeg har lige et spørgsmål mere, håber en kan/vil svare mig!

Jeg står og vil købe mig en T-Bird 1000, og skal i den forbindelse også have
et motherbord.
Mit valg er faldet på et AsusA7V133 eller et ABIT Kt7A-RAID - jeg overvejer
dog mest til Abit, men er der nogle der kan udelukke et af dem eller nævne
klare fordele, ect. hvem der er bedst til at opdatere BIOS eller sådan
noget!?

Jeg regner ikke med at bruge systemet til at overclocke, men jeg skal da
ikke udelukke den ide!

#Christian

Fra : DaWizeGuy

Dato : 07-04-01 13:41

"Christian Pedersen" <cvp@mail.dk> wrote in message
> [...]
> dog mest til Abit, men er der nogle der kan udelukke et af dem eller nævne
> klare fordele, ect. hvem der er bedst til at opdatere BIOS eller sådan

Begge bundkort er gode og ret stabile. Fordelen ved Abit KT/a-RAID er, at
Jumperfree mode virker bedre end Asus A7v133, kortet understøtter både RAID
0 og 1, og der er vist også flere indstillingsmuligheder for bl.a. RAM i
bios. Ulempen ved Abit er, at der ikke er så meget plads omkring sokkelen,
så det kan være svært at få plads til de største og bedste CPU kølere. Der
er også problemer med at køre Asus V7700 grafikkort (dem med RAM-chips på
begge sider) på Abit KT7a-RAID. Asus har et lille forspring i ydelse og
stabilitet i forhold til Abit i følge en test af KT133a bundkort på
www.anandtech.com. Asus er også kendt for at være blandt de førende til at
frigive nye biosfiler (hvilket dog ikke altid er en fordel!).

Alt i alt er det et spørgsmål om smag, da der ikke er mange objektive grunde
til at foretrække det ene kort frem for det andet.

----
Mvh
Anders

Fra : Lasse Lykkegaard

Dato : 08-04-01 12:04

> Alt i alt er det et spørgsmål om smag, da der ikke er mange objektive
grunde
> til at foretrække det ene kort frem for det andet.

Abit Har et styk ISA port, det har Asus ikke, det der med grafikkortet, var
kun på de første modeller, det er rettet nu. Med hensyn til pladsen, så er
de lige gode om det, min Super Crome Orb kan nemt sidde på begge 2, der er
lige lidt, eller lige meget plads på begge kort, Stabilliteten, afhænger
meget af din hardware sammensætning, se i øvrigt www.thevideogeek.com eller
www.3dgameman.com han har anmeldt abit KT7 A nogle gange.....

--
Lasse Lykkegaard