Furby skal í skole
Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 27-08-03 22:59

I morgen skal Furby starte i skole ! Hun skal møde op i 4. klasse i
Hyllinge skole kl. 8°°, sammen med mig og hendes "menneske" søster. De
har en emne- uge i denne uge og i 4. klasse handler den om dyr. I dag
måtte børnene have et dyr med i skole og holde udstilling, min datter
ville gerne låne en af "mor´s" misser men det var jeg ikke så meget for,
i stedet for fik hun en dværgvædder kanin med og det gik rigtig godt (
dog nåede kaninen at bide hendes medhjælper i benet til sidst ). Men så
har klasselæreren bedt mig om at komme ned i klassen i morgen og holde
et lille foredrag om katte, eftersom jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal
sige, har jeg besluttet mig for at tage Furby med, så er der alligevel
ikke nogen der hører efter hvad jeg siger *g* ! Det bliver første gang
at hun kommer hjemmefra, bortset fra dyrlægebesøg, så jeg er rigtig
spændt på hvad hun siger til 25 børn i alderen 9 - 11 år ! Men jeg tror
hun tager det i stiv arm (ben), ellers ville jeg jo ikke tage hende med,
hun er meget stille og rolig og ikke bange for ret meget. Til gengæld
ville Tarzan sikkert dø af skræk hvis jeg tog ham med, det er ikke for
sjov at han nogen gange bliver kaldt for Gummi-Tarzan, han er simpelthen
så nervøst anlagt.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Elwarth

Dato : 28-08-03 12:56

"Hrönn Samsonardóttir" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> skrev i en meddelelse
> har klasselæreren bedt mig om at komme ned i klassen i morgen og holde
> et lille foredrag om katte, eftersom jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal
> sige, har jeg besluttet mig for at tage Furby med,

Hej Hrönn

Held og lykke med at være lærer for en dag
Bare rolig, når først man kommer igang med at fortælle om sin interesse, går
tiden lynhurtigt. Børnene har uden tvivl også en masse, de gerne vil
fortælle om deres katte, så det kan du jo udnytte, hvis det bliver
nødvendigt

Venligst
Dorthe

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 28-08-03 18:55

Hej Hrönn.
Min datter har også haft Aurora med i skole i 3. klasse. Jeg kom op med
hende (i transportkasse) og så satte vi sele på hende. Mange af børnene
nåede at promenere hende rundt i klasseværelset, og det var en stor succes.
Så held og lykke med det, men tag endelig sele på katten - du ved aldrig om
døren pludselig går op.

Mvh. Else - der ærgrer sig over at jeg ikke fik bestilt lakridschokolade hos
dig, da du var på Island (*mums*)

Fra : Pia J

Dato : 29-08-03 08:15

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote in message

> Mvh. Else - der ærgrer sig over at jeg ikke fik bestilt lakridschokolade
hos
> dig, da du var på Island (*mums*)

lakridschokolade??

:Pia

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 29-08-03 09:11

> hos
>
> lakridschokolade??

Jeps. Islændingene har (som vistnok de eneste) fundet på at blande lakrids
og chokolade. Lyder skørt, men smager herligt. Der er to slags, noget hård
lakrids i kugler med chokoladeovertræk (lidt som guldkarameller) - dem
bryder jeg mig ikke om - og så nogle bløde stænger, også med
chokoladeovertræk - det er dem, der er mums
Forresten er tørret torskefilet (spises som snack) heller ikke dårligt - men
stanken! Pyh. (lugter fuldstændig som kattenes tørfisk...)

Mvh. Else.

Fra : Pia J

Dato : 29-08-03 09:20

> Forresten er tørret torskefilet (spises som snack) heller ikke dårligt -
men
> stanken! Pyh. (lugter fuldstændig som kattenes tørfisk...)

Jeg tror jeg nøjes med at smage chokoladen, hvis du skulle få fat i noget en
dag.

Pia

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 29-08-03 13:16

> [...]
> Forresten er tørret torskefilet (spises som snack) heller ikke dårligt - men
> stanken! Pyh. (lugter fuldstændig som kattenes tørfisk...)

Nu skal I lige passe på hvad I siger !!!!!!
Ellers fortæller jeg ikke noget om at jeg faktisk er på vej til Island
igen om ca.3 uger og allere har en bestilling på tørret fisk liggende og
kunne nok overtales til at tage andre ting med hjem
Jeg er åbenbart så underholdende at min niece har tilbudt at betale det
½ af min flyvebillet hvis jeg kommer til hendes 30 års fødselsdag d. 20
september

Men nu skal det jo handle om katte (hmmm !!!), Furby overlevede mødet
med 4.klasse og jeg var sååååååå stolt af hende !!! Hun mjavede
selvfølgelig lidt i starten men hun faldt hurtigt til ro og så måtte jeg
rede hendes (STORT !!!!!!!) pels i medens jeg fortalte børnene om hende
og katte i all almindelighed, en succes oplevelse Børnene var meget
interesseret og spurgte om mange ting, de fortalte også om sine egne
katte og fik lov til at nusse Furby lidt i pelsen, de var i hvertfald
enige om at hun var dejlig blød.
Jeg var sikker på at når vi kom hjem igen så ville hun fræse af sted ud
i haven for så ikke at vise sig mere resten af dagen men det gjorde hun
slet ikke, hun kom med ind at spise og har ellers bare været her omkring
mig, måske er der ligefremt en udstillingskat gemt i hende !!!

Fra : Pia J

Dato : 29-08-03 14:03

"Hrönn Samsonardóttir" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg er åbenbart så underholdende at min niece har tilbudt at betale det
> ½ af min flyvebillet hvis jeg kommer til hendes 30 års fødselsdag d. 20

Det må da være rart at være så populær. Altså jeg er altid frisk på at smage
nyt slik, men fisken må I gerne beholde for jer selv.

Hvor godt klaret at furby, mine katte ville have flået mig til trevler

Pia

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 29-08-03 13:41

> [...]
> igen om ca.3 uger og allere har en bestilling på tørret fisk liggende og
> kunne nok overtales til at tage andre ting med hjem

Åh, please, please please!! Nogle af de bløde lakridsstænger med
chokolade, og så en enkelt af de hvide, tørrede fiskefileter, tak.

> Men nu skal det jo handle om katte (hmmm !!!), Furby overlevede mødet
> med 4.klasse og jeg var sååååååå stolt af hende !!!

Dejligt at det gik godt, og sikke et godt initiativ. Hvilken skole var det?

> mig, måske er der ligefremt en udstillingskat gemt i hende !!!

Du kan jo bare stille op

Mvh. Else.

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 29-08-03 19:30

> Åh, please, please please!! Nogle af de bløde lakridsstænger med
> chokolade, og så en enkelt af de hvide, tørrede fiskefileter, tak.

Der findes mange forskellige slags af det der lakrids / chokolade slik
så jeg ved ikke heeeeeeelt hvilket du mener, er selv helt vild med de
der lakridskaramel kugler du snakkede om i dag.

> Dejligt at det gik godt, og sikke et godt initiativ. Hvilken skole var det?

Hun går på Hyllinge skole i Næstved Kommune.

Fra : Pia J

Dato : 29-08-03 19:49

> Der findes mange forskellige slags af det der lakrids / chokolade slik
> så jeg ved ikke heeeeeeelt hvilket du mener, er selv helt vild med de

Vi vil jo smage en af hver, ik? :)

Pia

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 29-08-03 22:56

> Vi vil jo smage en af hver, ik? :)
>
> Pia

Hvad nu hvis jeg køber lidt slik, tørret fisk, syltede væddernosser og
lignende, skal vi så holde et ædegilde når jeg kommer tilbage ??? ;)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-08-03 16:09

Det lyder herligt!!!

Har I også tørrede fårehoveder på Island eller er det kun Færøerne?? Hjernen
og tungen smager bare sååååå godt.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 30-08-03 19:46

> Det lyder herligt!!!
>
> Har I også tørrede fårehoveder på Island eller er det kun Færøerne?? Hjernen
> og tungen smager bare sååååå godt.

Tørrede fårehjerner ???? Nej det har jeg aldrig hørt om, på Island
svider man hårene af fårehovedene med en gasbrænder hvorefter man koger
det (dog uden hjerne ) og spiser med kartoffelmos og hvad man ellers kan
li´.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-08-03 23:58

På Færøerne tørrer man først fårehovedet med ALT i, så koger man det, mums.
Færingerne synes øjnene er en delikatesse, men det har jeg aldrig kunnet få
mig til at smage.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 30-08-03 19:56

> [...]
> så jeg ved ikke heeeeeeelt hvilket du mener, er selv helt vild med de
> der lakridskaramel kugler du snakkede om i dag.

Dem jeg husker, var flade, ca. 20 cm. lange og 3 cm brede (det er altså 4 år
siden, håber jeg husker rigtigt) - og vigtigst af alt, det var *blød*
lakrids. Siger det dig noget?

Mvh. Else.

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 30-08-03 21:29

> [...]
> siden, håber jeg husker rigtigt) - og vigtigst af alt, det var *blød*

Nejjjj, ikke rigtig men nu følger jeg ikke længere med i islandsk
slikproduction, men så må jeg jo kaste mig ud i en advanceret
prøvesmagning !!!

Fra : Jane

Dato : 29-08-03 17:07

Else Gyldenkærne skrev i <news:bin1p1$4hd$1@sunsite.dk>:

> Jeps. Islændingene har (som vistnok de eneste) fundet på at blande
> lakrids og chokolade.

Lyder totalt vidunderligt. Hvis de sælger pr postordre vil jeg
gerne se et link til en forhandler *savle*

Jane

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-08-03 20:14

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
men
> stanken! Pyh. (lugter fuldstændig som kattenes tørfisk...)

Njaeh du kan da få Dumle med lakrids *MUMS* Så indtil du får noget
importeret...

~Lisbeth