Putte hos moar
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 26-08-03 06:31

I nat, hvor jeg har haft sofaen, fordi manden snorkede fælt, vågnede jeg et
par gange ved et velrettet BUMS lige i solar plexus.
Ja, det var selvfølgelig Svedsken på udkig efter noget at putte med. Men
hvordan kan det være, at hun (og de fleste andre katte, jeg har haft) altid
lægger sig, så de kan mærke mit hjerte slå - som regel ovenpå den store
legemspulsåre? Er det ligesom små børn, der falder til ro ved mors
hjerteslag, eller er det bare fordi man ligger godt på en blød mave?
Nå, nu er natten forbi - og Svedsken sidder og ser 'Fjernsyn for dig' - det
vil sige, hun sidder og glor ihærdigt på akvariet......

Go dag fra
Dikte

Fra : Michael Nielsen

Dato : 26-08-03 08:01

Jeg har hørt at det skulle være trygheden fra deres mor da de lå og diede
der gør at de gerne vil mærke hjetet banke. Det skulle bringe dem tilbage
til killingestadiet. Ved ikke om det passer.

Knus Linda

Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 26-08-03 09:17

<klip> Jeg har hørt at det skulle være trygheden fra deres mor da de lå og
diede der gør at de gerne vil mærke hjetet banke. Det skulle bringe dem
tilbage til killingestadiet. Ved ikke om det passer.

> Knus Linda
</klip>

Det lyder som er meget sandsynlig forklaring. eller også er det fordi
Svedsken er og bliver en putte-gøj (når hun gider) *smil* og så finder
hun det sikkert ganske underholdende at lege "spring-kat" på moar's
mave, hun vejer jo ingenting, når hun lander *argghhh*

Måske skulle man kikke efter en redningsvest til Svedsken, hvis hun
skulle falde i akvariet *G*

Med venlig hilsen "Gammel-mor"
Heidi Tengstedt

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 26-08-03 13:09

> [...]
> legemspulsåre? Er det ligesom små børn, der falder til ro ved mors
> hjerteslag, eller er det bare fordi man ligger godt på en blød mave?

Jeg skylder næsten også at fortælle, at de sidste måneder, jeg gik med
Thomas, som nu er 13 år, gad min daværende kat IKKE maveputte. Der var vist
NOGEN, som sparkede hende... indefra *G*

Venlig hilsen Dikte

Fra : Kate

Dato : 26-08-03 21:43

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> wrote in

> Svedsken sidder og ser 'Fjernsyn for dig' - det
> vil sige, hun sidder og glor ihærdigt på akvariet......

Uhhh, en dag får jeg altså også katte-tv. Tanken om et akvarium er
blevet mere og mere intens i det forløbne år.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Dan Mortensen

Dato : 27-08-03 12:50

"Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> "Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> wrote in

> Uhhh, en dag får jeg altså også katte-tv. Tanken om et akvarium er
> blevet mere og mere intens i det forløbne år.

Det kan du roligt gøre katte elsker alt hvad der har med akvarier at gøre

1. Kattefjernsyn med fisk der kan jagtes
2. Akvarievand er det bedste vand i hele verdenen.
3. Fiskefoder er bedre end kattemad
4. En kold vinteraften er pladsen ovenpå akvarielampen nr. 1

Ulemper......Tjaaaa man bliver vasket efter man er faldet ned til
fiskene.....

/Dan Mortensen
DK Sollok
http://www.sollok.dk/katte

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 27-08-03 15:56

"Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 4. En kold vinteraften er pladsen ovenpå akvarielampen nr. 1
>
> Ulemper......Tjaaaa man bliver vasket efter man er faldet ned til

Ja til det ovenstående. Bortset fra at FISKENE ikke har godt af at få
forurenet deres vand af katte eller kattetunger

Og så skal man være forberedt på at det ikke er ALLE katte der gider "glo
fjernsyn". Af vores (incl. de afdøde) er det kun Basil der i perioder har
gidet kigge på fiskene. Det ser ud til at det ret hurtigt går op for dem at
man ikke kan få fat i det derinde.

Derudover kræver et akvarie en HULENS masse vedligeholdelse for at ha' det
godt. Men det falder vist uden for denne gruppe

Hilsen
Lisbeth
(der nyder at se på MANDENS 320 liters fiskefjernsyn)

Fra : Kate

Dato : 27-08-03 22:36

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in

> Og så skal man være forberedt på at det ikke er ALLE katte der
> gider "glo fjernsyn". Af vores (incl. de afdøde) er det kun Basil
> der i perioder har gidet kigge på fiskene.

Det er helt iorden, så kan jeg jo bare kigge på fiskene

Fra : Jane

Dato : 27-08-03 23:02

Kate skrev i <news:3f4d2457$0$83046$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> Det er helt iorden, så kan jeg jo bare kigge på fiskene

Jeg kan anbefale ørkenrotter. Katten og ørkenrotterne nød
meget at kigge på hinanden og banke poterne mod akvariet.

Jane