Akana kattefoder
Fra : Louise Hansen

Dato : 24-08-03 18:40

Hej Alle!

Da jeg i dag havde besøg af min veninde, foreslog hun mig at prøve et
foder ved navn Akana. Hun bruger det selv til sine egne hunde og er
meget tilfreds med det, men kender ikke så meget til kattefoderet. Hun
kan dog købe det billigt hjem i store partier, hvorfor hun foreslog mig,
at vi evt. kunne købe sammen.

Jeg fodrer p.t. selv med Specific, som jeg har meget gode erfaringer
med, idet det jo dækker kattenes ernæringsbehov, og de små dejligheder
er vilde med det, meeen de store billige indkøb frister dog lidt, så
derfor overvejer jeg at skifte, men først vil jeg nu lige spørge, om
nogen herinde mon har erfaringer med dette foder? Kan jeg skifte uden
kvalitetstab, eller skal jeg fortsat holde mig til Specific??

Mange hilsner fra Louise!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Vibeke J

Dato : 24-08-03 21:59

> [...]
> derfor overvejer jeg at skifte, men først vil jeg nu lige spørge, om
> nogen herinde mon har erfaringer med dette foder?

Hej Louise
Du er godt klar over at man også kan bestille Specific hjem i store mængder
og spare penge ikke? Dine andre spørgsmål kan jeg desværre ikke svare på.

Mvh
Vibeke

Fra : Louise Hansen

Dato : 24-08-03 22:49

> Hej Louise
> Du er godt klar over at man også kan bestille Specific hjem i store mængder
> og spare penge ikke?

Øhm...tjoh, min veninde talte vist lidt om, at selvsamme
engrosforhandler, som havde dette Akana foder, vist også havde Hill's og
Specific, men hun kom ikke nærmere ind på det. Så måske jeg under alle
omstændigheder skulle tage med hende op og kigge...Sjovt nok har jeg
bare aldrig set Specific andre steder, end hos dyrlægen, og det må jeg
nok tilstå, gør mig lidt mistænksom....(tænker her på massevis af
stjålet hunde- og kattefoder)! Jeg ved jo ikke engang, om det er en
decideret autoriseret forhandler, eller om det er en "privat" sælger
(altså mistænkt fusker)! Tror faktisk lige, at jeg ved nærmere
eftertanke vil undersøge sagen lidt nærmere...

>Dine andre spørgsmål kan jeg desværre ikke svare på.

Tak alligevel!

Fra : Vibeke J

Dato : 25-08-03 08:59

> [...]
> (altså mistænkt fusker)! Tror faktisk lige, at jeg ved nærmere
> eftertanke vil undersøge sagen lidt nærmere...

Ja okay, det lyder lidt skummelt. Men man kan jo købe det på nettet
(www.dyrlaegevagten.dk) - 6 x 7,5 kg poser for 5's pris. Det har jeg selv
benyttet mig af, uden problemer. Og så bliver det bragt lige til døren så
man er fri for at slæbe.

/Vibeke

Fra : Louise Hansen

Dato : 25-08-03 12:17

> [...]
> benyttet mig af, uden problemer. Og så bliver det bragt lige til døren så

Hej Vibeke!

Ej, hvor smart! Det tror jeg da lige, at jeg vil tjekke ud, for det er
da billigt....meeen 45 kilo foder ER måske lige i overkanten til tre
misser - de skal jo også lige kunne nå at spise det inden, det bliver
for gammelt!

Fra : Vibeke J

Dato : 25-08-03 15:35

> [...]
> da billigt....meeen 45 kilo foder ER måske lige i overkanten til tre
> misser - de skal jo også lige kunne nå at spise det inden, det bliver

Hehe - det tænkte jeg også (jeg har også 3 katte på hhv 4, 5,5 og 7,5 kg),
men jeg kunne jo se at sådan en pose ca. holdt 40 dage her så maden burde
være væk i løbet af 8 mrd. Jeg kontrollerede lige udløbsdatoen, og hvis jeg
husker rigtigt mht hvornår jeg købte det så har det kunne holde sig ca. 2 år
fra jeg fik det (kattene har 1 år til at spise de sidste to poser - og mon
ikke de når det? ;)).

Mvh
Vibeke