Ungkat jager killing
Fra : Louise Viborg

Dato : 24-08-03 10:39

Hej!
Lidt a la Tines indlæg "Gode råd søges" har jeg også et spørgsmål ang
vores lille BlueBell på snart 10 mdr og vores nye killing Key Word.
Hun jager simpelthen rundt med ham synes jeg, og han hvæser, knurre og
sprutter for at forsvare sig selv. Han får også et par på hovedet når
hun får fat i ham. Det påvirker ham ikke psykisk, men jeg har meget
svært ved at sidde og se passivt til når hun opføre sig sådan. Men
hvordan er det bedst at reagere i sådanne situationer? Skal jeg bare
lade dem finde ud af det selv eller skal jeg sige noget til hende? Når
jeg siger noget til hende, så holder hun også op igen med det samme og
går sin vej.
Strid teenagetøs

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Louise Hansen

Dato : 24-08-03 11:15

> [...]
> lade dem finde ud af det selv eller skal jeg sige noget til hende? Når
> jeg siger noget til hende, så holder hun også op igen med det samme og

Hej Louise!

Selv om det er svært, er jeg nok mest fortaler for at lade kattene finde
ud af tingene selv og så blot holde øje med, at de ikke ligefrem gør
skade på hinanden (for så skal der selvfølgelig gribes ind
øjeblikkeligt). BlueBell er måske nederst i hierarkiet og frygter nu, at
Key Word overtager hendes plads, hvorfor hun reagerer så voldsomt. Når
de så har afgjort dette lille opgør, så skal der nok falde ro over
gemytterne igen!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Hansen

Dato : 24-08-03 11:47

> [...]
> Key Word overtager hendes plads, hvorfor hun reagerer så voldsomt. Når
> de så har afgjort dette lille opgør, så skal der nok falde ro over

Ups, her må jeg lige rette lidt på mig selv...jeg mente selvfølgelig, at
Key Word skulle tilkæmpe sig en højere plads i hierarkiet end BlueBell,
som måske nok har været lavest i hierarkiet hidtil (det ved jeg
selvfølgelig ikke - jeg gætter kun), men som nu øjner chancen for at få
lov til at "stå over" lille Key Word og dermed højne sin egen status!

Man siger jo, at når et nyt dyr indtræder i en flok, så er det altid det
dyr, der er lavest i hierarkiet, som vil føle sig mest truet, idet dets
hierarkiske plads er mest i fare!

Fra : Louise Viborg

Dato : 24-08-03 12:56

Hej Louise!
Nej, BlueBell er ikke nederst i hierakiet. Vianna ligger øverst og så
kommer BlueBell, så hun bstemmer ret meget ferhjemme. Key er meget
gode venner med vores kastrat, Bobo, og ham har han også haft de der
magtture med, hvor Bobo lige tager fat i nakken på ham for at fotælle
at det er ham der bestemmer. Det er vores to kastrater der ligger
nederest.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Louise Hansen

Dato : 24-08-03 17:40

> [...]
> magtture med, hvor Bobo lige tager fat i nakken på ham for at fotælle
> at det er ham der bestemmer. Det er vores to kastrater der ligger

Hej Louise!

Hm....ja, så ved jeg ikke rigtigt, hvad der kan ligge til grund for
det...Men jeg vil nu alligevel holde fast ved mit råd om, at det er
bedst så vidt muligt at lade dem ordne problemerne selv - jeg tror ikke,
at man som menneske opnår så meget ved at blande sig, og spørgsmålet er
jo også, om man overhovedet får lov!

Fra : Louise Viborg

Dato : 24-08-03 20:32

Hej Louise!
Det giver jeg dig helt ret i. På det plan har katte og mennesker
(også) meget svært ved at forstå hinanden. Især når vi ikke ved hvad
der ligger til grund. Det er jo slet ikke sikkert at BlueBell gør det
for at være "ond". Det ligger slet ikke tit hende, hun er en meget
kærlig pige både overfor mennesker og katte. Men det er meget tydeligt
at Key bestemt ikke synes det er sjovt

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

On Sun, 24 Aug 2003 18:40:02 +0200, Louise Hansen

Fra : Louise Hansen

Dato : 24-08-03 23:20

> Men det er meget tydeligt at Key bestemt ikke synes det er sjovt

Hej Louise!

Hi hi, nej hvem bryder sig dog om et gok i nødden??? *gg* Også selv om
det måske blot er BlueBell, der er lidt voldsom i sine "kærtegn"! Jeg
håber da, at de to banditter ender med at blive gode venner!

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-08-03 05:29

Hej Louise!
Det håber jeg også, for de skal dele bur til Nyborg udstillingen. Kan
du forestille dig en gang kattefræs i et udstillingsbur *G*

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

On Mon, 25 Aug 2003 00:20:08 +0200, Louise Hansen

Fra : Louise Hansen

Dato : 25-08-03 12:20

> Hej Louise!
> Det håber jeg også, for de skal dele bur til Nyborg udstillingen. Kan
> du forestille dig en gang kattefræs i et udstillingsbur *G*

Hej Louise!

Kattefræs i udstillingsbur??? Nej, det er vist ikke særlig praktisk,
hverken for kattene eller buret! *gg* Men det lyder da ellers hyggeligt,
at du også kommer til Nyborg - så får vi måske lejlighed til at hilse på
hinanden, og jeg får også mulighed for at se din skønne Key Word "live
and in person"!

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-08-03 12:46

Hej Louise!
Du er meget velkommen til at komme over og se og nusse dem begge to.
Det vil de helt sikkert blive glade for

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

On Mon, 25 Aug 2003 13:20:07 +0200, Louise Hansen

Fra : Louise Viborg

Dato : 29-08-03 09:28

Øv Så lykkedes det BlueBell at give Key to riv i hovedet. Det ene
erlige ved tårekanalen ved øjet, så det var heldigt at hun ikke ahvde
ramt ham i øjet.

Louise Viborg
- Tøm kattebakken ved privat svar