Rensning af gulvtæppe....
Fra : Simon Jakobsen

Dato : 25-08-03 13:12

Hej

- Så er det tiden, hvor vi mener det kan betale sig at fjerne de pletter
helt,
der er kommet i de første 5 md, siden Frodo, vores lille beagle gjorde sin
enter i vores hjem.

- Jeg vil gerne høre jeres erfaringer på dette område, det er stuen det
drejer
sig om, hvad er brugte i til at rense med, jeg har hørt at nogle
rengøringsmidler
ligesom fremmer/giver hunden medr lyst til at tisse inde, pga duften.

- Pokker skulle da stå i at rense hele tæppet, for at han så bare drypper
det til igen ....

- Er der nogle rensemidler der er mere effiktiv end andre så vil jeg også
gerne høre om dem.

- Ellers trives han godt, masser af krudt, vilje (læs stædig)... .....
rar og venlig....... meget
ietereseret i mad......... rigtigt meget.......

Mvh

Simon, en glad beagel ejer...

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 25-08-03 13:47

On Mon, 25 Aug 2003 14:12:23 +0200, "Simon Jakobsen"
<simon-mj@post7.tele.dk> wrotd:

> [...]
>rar og venlig....... meget
>ietereseret i mad......... rigtigt meget.......

,hvis du begynder at rense eller vaske med vax eller ligende så
fjerner du impreneringen og tæppet bliver blot endnu hurtigere beskidt
på det sted bagefter, med mindre det er et håndvævet persisk tæppe ,
er det smarteste at købe et nyt.

Fra : Simon Jakobsen

Dato : 25-08-03 19:00

Det har jeg godt nok hørt om, findes der ikke en slags gør det selv
inprenering,
man selv kan påføre bagefter ?

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-08-03 19:36

<simon-mj@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>rengøringsmidler
>ligesom fremmer/giver hunden medr lyst til at tisse inde, pga duften.

Vi er lige blevet færdige med at rense gulvtæpper overalt i huset. Vi
lejede en tæpperenser i vores lokale supermarked og brugte et
rengøringsmiddel, der er speciel godt til at fjerne pletter. Jeg ved
ikke om man kan leje den slags maskiner i Danmark.

Man får et større overraskelse, når man ser hvor beskidt vandet er!
Specielt i stuen, hvor der er mest trafik, og hvor hunden slæber alt
sit legetøj ind....

Sammy (Golden Retriever - 7 måneder gammel) er jo forlængst renlig, så
vi mente at tidpunktet fot en grundig rengøring var godt valgt.

Det er rigtigt (som punish skriver) at den oprindelige imprægnering
fjernes, når man renser gulvtæpper. Vores tæpper har været renset på
den måde før (af vores vært), så vi havde ingen skrupler. Desværre
skal det jo så renses noget oftere end ellers... Desuden overvejer vi
at lægge løse tæpper, der hvor der er mest trafik, så der går
forhåbentligt et stykke tid, inden vi skal rense tæpper igen.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Stine Frandsen

Dato : 25-08-03 20:19

Hej.
Hvorfor ikke give tæppet en omgang af det imprægneringsmiddel man bruger til
skidragter ( bl.a. ) ??
Det kan vist købes i supermarkeder og Matas.
Har ikke selv prøvet, men mon ikke det virker ?
Stine

Fra : Simon Jakobsen

Dato : 26-08-03 06:50

Det lyder som en god ide, jeg mener, der må da findes et inpreneringsmiddel,
problemstillingen er jo kendt, selv inde på forbrugerstyrelsens hjemmeside,
nævner man problemet med den manglende inprenering efter rensning af et
gulvtæppe,
der må da være et kæmpe marked, mange hunde, mange tæpper......

Simon

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-08-03 07:45

On Tue, 26 Aug 2003 07:49:57 +0200, "Simon Jakobsen"
<simon-mj@post7.tele.dk> wrotd:

> [...]
>gulvtæppe,
>der må da være et kæmpe marked, mange hunde, mange tæpper......

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,jeg tror bare at det er noget giftigt lort at
begynde at spraye rundt med i stuen , det er bare hvad jeg tror.